Hävettää, joku täti piti kaupan parkkipaikalla lapsellenii saarnan.

• Viestiketjun aloittaja äiti-ihminen2
  • Ensimmäinen viesti
äiti-ihminen2
Siis lapseni tuli hieman vauhdilla ulos autosta ja ovi melkein osui viereiseen autoon. Auto oli siis todella kalliin näköinen Mersu. Siinä sitten joku about 60v täti nousi ulos Mersusta ja piti lapsilleni saarnan, että pitää olla varovainen kun se tulee kalliiksi jos näin kalliiseen autoon tulee lommo. Siis ihan ystävällisesti sanoi, mutta silti hävettää niin sairaasti :(

• Tykkää
Reactions: Sadana
mersutäti myös
Ihana täti, oikeesti! :)

Ja ajattele niin, että lapsi varmaan (toivottavasti) otti opikseen ja katsoo miten avaa oven. Säästätte rahaa ja aikaa kun ei tarvitse korvata kenenkään lommoja.

Tuollaista vanhan ajan "koko kylä kasvattaa lasta" -meininkiä pitäisi olla enemmänkin. Lapset yleensä uskoo hyvin ventovierasta tuollaisissa asioissa.

Sanoin vaan että onneksi ei osunut kuitenkaan... Ja lapsi ihmetteli kaupassa, että miksi hänelle saarnattiin vaikkei edes osunut. Ja miksi jotkut ihmiset ostavat noin kalliita autoja.
Mä olisin varmaan sanonut lapselle, että jos olisi osunut, niin pelkkä saarna ei olisi riittänyt. Ja että halpaakaan autoa ei sovi kolhia. Jotta jatkossa sitten varovaisuutta, tai sovitaanko että äiti avaa sulle auton oven etkä avaa itse.

• Tykkää
Reactions: Madicken04
Blue
Sanoin vaan että onneksi ei osunut kuitenkaan... Ja lapsi ihmetteli kaupassa, että miksi hänelle saarnattiin vaikkei edes osunut. Ja miksi jotkut ihmiset ostavat noin kalliita autoja.
Toivottavasti sanoit takaisin että hyvä on että sanoi jo silloin kun ei vielä vahinkoa sattunut, että nyt ei sitten satukaan kun muistat olla varovainen tästä lähin.

Down siftaaja kotiäiti
Alkuperäinen kirjoittaja mersutäti myös;27149896:
Ihana täti, oikeesti! :)

Ja ajattele niin, että lapsi varmaan (toivottavasti) otti opikseen ja katsoo miten avaa oven. Säästätte rahaa ja aikaa kun ei tarvitse korvata kenenkään lommoja.

Tuollaista vanhan ajan "koko kylä kasvattaa lasta" -meininkiä pitäisi olla enemmänkin. Lapset yleensä uskoo hyvin ventovierasta tuollaisissa asioissa.
Totaali peesi.

Kävelijä
No se samanen mersu meinas tänään suojatiellä ajaa mun päälle, että vähän vois mersukuski kunnioittaa liikennesääntöjä!!
Jo kaks kertaa tällä viikolla meinannu jäädä mersukuskin yliajamaksi suojatiellä!

dah
Alkuperäinen kirjoittaja Kävelijä;27150135:
No se samanen mersu meinas tänään suojatiellä ajaa mun päälle, että vähän vois mersukuski kunnioittaa liikennesääntöjä!!
Jo kaks kertaa tällä viikolla meinannu jäädä mersukuskin yliajamaksi suojatiellä!
Miten tämä vuodatus liittyy mihinkään?

Saraldo
Mä avaan tuolle seitsemänvuotiaallekin vielä oven, jos on naapuriauto riittävän liki. Ja lapsilukko oli päällä niin kauan kun oli pienikin riski siihen, että hän voisi sen oven pamauttaa auki. Vaan eipä ole meidän ovi koskaan osunut naapuriautoon eikä ole ollut edes lähellä.

Ihan oikein se täti teki, kun lapselle huomautti.

"Vieras"
Mä sanoin kesällä tosi kovasti omalle 10-vuotiaalle kun läväytti oven auki katsomatta. Onneksi osui "vaan" kauppakeskuksen betonipylvääseen, eikä siihen tullut jälkeä.

Yhteistyössä