Kissan käytöksestä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mirrix"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"mirrix"

Vieras
Minulla on 1,5vuotias narttukissa. Ekan vuoden pimu kävi siististi hiekkalaatikollaan aina minulle tulostaan saakka. Sitten (oltuani pari yötä poissa) alkoi kuseksia minne sattuu. Yleensä esimerkiksi lattialle jääneeseen paitaan, reppuun, lapsen piirustusten päälle tms. Ensin luulin osoittavan vain mieltään poissa olostani mutta jatkoi sitä vaikka olin kotona.

Kesän tultua ja asumukseni siirryttyä enemmän kesäosoitteeseen mökille otin kisulin sinne mukaan. Siellä sai hurjastella menemään pitkin pihoja. Kuukauden päivät viihtyikin pihapiirissä mutta sitten katosi. Oli noin kuukauden kateissa kunnes ilmoiteltuani karkulaisesta löytyikin lähitilalta, oli siellä puolentoista viikkoa majaillut.

Karkulaisen saatua kotiin toin kissan takaisin kaupunkiasuntoon, sillä maalla mourusi jatkuvaan pihalle, jonne ei enää pääse ettei karkaisi. Nyt kaupungissa tuota ohi-laatikon pissimistä on taas alkanut ilmetä. Mistähän mahtaisi johtua?

Hiekkalaatikon olen pyrkinyt pitämään puhtaana että sinne sopisi tarpeet tehdä, mutta taas pissiskelee lattialla oleviin tavaroihin; naulakosta tippuneeseen takkiin, lattialla olevaan muksun reppuun jne..

Mikähän mahtaa viirata ja voisinko asialle muuta enää tehdä?

Joo ihan OIKEESTI!

Kissa on myös alkanut täällä kaupungissa tuijottelemaan katon rajaan ja mouruamaan. Jos ovella mouruaisi niin ajattelisin että ulos pyrkimässä mutta mitä ihmettä se katon rajassa näkee....? I see dead people??

Kuulostaa merkkailulta. Meidän leikkaamaton tyttökissa käyttäytyi juuri noin ennenkuin leikattiin.

Tuosta katonrajaan tuijottelusta en kyllä tiedä. Omakin kisu sitä joskus harrastaa.

Merkkaa, tuo vauvanvaatteisiin ym paikkoihin kuseskelu johtuu siitä että kissa koettaa peittää pennun =vauvan hajun, jotteivat petoeläimet tiedä pentujen olemassa olosta. Leikkaus voi auttaa tilannetta tai sitten ei. Yleensä se ainakin vähentää sitä.

Väärä kissansanta voi myös aiheuttaa protesteja. Meillä eräs kissa nuuski ensin pitkään uutta santaa, astui sitten pois santalaatikosta ja minua silmiin tuijottaen kusi laatikkonsa viereen...Vaihdon takaisin vanhaan santamerkkiin ja ongelma poistui.

Kuinka usein tyhjennät laatikon? Mun entinen kissa oli kova kuseksimaan. Mustasukkainen vauvasta, pissi vauvanvaatteille. Jos ei jonain päivänä muistanut tyhjätä laatikkoa, kusi nurkkaan. Ja kiimassa se kuseminen vasta alkoikin, sitten käytin kissan leikkuulla ja ostin pissi pois-ainetta jolla sai kusen hajun pois nurkasta, kuseminen loppui. Sen jälkeen muutti uuteen kotiin ja siellä on tietääkseni ollut täysin sisäsiisti.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

Yhteistyössä