Palkkaako kukaan 30-vuotiasta vastavalmistunutta, jolla on kaksi lasta....?

• Viestiketjun aloittaja "höpöhöpö"
  • Ensimmäinen viesti
"ihmettelen"
[QUOTE="hmmm";27187890]Miksei palkkaisi? Ainakin mieluummin kuin 30v vastavalmistuneen, jolla 0 lasta.[/QUOTE]

Uteliaisuudesta, miksi näin? Ei kai lasten lukumäärän pitäisi vaikuttaa siihen palkataanko vai eikö?

On tietty ymmärrettävää jos esimies pelkää että vakityön saatuaan nainen pamahtaa heti paksuksi, mutta eiköhän sen pitäisi koskea kaiken ikäisiä. 30v lapseton saattaa olla lapseton myös omasta tahdostaan jolloin niitä lapsia ei ikinä tule. Tai voi kärsiä lapsettomuudesta, mutta ei halua/voi mennä hoitoihin ja on ajatellut keskittyä työelämään. Lapsettomuus voi silti olla kipeä paikka ja ei varsinaisesti mieltä ylennä jos siitä kärsivä vielä on sen johdosta jostain syystä huonommassa asemassa työmarkkinoillakin.

raakaa peliä
Riippu alasta. Useissa rekrytoinneissa mukana olleena voin sanoa, että pienet lapset voi olla huono homma, mutta sinänsä hyvä, että niitä on jo tehtynä. Eli 30v. ilman lapsia voisi olla isompi "riski" (jää kohta äippälomalle) kuin 30v. lapsien kanssa. Mielummin kuitenkin vähän isommat lapset, jos valita voi..

jihou
Tietysti palkkaa, jos olet paras siihen tehtävään.

Mutta....sinulla on kaksi lasta. Se tarkoittaa poissaoloja lasten sairauksien, neuvoloiden yms muodossa. Yleensä työpaikoista huolimatta, se on nainen siinä yhtälössä joka jää kotiin hoitamaan lapsia. Niin tulee olemaan myös meillä. Tämä on selkeästi asemaa heikentävä tekijä ja kannattanee työhaastattelussa vaikka vihjata että miehen työnantaja on "perheystävällinen" tms....

"vieras"
No minä valmistuin 30 -vuotiaana ja mulla on kolme lasta. Heti sain töitä, kun hain ja vuoden kuluttua vakipaikka. Miten lapset estäisi työn saannin? Töissä olen ollut 2,5 vuotta ja en kertaakaan poissa lapsen takia.

Yhteistyössä