Laboratoriohoitaja minäkin. Koko työurani olen tehnyt vain päivätyötä, omasta toiveestani. Meillä ainakin joka ainoassa työpaikassa on ollut yönkierto, eli joka työpäivä ollaan eri työpisteessä, tehdään vähän eri juttuja. ei siis siinä mielessä ole yksitoikkoista. Itse olen tehnyt pääsääntöisesti näytteenottotyötä, koska olen halunnut olla mielummin tekemisissä ihmisten kuin koneiden kanssa, mutta tämä on siitä kiva koulutus, että kaikenlaista löytyy. Toinen tykkää istua analysaattorilla, toinen tykkää tökkiä neuloilla, kaikille löytyy hommaa. Vuorotyötä löytyy, jos haluaa tehdä.
Itse mietin aikoinani tätä samaa, kumman valitsisi. Silloin lopulta eniten painoia vaa'assa se, että pelkäsin sitä vastuuta ihmisistä, jonka koin sairaanhoitajilla olevan! Lab.hoitaja/bioanalyytikko on tietenkin merkittävässä vastuussa omasta työstään, mutta esimerkiksi tuloksen diagnostisen merkityksen päättää aina joku muu, samoin kuin varsinaisen hoidon sisällöstä on vastuussa joku muu. Nuorena koin, että en olisi sellaiseen vastuuseen pystynyt, minkä koin sairaanhoitajilla olevan.
Itse mietin aikoinani tätä samaa, kumman valitsisi. Silloin lopulta eniten painoia vaa'assa se, että pelkäsin sitä vastuuta ihmisistä, jonka koin sairaanhoitajilla olevan! Lab.hoitaja/bioanalyytikko on tietenkin merkittävässä vastuussa omasta työstään, mutta esimerkiksi tuloksen diagnostisen merkityksen päättää aina joku muu, samoin kuin varsinaisen hoidon sisällöstä on vastuussa joku muu. Nuorena koin, että en olisi sellaiseen vastuuseen pystynyt, minkä koin sairaanhoitajilla olevan.