Lapsenvahti perui

  • Viestiketjun aloittaja tihti
  • Ensimmäinen viesti
luil
Tässä vaan rupesin miettimään, että minkäs keksit selitykseksi, miksi ette mene miehesi kanssa päivällä johonkin? Vauva kun ei siis päivällä itke? Monta hyvää tuntia aikaa käydä syömässä...
 
Eiku hetkinen, sehän johtuu siitä, että kumpikin lapsi olisi onnellisempi kenen tahansa muun kui n äidin kanssa, kun äiti ei heitä osaa yksin edes hoitaa kun ei tarvitse.
Huoh. Omat lapseni usein käyttäytyvät paremmin vieraan ihmisen hoidossa, vaikkei se tarkoitakaan etten osaisi heitä hoitaa tai että olisivat kanssani onnettomia. Lapset vaan ovat sellaisia, se vieraamman ihmisen syli saattaa yllättääkin niin ettei vauva itke samoin kuin äidillä. Ja taapero voi samaisessa tilanteessa olla omatoimisempi mitä normaalisti.
 
Kaikenlaisia typeriä kommentteja sadellut. Älä välitä, itselläni on kaksi lasta mutta välillä toivoin että joku, ihan kuka vaan tulis ovelle ja sanois että vien lapset hetkeks ulos... Todennäköisesti olisin antanut, olin vähän väsy. Toivottavasti pääsette jonain toisena iltana juhlistamaan hääpäivää. Mä olisin varmaan antanu lapset sille yhdelle hoitajalle -kuka nyt olikaan tulossa-, pienetkin lapset (tämä isompi teillä) osaavat pyörittää äitiä ja isiä, vieras ois voinu pärjätäkin. Ainakin kaikki selviäisivät hengissä muutamasta tunnista :). Ja toisaalta, jos hoitaja ois huomannu miten rankkaa kahden pienen kanssa on olisi voinut seuraavalla kerralla ottaa kaverin mukaan ja auttaisi ehkä vähän useamminkin.
 
tihti
Huoh. Omat lapseni usein käyttäytyvät paremmin vieraan ihmisen hoidossa, vaikkei se tarkoitakaan etten osaisi heitä hoitaa tai että olisivat kanssani onnettomia. Lapset vaan ovat sellaisia, se vieraamman ihmisen syli saattaa yllättääkin niin ettei vauva itke samoin kuin äidillä. Ja taapero voi samaisessa tilanteessa olla omatoimisempi mitä normaalisti.
MIten mä en ole huomannut, että meillä on yhteiset lapset?
 
"vieras"
Tuo nyt on toivottavasti vähän kaukaa haettua, miksi ihmeessä tekisin hommat yksin kun mies on viersssä? vai katsooko teillä miehet samalla telkasta futista kun te laitatte lapsenne nukkumaan?

Selviäisin kyllä yksin, jos pakko olisi, mutta kyllä tuntuisi pahalta laittaa selkä kaarella itkevä vauva sitteriin tai sänkyyn siksi aikaa, että saan esikoisen rauhoittumaan sänkyyn, saati sitten antaa 1v. lapsen nukahtaa lattialle päivävaatteissa ilman iltapuuroa kun hyssytän vauvaa?
Et näköjään selviäisi yksin, eikä kukaan muukaan sun spesiaalipentujen kanssa. :D
Hei, aletaanko vertaileen kurjuutta?
Mulla oli eka keskoskaksoset koliikin kera. Kun kaksoset oli 7kk vanhoja tuli plussatesti. Kaksoset oli vuoden vanhoja kun kuopus syntyi.
Kuopuksella tottakai koliikki kanssa. Ja muutenkin erittäin tyytymätön ja vaativa vauva.

Ja ohhoh, kyllä mä pärjäsin, jopa ihan yksin kun mies oli iltavuorossa. :eek: KOLMEN vaippaikäisen kanssa.
Ja kyllä, anoppikin pärjäsi niiden kanssa, YKSIN. Kun miehen kanssa haluttiin sitä vapaa-aikaa muutaman tunnin.
Kävipä jopa niin hassusti, että kuopus ei oikeastaan edes huutanut kun anopin kanssa jäi. Tiedä sitten oliko syynä se, että hoitajana oli sen pari tuntia stressitön, rento ja luotettava ihminen.

Ja edelleen, elämäntilanne pitää sovittaa niin, ettei toisen aikuisen yllättävä poismeno ole katastrofi. Aina voi tapahtua jotain, ja huomaat olevasi yksin, etkä tiedä mitä tehdä. Ellet valmistaudu, ja opettele pärjäämään yksin.
 
luil
Typeriä kommentteja satelee, koska tämä ap on selkeesti päättänyt, että heillä ei ole eikä tule olemaankaan vapaata. Jos esikoinen menee kahdeksalta nukkumaan, niin sen jälkeenkin voisi lähteä eikä olisi edes kovin myöhäistä. Mies siis päivätöissä joka päivä iltaan asti? Myös viikonloppuna? Eikä ikinä ole vapaata. No kyllä mahtaa olla väsynyt mies.
 
"vieras"
Jos 2 vahtia pitää ehdottomasti olla, niin palkkaa sitten MLL:sta mummolle kaveri. Mummo ei voi siskonsa puolesta luvata. Vois olla muuten tehokkaampaa jos itse pyytäisit mummon siskoa eikä niin että mummon täytyy hänet mukaan raahata, kuten aikaisemmin mainitsit. Harva tajuaa, että vahteja pitää olla 2 jos et itse sitä heille perustele.

Yölläkö vauva vasta nukahtaa?
Menkää sitten päivällä. Vai tekeekö miehesi töitä viikon jokaisena päivänä?
 
Huolin kyllä, vaan en yksin. Milloin sitten saan nukkua, jos yö pitää käyttää syimiseen?
Ja sille mummolle ei voi palkata hoitoavuksi sitä mll:n hoitajaa koska...? Tai pyytää jotain muuta tuttua siihen?

Oikeasti, mitä oikein tässä pitäisi kommentoida? Kauhistella kuinka väärin on että se mummon sisko -ainoa ihminen maailmassa joka olisi voinut olla tilanteen pelastamassa- ei nyt päässytkään tulemaan. Että sen takia ette miehen kanssa pääse enää koskaan kaksin minnekään jne.

Oikeasti, jos nyt kyse on jostain koliikista niin ei sekään ikuisuuksia kestä. Jos et tällä hetkellä luota kehenkään lapsenvahteina tai jostain syystä voi hankkia riittävästi niitä hoitajia niin hyväksytte vaan tilanteen ja rauhallisesti odottelette kunnes illat helpottavat. Ehkä hyvinkin pian vauva rauhoittuu niin että yksi ihminen pärjää tuossa hyvin.
 
tihti
[QUOTE="vieras";27161439]Jos 2 vahtia pitää ehdottomasti olla, niin palkkaa sitten MLL:sta mummolle kaveri. Mummo ei voi siskonsa puolesta luvata. Vois olla muuten tehokkaampaa jos itse pyytäisit mummon siskoa eikä niin että mummon täytyy hänet mukaan raahata, kuten aikaisemmin mainitsit. Harva tajuaa, että vahteja pitää olla 2 jos et itse sitä heille perustele.

Yölläkö vauva vasta nukahtaa?
Menkää sitten päivällä. Vai tekeekö miehesi töitä viikon jokaisena päivänä?[/QUOTE]

Ei tee, mutta niinä päivinä on ehkä sitten kiva olla lasten kanssa. Eikä vain illalla, kun huuto alkaa.
 
"vieras"
Typeriä kommentteja satelee, koska tämä ap on selkeesti päättänyt, että heillä ei ole eikä tule olemaankaan vapaata. Jos esikoinen menee kahdeksalta nukkumaan, niin sen jälkeenkin voisi lähteä eikä olisi edes kovin myöhäistä. Mies siis päivätöissä joka päivä iltaan asti? Myös viikonloppuna? Eikä ikinä ole vapaata. No kyllä mahtaa olla väsynyt mies.
:D Nojaa, noin spesiaalit muksut varmaan syövät pelkkiä tryffeleitä ja sisäfilettä, ja käyttävät burberryn vaippoja. Vaipparasva toki kanebolta. Kyllä niiden perushoitoon jo sen verran rahaa menee ettei ihme ettei ukkoa näy kotona kun iltaisin. :D
 
tihti
Ja sille mummolle ei voi palkata hoitoavuksi sitä mll:n hoitajaa koska...? Tai pyytää jotain muuta tuttua siihen?

Oikeasti, mitä oikein tässä pitäisi kommentoida? Kauhistella kuinka väärin on että se mummon sisko -ainoa ihminen maailmassa joka olisi voinut olla tilanteen pelastamassa- ei nyt päässytkään tulemaan. Että sen takia ette miehen kanssa pääse enää koskaan kaksin minnekään jne.

Oikeasti, jos nyt kyse on jostain koliikista niin ei sekään ikuisuuksia kestä. Jos et tällä hetkellä luota kehenkään lapsenvahteina tai jostain syystä voi hankkia riittävästi niitä hoitajia niin hyväksytte vaan tilanteen ja rauhallisesti odottelette kunnes illat helpottavat. Ehkä hyvinkin pian vauva rauhoittuu niin että yksi ihminen pärjää tuossa hyvin.
Eipä tässä lähellä muuta sukua ole.
Jep, pieni tauko on selvästi liikaa pyydetty. Tiedänpähän ensikerralla olla pyytämättä.
 
MIten mä en ole huomannut, että meillä on yhteiset lapset?
Ehkä meillä on vaan vähän erilainen suhtautuminen lapsiimme ja ilmeisesti elämän hankaluuksiin ylipäätään.

Tai sitten yksinkertaisesti minä olen lapsilleni hyvä äiti vaikkei kaikki jutut mene aina putkeen ja sinä puolestasi olet täysin pärjäämätön luuseri.

Voit päättää itse.
 
  • Tykkää
Reactions: Anatolia
"vieras"
Olen paska ja kykenemätön äiti, on se jo tullut selväksi.
Ei, vaan sinä itse teet elämästäsi vaikeeta. Ei anoppi, eikä sen sisko, eikä kukaan muu. Sinä itse, kun kuvittelet ettei kahden lapsen kanssa voi pärjätä kukaan ikinä mitenkään. Sinä, kenelle kahdenkeskiseksi ajaksi ei kelpaa sapuskat grilliltä, ja ajelu näköalapaikalle syömään ja kuhertelemaan. Sinä, kelle ei kelpaa tavalliset vaatteet treffeille miehen kanssa. Sinä, kuka kuvittelet lasten menevän rikki jos heitä ei joka ilta paapota kahden aikuisen toimesta.
VAIN SINÄ, ja sun asenne. Ei liikene sympatiaa, sorry.
 
  • Tykkää
Reactions: 2good2be4gotten
tihti
[QUOTE="vieras";27161479]Ap. Kuulostat kyllä masentuneelta, väsyneeltä jne.[/QUOTE]

Ai, oikeesti?

Onneksi sentään ei ole mitään taukoja luvassa, ettei vain pääse kierre löystymään. Tasaisesti vain paskaa niskaan niin kyllä se paskakin alkaa maistua.
 
"vieras"
Tsemppiä teille! Kuulostat tosi väsyneeltä! Ihan kummallisen ilkeitä viestejä olet saanut monia. Älä välitä. Meillä oli 3 pientä lasta, ja meillä oli myös aina 2 hoitajaa, kun mentiin molemmat jonnekin. Ei yksi vieras noin vain välttämättä pärjää.

Alapa järjestää itsellesi jotain mukavaa ihan joka päivä. Kyllä se sun miehesi tunnin päivässä selviää lasten kanssa. Sopikaa että olet 1 h joka ilta omissa jutuissasi. Sekin jo auttaa. Eikö niin? Ja kahdenkeskiset menot sitten, kun pystytte järkkäämään. Mutta ekaksi nyt tuo sun jaksaminen kuntoon! Halaus!
 
tihti
[QUOTE="vieras";27161497]Ei, vaan sinä itse teet elämästäsi vaikeeta. Ei anoppi, eikä sen sisko, eikä kukaan muu. Sinä itse, kun kuvittelet ettei kahden lapsen kanssa voi pärjätä kukaan ikinä mitenkään. Sinä, kenelle kahdenkeskiseksi ajaksi ei kelpaa sapuskat grilliltä, ja ajelu näköalapaikalle syömään ja kuhertelemaan. Sinä, kelle ei kelpaa tavalliset vaatteet treffeille miehen kanssa. Sinä, kuka kuvittelet lasten menevän rikki jos heitä ei joka ilta paapota kahden aikuisen toimesta.
VAIN SINÄ, ja sun asenne. Ei liikene sympatiaa, sorry.[/QUOTE]

Jep, liikaa toivottu, että joskus saisi syödä muita kuin itselaittamiaan ruokia tai naapurin snagarilta viidessä minuutissa hotkaistuja. Tai että kerran parissa vuodessa saisi laittaa jotain ihan uutta ja nättä päälle.
 
Eipä tässä lähellä muuta sukua ole.
Jep, pieni tauko on selvästi liikaa pyydetty. Tiedänpähän ensikerralla olla pyytämättä.
On. Aivan liikaa pyydetty jos sinun määräyksestä jonkun tietyn ihmisen täytyy juuri sillä siunaamalla hetkellä kun päätät tulla lapsiasi hoitamaan.

Jos taas vähän voisit joustaa hoitajissa ja ajankohdassa niin aivan varmasti tuo vapaailta onnistuisi. Mutta kun ei niin ei.
 

Yhteistyössä