MIKSI joka talosta löytyy se härikkönulikka

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja chorizo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

chorizo

Jäsen
02.07.2012
453
0
16
Muutettiin juuri, enkä voi sanoa et jäi ikävä paria kakaraa sieltä. Mut eiköhän täältäkin löytyny, oikeestaan kahta pahempi nulikka (10v). Ekana päivänä oli hakannut mun poikaa ja kävin juttelemassa tän pojan äidille. Äiti vaan selitteli poikansa adhd:stä, mut mä sanon et paskat, se kakara on puhtaasti vaan ilkeä. Aukoo mullekin vaan päätään ku käsken pois meidän pihalta, haukkuu läskiksi siaksi jne. Manipuloi muita pihan lapsia ettei kukaan leikkis mun pojan kanssa. Oikeestikko mun täytyy kattella tollasta?? Ai että jos ois mun kakara ni sais niin täysillä remmiä - ihan sama vaikka ois sadassa laissa kiellettyä.

Juttele pojalle uudellen ja uudelleen. Jos poika jatkaa ihan selkeää kiusaamista ja tuollaista kilenkäyttöä, niin kannattaa nolata poika kavereidensä edessä vähän läksyttämällä. Käyt vaan valittamassa pojan äidille ja jos se ei auta ja mahdoton sikailu ja pihalle tunkeminen jatkuu, tee ls ilmoitus, ehkä ne saa pojan vanhemmat heräämään?

[QUOTE="vieras";27184689]Jos on omppu puun lähelle tippunut niin luulen, ettei se naapurin nulikka ole se syy miksi sun kakara jää yksin...[/QUOTE]

Voi huokaus.
Mä olin ja olen todella ärsyyntyny ja ehkä en kirjottanu kovin kauniisti. Tälle nulikalle puhuin kyllä tiukasti mutta asiallisesti. Menettämättä hermojani.
Mä luulen, et noi häirikkölapset on juuri sinunkaltasten äitien lellikkilapsia.

• Tykkää
Reactions: up&go
Ei kai tossa muu auta kun vanhempien kanssa puhua. Jos tommoinen jatkuu niin voisiko siinä jo auttaa joku sosiaalityyppi/poliisi? Ainakin näistä voi mainita äidille jos ei muuten laita lastaan kuriin..

Juttele pojalle uudellen ja uudelleen. Jos poika jatkaa ihan selkeää kiusaamista ja tuollaista kilenkäyttöä, niin kannattaa nolata poika kavereidensä edessä vähän läksyttämällä. Käyt vaan valittamassa pojan äidille ja jos se ei auta ja mahdoton sikailu ja pihalle tunkeminen jatkuu, tee ls ilmoitus, ehkä ne saa pojan vanhemmat heräämään?

Tää äiti ku pistää kaiken sen adhd:n syyksi, eikä halua uskoa et poika on oikeesti ilkeä.
Sillon kun menin juttelemaan tälle äidille, niin kertoi kuinka oli edellisenä päivänä saanu selvitellä samanlaista juttua..oli poika kiivastunu ja käyny toisen päälle. Mutta kun eihän se ressukka sille mitään voi ku sillä on kerta se adhd.

Voi huokaus.
Mä olin ja olen todella ärsyyntyny ja ehkä en kirjottanu kovin kauniisti. Tälle nulikalle puhuin kyllä tiukasti mutta asiallisesti. Menettämättä hermojani.
Mä luulen, et noi häirikkölapset on juuri sinunkaltasten äitien lellikkilapsia.

joo sieltä ne perheestä lähtee ongelmat.. ei tosin aina, mutta silloin siihen puututaan eikä vaan silitellään mamin kultipuppelia joka ei tahallaan ketään satuta.

Tää äiti ku pistää kaiken sen adhd:n syyksi, eikä halua uskoa et poika on oikeesti ilkeä.
Sillon kun menin juttelemaan tälle äidille, niin kertoi kuinka oli edellisenä päivänä saanu selvitellä samanlaista juttua..oli poika kiivastunu ja käyny toisen päälle. Mutta kun eihän se ressukka sille mitään voi ku sillä on kerta se adhd.

Ei kai se adhd sentään laita toisia mukiloimaan.. aikuisenakinko se saa sitten käydä muita paukuttamassa ja todetaa vaan et "mul on tää adhd"

joopasen joo. Meillä on tourette+ Adhd poika jolla on raivareita päivittäin, muttei me sen päätä silitellä eikä hyväksytä lyömisiä ja suunsoittoja kellekkään, mutta jos se nyt sattuu keretä lyömäänpähän jotain kakaraa, niin yleensä siinä vastapuolessakin on ollut vikaa, joka on monesti itse aloittanut omalla suun soitollaan tappelut, ja saattanut jopa itte lyödä poikaamme ensin, minkäs teet kun meidän poika ei tätä suvaitse, saa aloittaja yleensä turpaansa kerralla ja kunnolla, ja sen jälkeen tämä ns. normipentu on osannut pitää nokkansa kiinni.

Just tein ls-ilmotuksen viime viikolla pojasta, joka uhkaili tappamisella ja kävi mun lasten kimppuun pihalla. Ihan omalla nimellä ilmotin, nyt odottelin miten vanhemmat saadessaan tietää tekee. Lasten isä joskus aikaisemmin uhkaili tappaa yhden lapsen pihalla, on näköjään tapa tarttunut jälkikasvuun.

[QUOTE="maria";27186639]Just tein ls-ilmotuksen viime viikolla pojasta, joka uhkaili tappamisella ja kävi mun lasten kimppuun pihalla. Ihan omalla nimellä ilmotin, nyt odottelin miten vanhemmat saadessaan tietää tekee. Lasten isä joskus aikaisemmin uhkaili tappaa yhden lapsen pihalla, on näköjään tapa tarttunut jälkikasvuun.[/QUOTE]

:(
Kyllähän ne käyttäytymismallit vaan usein kotoa tulee. Mä toivon ettei mun tarvitse alkaa ls-ilmotuksia tekeen, mut tarvittaessa teen kyllä senkin. Mä vaadin saada elää rauhassa mun kotona.

Parempi vain kitkeä heti käytös pois, jos vain mahdollista. Vaikeampaa sitten kun ovat jo teinejä. En ole ikinä tehnyt kenestäkään ilmotusta ennen, mut nyt oli pakko. Ennenkuin tein sen kyselin ohjeita ls-työntekijältä ja hän kehotti tekemään sen kirjallisena.

Yhteistyössä