10-vuotiaalle lapselle synttärilahjaksii 65€ maksava kännykkä? Olisiko hyvä lahja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Yh-äiti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

"Yh-äiti"

Vieras
Lapsella nyt käytettynä ostettu puhelin joka on alkanut temppuilemaan välillä. Lapsi toivoisi uutta puhelinta ja hyvähän sellainen olisi ostaa jos vanha ei tahdo toimia kunnolla.

Katselin gigantin nettisivuilla puhelimia ja löytyi yksi kiva puhelin joka maksaa 65€. Ajattelin jos ostaisin tuon synttärilahjaksi enkä mitään muuta. Olisiko hyvä lahja?

Tuon kallimpaa mulla ei opiskelevan yh:na ole varaa.

[QUOTE="vieras";27128156]No siis jos halpispuhelin kelpaa niin mikäs siinä? Meillä lyhennellään puhelimia tuolla 65 eurolla joka kuukausi.[/QUOTE]

Tämähän on tyhmyyttä

Entäs joku kytkypuhelin? Saat puhelimen, puheajan ja tekstiviestit suht edullisena pakettina.

Munkin mielestä kymmenenvuotias vois jo olla itsekin valitsemassa puhelintaan. :) Sinänsä 65 euron synttärilahja on jo riittävän (liiankin?) arvokas.

[QUOTE="vieras";27128156]No siis jos halpispuhelin kelpaa niin mikäs siinä? Meillä lyhennellään puhelimia tuolla 65 eurolla joka kuukausi.[/QUOTE]

Miksi lapsen puhelimen pitäisi maksaa monta sataa euroa? Ei munkaan puhelin ole maksanut kuin 50€ ja ihan hyvin sillä soitan puhelut, kirjoitan viestit ja joskus käyn netissä. Meille puhelin on yhteydenpitoväline, ei lelu eikä statusmerkki.

Nykyään nuo lapset on niin vativia,joten kannattaa antaa itse valita puhelin.tietysti sovitte budjetin missä pysytään.

Mä olen uutta puhelinta lapselle miettinyt ja "huvikseen" katsoimme yhdessä gigantin sivuja. Lapsi ei tiennyt, että hänelle puhelinta etsin vaan siinä muuten katsoimme mitkä olisivat kivoja puhelimia. Lapsikin tykkäsi tuosta 65€ puhelimesta ja tuli jo esille mitkä kaksi väriä siitä kelpaisivat.

[QUOTE="Yh-äiti";27128183]Miksi lapsen puhelimen pitäisi maksaa monta sataa euroa? Ei munkaan puhelin ole maksanut kuin 50€ ja ihan hyvin sillä soitan puhelut, kirjoitan viestit ja joskus käyn netissä. Meille puhelin on yhteydenpitoväline, ei lelu eikä statusmerkki.[/QUOTE]

Meillä arvostetaan muun muassa sellaisia ominaisuuksia kuten maksuttomat ja rajoituksettomat iMessaget perheenjäsenten välillä, varkausturva, jos puhelin varastetaan niin sen löytää näppärästi seuraamalla sitä kartalta. Hyötysovelluksissa iphone on ihan ylivoimainen, on niin kätevää katsoa kartalta milloin seuraava bussi tai ratikka tulee ja päästä samantien matkaan :)

[QUOTE="vieras";27128203]Meillä arvostetaan muun muassa sellaisia ominaisuuksia kuten maksuttomat ja rajoituksettomat iMessaget perheenjäsenten välillä, varkausturva, jos puhelin varastetaan niin sen löytää näppärästi seuraamalla sitä kartalta. Hyötysovelluksissa iphone on ihan ylivoimainen, on niin kätevää katsoa kartalta milloin seuraava bussi tai ratikka tulee ja päästä samantien matkaan :)[/QUOTE]

No meillä ei tuollaisilla ominaisuuksilla tehdä yhtään mitään. Varkausturva toki hyvä asia, mutta nuo muut meille täysin turhia. Mitä me pienen paikkakunnan keskustassa teemme mitää sillä tiedolla koska bussit kulkee. Saati miten ratikat kulkee monen sadan kilometrin päässä.

En näe mitään järkeä ostaa LAPSELLE monen sadan euron puhelinta kun en näe järkeä ostaa sellaista edes itselle.

[QUOTE="Yh-äiti";27128207]Joku samsung se oli en muista enää mallia.[/QUOTE]

Tietysti mun piti gigantin sivuilta katsoa ja en löytänyt 65e puhelinta muuta kuin tuon
nokian. Sii oli useampi värikin :)

Entäs joku kytkypuhelin? Saat puhelimen, puheajan ja tekstiviestit suht edullisena pakettina.

Munkin mielestä kymmenenvuotias vois jo olla itsekin valitsemassa puhelintaan. :) Sinänsä 65 euron synttärilahja on jo riittävän (liiankin?) arvokas.

Miksi ihmeessähommata kytkypuhelin? se se vasta tyhmää onkin...

Muutamia vuosia sitten erehdyin ottamaan kytkun, sitten vahingossa pesin sen pyykkikoneessa ja mikäs sen mukavampaa kuin maksaa sitä kytkyä sitten vielä kuukausikaupalla kun puhelin on jo "mitätön"!

Eli ap, osta ihmeessä puhelin miä olet miettinyt, varsinkin jos tiedät lapsenkin siitä tykkäävän.

Erittäin hyvä lahja,itse ajattelin samaa puhelinta 9vuotiaalle synttärilahjaksi tai joululahjaksi,meillä lapsi ainakin olis tosi onnellinen tuosta kyseisestä puhelimesta!

Nokia asha on ainakin hyvä puhelin ja mun lapset on tykänneet kun siinä on valmiiksi angry birds-peli :D

Jos kännykkä on lapselle mieleen, niin se on varmasti hyvä ja riittävä lahja.