Lapsenvahti perui

  • Viestiketjun aloittaja tihti
  • Ensimmäinen viesti
tihti
[QUOTE="vieras";27154327]On se kumma että niitä lapsia on aivan PAKKO hankkia, niitä kinutaan ja vongataan ja niistä haaveillaan ja sitten kun se vauva tulee niin itkutetaan ja länkytetään nettipalstoilla kuinka NIIN KAMALAN rankkaa sen kanssa on ja kuinka se vie voimat.

Älkää imuroiko sitä spermaa niihin ahnaisiin römpsiinne jos lopputulosten kanssa ei jakseta elää valittamatta koko ajan.[/QUOTE]

:DDD päivän naurut, römpsäimuri... Niin ja minähän siis olen ollut viimeiset pari vuotta vapaalla koko ajan, ja siis valittanut aivan koko ajan :'D
 
"Vieras"
Pääsiväköhän ne lapsenvahdit tai toinen heistä huomenna jos lähtisitte miehen kanssa kävelylle ja päiväkahville. Sekin olisi taukoa arjesta, etkä tarvitsisi hienoja vaatteita. Tuulipuku ja lenkkarit, hyvää seuraa.
 
"vieras"
Miksi ihmeessä lähtisin muualle murehtimaan, miten kotona pärjää mummo kahden lapsen kanssa, kun mummo on raahattu hommaan suurin piirtein pystymetsästä? Muistaako kukaan, miltä tuntui saada ensimmäinen lapsi syliin, kun siihen sylissäpitoon tarvitsi vähän eri lihaksia vähän enemmän?
Ei oikeesti, unohda koko juttu parempi niin. Jos oikeesti taukoa haluaa niin olisit jo menny. Älä ruikuta kun pikku lapsi, kuin mikään ei ole hyvin eikä hyvä
 
ööh
Miksi ihmeessä lähtisin muualle murehtimaan, miten kotona pärjää mummo kahden lapsen kanssa, kun mummo on raahattu hommaan suurin piirtein pystymetsästä? Muistaako kukaan, miltä tuntui saada ensimmäinen lapsi syliin, kun siihen sylissäpitoon tarvitsi vähän eri lihaksia vähän enemmän?
No voi jeesus. Pyytäisitte mummon päivällä muutamaksi tunniksi. En usko että vauva huutaa koko päivää (vaikka itsestäkin se ns. vaativan esikoisen kanssa tuntui siltä), ja ajankohdasta riippuen mummo voi mennä vaikka lasten kanssa ulos (1v. puistoon, vauva nukkuu vaunuissa). Tai sitten ovat sisällä.

Ei siihen mitään uusia lihaksia tarvita että jaksaa jonkun tunnin hyssytellä itkevää kääröä. Ja kun esikoiselle tarttee vaihtaa vaippaa tms. niin vauva sitteriin tai sängylle jne. Munkin anoppi hoiti tuota vaativaa vauvaa "suoraan pystymettästä" ja hyvin meni. Luottamus täytyy toki olla, mutta ei siihen mitään tuoretta lastenhoitokokemusta tarvita, terve järki ja ohjeistukset riittää.
 
Eli lasten äitinä minä olen meistä se, joka on väärässä? Great. Laitanko osoitteen, niin saatte laitettua sossut perään?
Väärässä missä?

Jos nyt oikeasti olet sitä mieltä ettei kukaan muu pysty mihinkään aikaan vuorokaudesta hoitamaan lapsianne muutamaa tuntia niin ok, olkoot sitten niin vaikka täällä monien on vaikea sitä ymmärtää.

Silloin sinun kannattaa hyväksyä vaan tilanne ja se että olette miehesi kanssa kokoajan kiinni lapsissanne kunnes tuo tilanne joskus muuttuu. Ei siinä enää ole syytä muille ihmisille kiukutella.

(toisaalta, jos se mummo on niin pystymetsästä ja kokematon sekä huonokuntoinen ettei kykene muutamaa tuntia vauvaa hoitamaan (ikää oli vissiin jotain 40+) niin ehkei hän alunperinkään ollut varteenotettava hoitajavaihtoehto)
 
  • Tykkää
Reactions: Anatolia
"Yökkönen"
MLL ei välttämättä pysty joka tapaukseen hoitajaa järjestämään. Olen kysynyt,ja jos kyseessä on vaativa tai erityishoitoa kaipaava lapsi, eivät välttämättä pysty riittävän kokenutta hoitajaa järjestämään (edes pitkällä varoitusajalla).
 
ohhoh
Karseeta. Tulee itselle huono äiti olo kun lukee tätä täydellisen äidin kirjoitusta.

Jos minä haluaisin taukoa lapsista, niin mulle ois yhtenä iltana aivan sama peseekö se 1vee hampaansa.

Todellakin 1 hoitaja olis 2 lapselle riittänyt enkä edes kehtaisi vonkua muuta, että mummo ottaa vielä siskonsakin mukaan.
 
ohhoh
Meillä lapset joskus mummolassa, ja mummo ei kyllä ole kertaakaan heille hammasharjaa tuonut, ei siellä ole aina edes hammastahnaa.

Mummo vain ihmettelee, miten lapsille on tärkeää harjata hampaat, sen itse muistavat ja hoitavat. Pienenä eivät siellä pesseet hampaitaan kun itse eivät hoitaneet.

Mummo ei muista eikä jaksa paljoakaan.
 
tihti
Mä en ymmärrä, miksi sille mummolle olisi olult niin suuri työ ottaa siskonsa mukaan, varoitusaikaakin oli päälle kuukausi ja varmasti tiesi, että tämä kesä on ollut poikkeuksellisen rankka meille. Mutta ei sitä varmaan ymmärrä, miten ihanaa olisi kerrankin päästä ulos kun itse saa aina tulla ja mennä miten huvittaa, kun lapset asuivat pienempinäkin isällään.
 
tihti
Karseeta. Tulee itselle huono äiti olo kun lukee tätä täydellisen äidin kirjoitusta.

Jos minä haluaisin taukoa lapsista, niin mulle ois yhtenä iltana aivan sama peseekö se 1vee hampaansa.

Todellakin 1 hoitaja olis 2 lapselle riittänyt enkä edes kehtaisi vonkua muuta, että mummo ottaa vielä siskonsakin mukaan.
Meidän suvussa hammasluu on niin heikkoa, että se on katastrofi, jollei niitä hampaita oikeasti pese joka helvetin ilta ja aamu. Itse todennäköisesti joudun 40 vuotiaana hankkimaan tekarit.
 
rietas
No huhhuh. Olisipa kiva kuulla sellaisten kahden pienen lapsen äitien mielipide, jonka mies on joko reissu- tai vuorotyössä (tai muutoin "pois kuvioista") eikä siksi auttamassa joka iltapesuilla vaimoa (ja lapsia). Luulenpa, että siinä tulee pestyä hampaat, pyllyt ja naamat kaikilta, vaikka äiti ne yksin huolehtiikin. Luulen myös, että se olisi mummoltakin onnistunut -ehkäpä olisi voinut näyttää teille vanhemmille esimerkkiä, miten sen saa onnistumaan? Olisi jatkossa yksi ongelma vähemmän, tai ainakin tämä ongelma voisi olla vähän pienempi.

Anteeksi vain, mua pistää vihaksi tällaiset kaikennarisijat, jotka tekee joka asiasta hankalaa ja aina valittaa. Ja sitä mukaa kun he saavat hyviä neuvoja, kuinka selviä helpommin, ne löytää niistäkin aina kaikki negatiiviset puolet, miksi ne ei onnistu tai miksi nekin olis heille niin saaterin ongelmallisia.

Sinänsä sama, jos jotkut tahtoo elää ainaisessa "kurjuudessa" (itse luodussa), mutta lakkaisivat levittämästä sitä pahaa tuulta ympärilleen.

Parempi toki olisi, että huomaisivat, kuinka omalla vähän positiivisemmalla asenteella elämä helpottuisi huomattavasti.
 
"jep"
No huhhuh. Olisipa kiva kuulla sellaisten kahden pienen lapsen äitien mielipide, jonka mies on joko reissu- tai vuorotyössä (tai muutoin "pois kuvioista") eikä siksi auttamassa joka iltapesuilla vaimoa (ja lapsia). Luulenpa, että siinä tulee pestyä hampaat, pyllyt ja naamat kaikilta, vaikka äiti ne yksin huolehtiikin. Luulen myös, että se olisi mummoltakin onnistunut -ehkäpä olisi voinut näyttää teille vanhemmille esimerkkiä, miten sen saa onnistumaan? Olisi jatkossa yksi ongelma vähemmän, tai ainakin tämä ongelma voisi olla vähän pienempi.

Anteeksi vain, mua pistää vihaksi tällaiset kaikennarisijat, jotka tekee joka asiasta hankalaa ja aina valittaa. Ja sitä mukaa kun he saavat hyviä neuvoja, kuinka selviä helpommin, ne löytää niistäkin aina kaikki negatiiviset puolet, miksi ne ei onnistu tai miksi nekin olis heille niin saaterin ongelmallisia.

Sinänsä sama, jos jotkut tahtoo elää ainaisessa "kurjuudessa" (itse luodussa), mutta lakkaisivat levittämästä sitä pahaa tuulta ympärilleen.

Parempi toki olisi, että huomaisivat, kuinka omalla vähän positiivisemmalla asenteella elämä helpottuisi huomattavasti.
Mä peesaan tätä. Aloituksen jälkeen kokema sympatiani aapeetä kohtaan muuttui ketjun edetessä hyvin tehokkaasti pelkäksi ärsytykseksi.
 
  • Tykkää
Reactions: Anatolia
tihti
[QUOTE="Vieras";27154926]Pääsiväköhän ne lapsenvahdit tai toinen heistä huomenna jos lähtisitte miehen kanssa kävelylle ja päiväkahville. Sekin olisi taukoa arjesta, etkä tarvitsisi hienoja vaatteita. Tuulipuku ja lenkkarit, hyvää seuraa.[/QUOTE]

Muuten hyvä, mutta nilkka ei toimi avulsiomurtuman vuoksi; turha siis haaveilla, että lähtisi kävelylle ellei se ole aivan välttämätöntä.

Siksihän minä niin pettynyt olinkin, kun toinen vahdeista perui: muut vaihtoehdot oli kyllä mietitty ja todettu huonoiksi :D Minä en ole teitä pakottanut kommentoimaan tai tätä lukemaan, anteeksi jos teistä on siltä tuntunut :'D
 
tihti
No huhhuh. Olisipa kiva kuulla sellaisten kahden pienen lapsen äitien mielipide, jonka mies on joko reissu- tai vuorotyössä (tai muutoin "pois kuvioista") eikä siksi auttamassa joka iltapesuilla vaimoa (ja lapsia). Luulenpa, että siinä tulee pestyä hampaat, pyllyt ja naamat kaikilta, vaikka äiti ne yksin huolehtiikin. Luulen myös, että se olisi mummoltakin onnistunut -ehkäpä olisi voinut näyttää teille vanhemmille esimerkkiä, miten sen saa onnistumaan? Olisi jatkossa yksi ongelma vähemmän, tai ainakin tämä ongelma voisi olla vähän pienempi.

Anteeksi vain, mua pistää vihaksi tällaiset kaikennarisijat, jotka tekee joka asiasta hankalaa ja aina valittaa. Ja sitä mukaa kun he saavat hyviä neuvoja, kuinka selviä helpommin, ne löytää niistäkin aina kaikki negatiiviset puolet, miksi ne ei onnistu tai miksi nekin olis heille niin saaterin ongelmallisia.

Sinänsä sama, jos jotkut tahtoo elää ainaisessa "kurjuudessa" (itse luodussa), mutta lakkaisivat levittämästä sitä pahaa tuulta ympärilleen.

Parempi toki olisi, että huomaisivat, kuinka omalla vähän positiivisemmalla asenteella elämä helpottuisi huomattavasti.
Joo, siis se, että alle kolmenkuukauden ikäinen vauva on ollut teholla kaksi kertaa, ei ole mitenkään voinut opettaa mua olemaan onnellinen silloin, kuin mikään ei ole vikana :D
Harmi, etten tajunnut olla positiivinen siinä vaiheesa kun lääkäri toteaa että "sydämestä kuuluu sivuääni" Olisi varmaan elämä ollut paljon hauskempaa, jos olisin senkin leikiksi lyönyt.
 
juuh
Joo, siis se, että alle kolmenkuukauden ikäinen vauva on ollut teholla kaksi kertaa, ei ole mitenkään voinut opettaa mua olemaan onnellinen silloin, kuin mikään ei ole vikana :D
Harmi, etten tajunnut olla positiivinen siinä vaiheesa kun lääkäri toteaa että "sydämestä kuuluu sivuääni" Olisi varmaan elämä ollut paljon hauskempaa, jos olisin senkin leikiksi lyönyt.
Joo, ja suurimman osan aikaa sinä puhut aidasta ja muut aidan seipäästä. Se, että teet kaiken tuon kokemanne (keskosen sairaalakesä) jälkeen arjestanne niiiin vaikeaa, ettette pääse pariksi tunniksi kotoa pois ja sitten jaksat siitä ruikuttaa on asia jota täällä ihmetellään. Jos ne esikoisen (maito)hampaat jää kerran pesemättä ja rutiinit yhtenä iltana mummon kanssa muutenkin erit, niin ei takuulla siihen teidän elämänne kaadu saati esikoisen hampaat mätäne suuhun.
 
kdnajka
Jaksoin lukea sivulle 3 ja ihmettelen sun narinaa...

Miksei sinun vanhemmat voi joskus matkustaa teille ja hoitaa lapsia? Vai onko niilläkin jotain paskantärkeitä menoja? Tai ei oo rahaa, ei lomaa, ei sitä, tätä eikä tuota. Ihan niinkun kaikkeen ehdotettuuin sanot aina ei, ei ja ei.

Kuin monelle miehelle sulla on lapsia kun oot ensimmäistä vuosipäivää menossa viettämään ja silti lapsia on kaks vuoden ikäerolla? Nopeaa on toiminta.
 
"mamaa"
Ehkä ap voisit vain todeta, että et ollut valmis jättämään lapsiasi kuitenkaan vielä hoitoon, ja siksi et jättänyt mummolle. Kuopuksesi on vielä pieni kuten esikoinenkin, joten ehtiihän sitä. Alkukin on ollut raskas.

Pakko sanoa, että kuulostat kyllä todella keskenkasvuiselta ja itsekeskeiseltä valittajalta. Ehkä sinulla on ollut rankkaa, ja se nyt näkyy tässä keskustelussa?
 
dadxa
Miten niin se toinen lapsenvahti perui?? Etkö sinä itse perunut mummon tulon kun se ei pärjää? Olisit pyytänyt itse sitä mummon siskoa tulemaan myös paikalle.

Sinä' itse teet asiasta ylettömän vaikean. Mutta turha rutista kun mikään ei kelpaa kuitenkaan!
 
rietas
Joo, siis se, että alle kolmenkuukauden ikäinen vauva on ollut teholla kaksi kertaa, ei ole mitenkään voinut opettaa mua olemaan onnellinen silloin, kuin mikään ei ole vikana :D
Harmi, etten tajunnut olla positiivinen siinä vaiheesa kun lääkäri toteaa että "sydämestä kuuluu sivuääni" Olisi varmaan elämä ollut paljon hauskempaa, jos olisin senkin leikiksi lyönyt.
Ehdotinko leikiksi lyömistä? Ei. Ehdotin vaan, että lakkaisit tekemästä ongelmaa ihan joka asiasta!

PS. Tiedän äitejä, joiden lapsilla on ollut todella pahoja vaivoja jo syntymästä saakka ja teho-osastot on tutuiksi tulleet. Varmasti on raskasta, mutta ainakaan he eivät sitä itselleen raskaammaksi tee rutisemalla kaikesta, vaan he nimen omaan osaavat löytää ne hyvät puolet asioista silloin kun niitä suinkin on. Heille tuskin olisi ollut ongelma, jos kerran olisi lasten hampaat jääneet pesemättä jos olisivat päässeet miehensä kanssa hetkeksi kaksin jonnekin.
 
  • Tykkää
Reactions: Madicken04
tihti
Jaksoin lukea sivulle 3 ja ihmettelen sun narinaa...

Miksei sinun vanhemmat voi joskus matkustaa teille ja hoitaa lapsia? Vai onko niilläkin jotain paskantärkeitä menoja? Tai ei oo rahaa, ei lomaa, ei sitä, tätä eikä tuota. Ihan niinkun kaikkeen ehdotettuuin sanot aina ei, ei ja ei.

Kuin monelle miehelle sulla on lapsia kun oot ensimmäistä vuosipäivää menossa viettämään ja silti lapsia on kaks vuoden ikäerolla? Nopeaa on toiminta.
Ihan samalle isälle ovat molemmat. Et varmaan ole kuullut, että seksiä voi harrastaa ilman avioliittoakin ja siitä tulla raskaaksikin?


Oma äitini hoiti esikoista sen aikaa, kun vietimme miehen kanssa laatuaikaa sairaalassa tämän toisen vauvan kanssa.
 

Yhteistyössä