Ultrassa ontelo?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Juudit"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

"Juudit"

Vieras
Tein plussatestin vajaat 2 viikkoa sitten perjantaina, tänään kävin tänään lääkärillä ja kohtu tuntui isommalta tunnustelemalla, mutta ultratessa näkyi vain joku ontelo, eikä mitään muuta mitä olisi voinut mitata.

2 Viikon päästä uudestaan ultraan. Mulla on siis kierto aivan sekaisin, jonka takia raskausviikoista ei ollut tietoa.

Mutta olisin siis olettanut olevani ainakin 5+ viikoilla, koska sain plussankin jo tuolloin.

Onko muilla kokemuksia onteloista, onko ollut ihan normaali raskauksia ja millä viikoilla noita on löytynyt?

Tarkoittaa sitä, että ultrassa ei näkynyt sikiötä, vaan pelkkä "sikiöpussi" (anteeksi termit hieman hakusessa). Viittaa siis tuulimunaraskauteen. Olen kovin pahoillani :(

Juuri tuon takia kannattaa mennä alkuraskauden ultraan vasta rv 7+ jotta jos kierto onkin heittänyt niin siellä varmasti näkyy jotain. Siksi sullekin annettu uusi aika 2vkon päähän.... Turhaan näkee painajaisia kun menee liian aikaisin ja kuitenkin monesti asiat on hyvin!

joskus kun puhutaan ontelosta tarkoitetaan kuoppaa joka syntyy kun alkio kiinnittyy kohtuun. todennäköisesti olet saanut plussan kovin aikaisin ja siksi ei vielä näy mitään. 2vk päästä löytyykin sitten jo sikiö ja syke =)

Voi, tulee kahdesta viikosta pitkä..

Mulla tosiaan menkat tullut joskus kesällä viimeksi, siksi ei ollut hajuakaan kuinka pitkällä raskaus on, joten lähdettiin tarkistamaan. Lääkäri meinasi että jos viikkoja olisi sitten vain sen viisi just ja just...

Tarkoittaa sitä, että ultrassa ei näkynyt sikiötä, vaan pelkkä "sikiöpussi" (anteeksi termit hieman hakusessa). Viittaa siis tuulimunaraskauteen. Olen kovin pahoillani :(

Eli siis onko lääkärin kertoma löytö onkalosta sama asia kuin sikiöpussi?

Lääkäri siis selitti, että mitään selvää mitattavaa ei löydä, mutta löysi tuollaisen onkalon, mikä viittaisi alkuraskauteen. Sanoi että normaalikohtu olisi pelkkää mustaa täynnä.

Yhteistyössä