Ompeluyrittäjäksi, onko järkeä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Aloittaja"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Onhan niitä.

Tuntuu olevan hankalaa hinnoittelun kanssa, kun monikaan ei ymmärrä ettei tuollainen tekeminen ilmaista ole, kun ketjut myy niin älyttömän halvalla.

Ehkä silti löytyy ostajia, jotka arvostaa käsityötä ja yksilöllisyyttä.

Toisaalta taas tuo yksilöllisyys... no, aika samantyylisiä vaatteita tuntuu monella olevan kaupan. Ikään kuin kaikki ostaisivat niitä samoja kankaita tekemiinsä vaatteisiin: pilvet, leijonat, työkoneet...

Voitko aloittaa pienimuotoisesti esim. työn ohella? Jos homma toimii ja tilauksia tulee niin siitähän se homma laajenee itsestään? Ellei sillä elä, niin ainahan siitä lisätuloja tulee

Mä ainakin olisin ostanut:). Mä tykkään ostaa erikoiset vaatteet lapsille jos joku pieni yrritäjä tekee ja on hyväät ideat. Samoin maksan kaupassakin mielelläni jos näen joku kotitekoinen ruokaa. Esim. eilen Stockalla huomasin isot purkit jugurttia, joku pieniyrittäjä ne tekee, joku kotitekoinen jugurtti, ostin mielelläni 5 purkkia ja jos Helsingissä olisin asunut niin olisin tästä mielummin maksanut, kun ei siellä edes mitään lisääaineita ollut.

[QUOTE="vieras";27144186]Voitko aloittaa pienimuotoisesti esim. työn ohella? Jos homma toimii ja tilauksia tulee niin siitähän se homma laajenee itsestään? Ellei sillä elä, niin ainahan siitä lisätuloja tulee[/QUOTE]

Ehkä pitää tuolla tavalla aloitella. Eipä taida nykyään kannattaa päästää vakituista työpaikkaa käsistään...

Sun pitää tehdä mallit tai pirustukset ja myydä sillä periateella, myös ilmoittaa että tilauksen mukaan teet mitä tahansa:) jos hinnat hyväät, mä luulen halukkaita pitäis löytyä

[QUOTE="abra";27144380]Kun ne samat kankaat on jokaisen yksityisen ompelijan saatavilla, niin kyllähän niitä kaikki käyttää. Suomi on lopulta pieni maa.[/QUOTE]

Keksi oa kangas:)?

Vaikka sivutoimiseksi ryhtymistä. Yrittäjä on saastaa vihervasureiden mielestä. Se näkyy laeissa. Jos saat potkut työstäsi ja sivutoimisena yrittäjänä olet yrittäjä etkä saa ansiosidonnaista tai mitään muutakaan turvaa. Joku ompeluosuuskunta olisi turvallisempi, koeta löytää sellainen. Silloin olisit duunari ja voisit silti laskuttaa töistäsi.

Yhteistyössä