Asunnon ostaminen, tarjouksista (monta kiinnostunutta)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Olemme tekemässä tarjousta kohteesta, johon on tullut/tulossa muitakin tarjouksia samaan aikaan, eli on haluttu kohde. Välittäjä sanoi ettei halua pompotella hintoja edestakaisin vaan laitetaan heti se, mitä ollaan valmiita maksamaan.

Mies haluais nyt kuitenkin laittaa vähän alemman hinnan, koska hänen mielestään myyjä haluaa joka tapauksessa lypsää niin paljon kuin haluaa, eli jos joku tekee korkeamman tarjouksen niin meille kerrottaisiin ja annettaisiin mahdollisuus korottaa, ja tämä välittäjän puhe olisi normaalia myyntikikkailua.

Välittäjän puheista kuitenkin ymmärsin että tarjoukset on mitä on eikä niitä enää muuteta ja myyjä valitsee niistä parhaan.

Kumpi on oikeassa? Annetaanko yleensä vielä mahdollisuus korottaa tarjousta vaikka toista annetaan ymmärtää? Mua harmittaa jos toi menee tuon takia meiltä ohi :(

Aika ison riskin otatte jos siitä on jo muita tarjouksia tehtynä ja tarjoatte vähemmän kuin pyyntihinta. Melko todennäköisesti joku muu tarjouksen jättänyt on valmis maksamaan siitä pyyntihinnan ja jos myyjä saa vaikka 4 tarjousta niin tottakai se katsoo kuka tarjoaa eniten. Ei se siinä vaiheessa lähde vastatarjouksia kalastelemaan. Eri asia jos on ollut pitkään myynnissä eikä tarjouksia ole tullut. Silloin voi hyvin tarjota alle pyynnin ja korottaa sitten jos myyjä tekee vastatarjouksen.

Eli välittäjää kuuntelisin ehdottomasti teidän tapauksessa.

Ei tosiaankaan anneta teidän enää korottaa. Välittäjä vie tarjoukset myyjälle ja tämä joko hyväksyy niistä jonkun tai todennäköisemmin ei, kun kerran kiinnostuneita on useita. Tämä kerrotaan ostajille (ota itse yhteyttä välittäjään ja pyydä, että teille tulee tietoon vastatarjous mahdollisen tarjouksen korottamisen varalta).

Jos oikeasti haluatte asunnon, niin tarjoaisin pyydetyn tai 1000€ yli. Muuten on tosi suuri todennäköisyys, että menee teiltä sivusuun. En ihmettelisi, vaikka täyden rahan tarjouksia tulisi useampiakin tulossa. Kysy nyt kuitenkin ensin, että onko faktana jo tullut tarjouksia vai ei.

Vaikea tietää vedättääkö välittäjä teitä vai ei. Onko kohde ollut kauan myynnissä? Onko sen pyyntihinta yleinen alueeseen nähden? Aika erikoista jos tulee heti useampi täyden pyyntihinnan tarjous. Sittenhän ne kikkailevat muilla ehdoilla tai sitten sillä että tarjoaa yli pyynnin.

Kyllä mulla on sellainen mutukin että paljon nuo välittäjät vedättääkin ostajia... :(

[QUOTE="vieras";27171995]Vaikea tietää vedättääkö välittäjä teitä vai ei. Onko kohde ollut kauan myynnissä? Onko sen pyyntihinta yleinen alueeseen nähden? Aika erikoista jos tulee heti useampi täyden pyyntihinnan tarjous. Sittenhän ne kikkailevat muilla ehdoilla tai sitten sillä että tarjoaa yli pyynnin.
[/QUOTE]

Mun asunnosta oli tullut ensiesittelyn jälkeen KUUSI täyden hinnan tarjousta siihen mennessä kun omani jätin. Ensiesittely sunnuntaina ja omani jätin keskiviikkona. Asunto jäi minulle, koska mä olin eka joka pystyi jättämään ehdottoman tarjouksen ja sit itseasiassa kaupantekotilanteessa vielä tonnin tingin yhteen asunnossa olevaan epäkohtaan vedoten.

Mutta noissa suosituissa kohteissa ei hinnalla kikkailla vaan sillä, kuka pystyy jättämään tarjouksen niin, että kauppa toteutuu. Eli ilman ehtoja.

Ei se ole ollenkaan outoa että tulee useampi täyden myyntihinnan tarjous.
Esim. mun mummin asunto myytiin keväällä, ja jo ennen ensiesittelyä siitä tuli tarjous.

Mun asunnosta oli tullut ensiesittelyn jälkeen KUUSI täyden hinnan tarjousta siihen mennessä kun omani jätin. Ensiesittely sunnuntaina ja omani jätin keskiviikkona. Asunto jäi minulle, koska mä olin eka joka pystyi jättämään ehdottoman tarjouksen ja sit itseasiassa kaupantekotilanteessa vielä tonnin tingin yhteen asunnossa olevaan epäkohtaan vedoten.

Mutta noissa suosituissa kohteissa ei hinnalla kikkailla vaan sillä, kuka pystyy jättämään tarjouksen niin, että kauppa toteutuu. Eli ilman ehtoja.

Sun asunnossasi on ollut liian pieni pyyntihinta. Yksinkertaista.

[QUOTE="vieras";27172066]Sun asunnossasi on ollut liian pieni pyyntihinta. Yksinkertaista.[/QUOTE]

En usko, on vaan tosi suositulla alueella ja iso rivariasunto halvoilla asumiskustannuksilla. Mutta ei toki mua haittaa vaikka olisin saanut tuon halvemmalla kuin mitä sen todellinen arvo on :D

Välittäjällä on velvollisuus tiedottaa kaikki tarjoukset myyjälle. Myyjä on jopa oikeus myydä asunnon alimman tarjouksen tekijälle vaikka joku tarjoaisi ylihinnan.

Halutusta ja "halvasta" asunnosta joku voi hyvin tarjota jopa yli pyyntihinnan. Itsekin kerran markka-aikana tarjosimme yhdestä talosta 20000 mk yli pyynnin, emmekä edes saaneet sitä, kun joku toinen tarjosi vielä enemmän. Ja ei, ei todellakaan enää silloin heruteltu meiltä lisää rahaa, vaan korkeimman tarjouksen tehnyt sai talon.

Yhteistyössä