Joulu 2012 - ketju!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "tonttuilija"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Oooo joulujoulujoulujoulu!!!! :xmas: :heart:

Viime viikolola tilasin perinteiset joululehdet ja siitä se sitten lähtee.
Rockyroadin nikistä sain idean, jos tekis tänä vuonna jälkiruoaksi jouluisen rockyroad-palaset. En vielä tiedä, mikä siitä tekee jouluisen. Luultavasti kaneli ja karpalot :D

Lahjalistaa jo suunniteltu ja tänäkin vuonna lahjon vain lapseni ja kummipenskat. Äitille saatan tehdä likööriä.

Sekään ei ole vielä varmaa, että olemmeko joulun suomessa, lapset kun ovat joulun tänä vuonna iskällä... meille saattaapi tulla espanjalainen joulu! :D :heart:

• Tykkää
Reactions: rockyroad
Oooo joulujoulujoulujoulu!!!! :xmas: :heart:

Viime viikolola tilasin perinteiset joululehdet ja siitä se sitten lähtee.
Rockyroadin nikistä sain idean, jos tekis tänä vuonna jälkiruoaksi jouluisen rockyroad-palaset. En vielä tiedä, mikä siitä tekee jouluisen. Luultavasti kaneli ja karpalot :D

Lahjalistaa jo suunniteltu ja tänäkin vuonna lahjon vain lapseni ja kummipenskat. Äitille saatan tehdä likööriä.

Sekään ei ole vielä varmaa, että olemmeko joulun suomessa, lapset kun ovat joulun tänä vuonna iskällä... meille saattaapi tulla espanjalainen joulu! :D :heart:

Hei, mahtava idea, jouluinen rocky road! Jos sen tekee joulusuklaasta, saa varmasti joulun makua siihen. :p Varastan ideasi! :D

• Tykkää
Reactions: Pinki
[QUOTE="vieras";27168683]Oletteko nyt joulua hehkuttavat niitä, jotka paiskaavat kuusen ja koristeet pihalle tapanina viimeistään? Tätä ihmettelin viime joulun ketjuissa, ensin odotetaan joulua eikä sitten juhlita sitä edes loppuun asti.[/QUOTE]

Ei ei ei, meillä on koristeen niin pitkään kuin mies kestää. :D Mä pitäisin nuutinpäivään asti, mutta uuden vuoden jälkeen yleensä alan laittaa pois, ettei miestä ala ahdistaa. Mä olen Jouluihminen ja mies sit ei ihan... :xmas:

http://www.youtube.com/watch?v=V8xb5uywGsY

Lahjoja jo osteltu reilusti, suurin osa jo paketoitukin! Pipareita leivottu ja kohta vois lämmitellä glögiä, kunhan muksu lähtee kouluun. Ihanaa odotusta :)

Saa vain nähdä joutuuko muksu lähtemään jouluksi mummolaan jos minä joudun joulunpyhiksi töihin. Mutta sitä murehditaan sitten myöhemmin.

Minä olen hiljaksiin alkanut suunnittelemaan joulua. Minulla olisi ajatuksena ja toiveena se, että oltaisiin meillä. Viimeksi oltiin siskon luona ja siellä on aivan liikaa hulinaa, meteliä ja aikataulutettua ohjelmaa. Meidän perheelle riittäisi jouluruoka, vierailevat isovanhemmat, joulupukki, joulusauna ja yöpyminen rantasaunalla. Jätkänkynttilöitä, lyhtyjä ja tunnelmallista olemista. Lasten mentyä nukkumaan, käytäisiin joulusaunassa miehen kanssa kaksistaan. Muuta en toivoisi ja mieskin toivoisi juuri tätä. Saa nähdä kuinka suuri tunku meille on ja kuinka pahasti siskoni loukkaantuu jos serkukset eivät saa kohdata joulupukkia yhdessä.... :/

mä olen pyöritelly päässäni jouluruokia :heart:

-petteripunakuonokäristystä, perunamuusia, karpalohilloa
-lämminsavulohta, kylmäsavulohta(tästä ehkä jotain kivoja alkupaloja?), erilaisia sillejä jne.
-naudan sisäfilettä, rosmnariiniperunoita & punaviinikastiketta.

Vielä on hiukan kehittämist tossa, ja jälkkäritkin puuttuu...

Jos saan tahtoni läpi, käymme juuri ennen joulua jo sukulaisvierailuilla. Sitten olemme varsinaisen joulun ihan oman pikku perheemme kesken. Ilman stressiä, ilman jatkuvaa itkua autoillessa pitkää matkaa, ilman pakkotyömaata. Viime joulu oli niin ihana, kun teimme vain sitä mitä itse haluttiin. Lapsen ilme oli niin ihana kuusen nähdessään. Olimme koristelleet kuusen hänen yöuniensa aikana.

Suunnitelmissa on itse tehdyt suklaakonvehdit, saa ainakin mieluisia makuja. Sitten lanttulaatikko ja kinkku, jotain uunijuureksia, paahtopaistia, sienisalaattia, graavia, mätejä jne. Aika perinteinen joulupöytä tulossa siis. Jälkiruoaksi varmaankin jotain kakkua. Sen näkee yleensä vasta sitten, kun alan tekemään.

Lahjoja olen jo ostanut sopivia nähdessäni. Sitten olen tehnytkin jo muutamia ja koko ajan tulee lisää.

Joulussa parasta on joulun odotus ja valmistelut!

• Tykkää
Reactions: rockyroad
[QUOTE="vierailija";27164651]Minä odotan jo todella paljon joulua! Esikoisen laskettu aika lokakuun lopulla, joten tulossa ihana ensimmäinen perheen yhteinen joulu :) Parit joululaulut kuunneltu jo.. Pitää varmaan kaupasta ostaa jo riisipuuroa.. :)[/QUOTE]

Ostaa kaupasta riisipuuroa????? 8O Eikö sitä voisi ihan ite keitellä????? Uusavutonta vai laiskuutta?????

Tytölle ostettu ensimmäinen joululahja (paikallinen leluliike piti alepäivän, -40% kaikesta). Muutama muu lahja jo mietinnässä. Ruokaa en vielä ole ajatellut, riippuu ollaanko joulu kotosalla vai appiukon luona.

Ihanaa kun löytyi muitakin yhtä aikaisia :xmas:

No tässä vajaan viikon verran olen vahingossa jo intoillut että joulu tulee ja isäntä on ihan kypsä.. "Taasko se alkaa jo tähän aikaan vuodesta?? Ei sun tartte joka päivä siitä joulusta puhua.."

[QUOTE="tonttuilija";27164556]Onko kukaan muu alotellut jo jouluttelua? Itse leivoin viikonloppuna tähtitorttuja ja join glögiä. Juuri tilasin Jotexilta lasten huoneisiin tonttu verhot.

Jouluun on enää 98 yötä![/QUOTE]

torttu siellä pakkasessa voi olla?

Mä itseasiassa tänä vuonna vasta tajusin että taidan olla ihan pikkiriikkisen "joulufriikki"... Juurikin siitä kun mies päivitteli että kun joka vuosi täytyy alkaa intoilemaan jo syksyllä :p

Yhteistyössä