millaiset aterimet taaperolle? metallia, muovia vai ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
millaisia aterimia teidän taaperot käyttävät?

oletteko ostaneet erikseen lasten aterimia, esim. metallisia, kuten muumiaterimia, vai käytättekö muovisia? Vai onko ihan samat aterimet kuin aikuisilla?

Meillä kohta 2v taapero ja ei tykkää/osaa syödä aikuisten savonia aterimilla koska ovat aika isoja ja muoviset lusikat/haarukat taas on liian vauvamaisia.

Niinpä mietinnässä olisi jotkin lasten ei muoviset aterimet. muovihaarukoilla kun ei paljon lihoja saa noukittua.

Kertokaa vinkkejä ja miten teillä on toimittu.

Meiltä löytyy muutamastakin sarjasta voileipäaterimet, mm. tuosta Savoniasta. Samoja on ainakin joskus myyty lastenaterinpakkauksessa, itse ostin ne irtokappaleina, olivat siten paljon edullisemmat. Samaten muumiaterimia on ollut käytössä.

muumi aterimia näyttää olevan ns. baby mallina ja lasten aterimet nimellä. Onko noi baby aterimet missä on vaan haarukka ja lusikka mukana sitten jo liian pieniä 2 vuotiaalle?

Meillä on myös käytössä edellisen mainitsemia Savonian voileipähaarukoita. Ovat edullisempia kuin lastenaterinpakkaukset eikä meillä lapset ole noin pienenä käyttäneet veitsiä.

Meillä noita muumi aterimia ( muovi varrella), sekä hagmanin muumeja jotka on terästä ja sitten vielä jotain ikean lasten aterimia. Niillä syö molemmat niin 3v kuin 1,5 v.kin

Meillä on syöty jo pitkään tavallisilla pikkulusikoilla ja jälkiruokahaarukoilla. Löytyy myös muovisia lusikoita, ne on joskus hyviä, kun posliinilautaset. Ei kannata ostaa mitään erityisiä "lasten aterimia", niissä monasti lusikan ja haarukat isoja ja kömpelöitä. Meillä ei ainakaan lapsi ole niistä tykännyt, muutamat on saanut lahjaksi. Lapsi nyt 2v.

muumi aterimia näyttää olevan ns. baby mallina ja lasten aterimet nimellä. Onko noi baby aterimet missä on vaan haarukka ja lusikka mukana sitten jo liian pieniä 2 vuotiaalle?

Babyaterimissa on pikkulusikka ja pikkuhaarukka. Lasten aterimissa on lusikka, veitsi, haarukka ja pikkulusikka. Jotkut tykkää syödä pienemmillä kauan, toiset haluavat isommat nopeampaa.

[QUOTE="...";27124104]Ei kannata ostaa mitään erityisiä "lasten aterimia", niissä monasti lusikan ja haarukat isoja ja kömpelöitä. Meillä ei ainakaan lapsi ole niistä tykännyt, muutamat on saanut lahjaksi. Lapsi nyt 2v.[/QUOTE]

Meillä 2,5-vuotias käyttää sekä tavallisia Savonian lusikoita ja pikkuhaarukoita, että lasten muumiaterimia. Muumit ovat kyllä siitä parempia, että niissä on paksumpi varsi ja lusikkapesä on isompi, niin että ruoka pysyy paremmin siinä. Haarukka on myös leveämpi kuin aikuisten aterinten pikkuhaarukat. Minä suosittelen ehdottomasti oikeita lastenaterimia ja mieluiten metallisia, muoviset ovat heppoisia.

Ihan lasten metallisilla aterimilla on syönyt siitä asti kun on syönyt itse, eli jostain vuoden iästä lähtien. Taisin ostaa jostain halpakaupasta vielä, kauhistukaa :O (kun täällä niin muumia ja savoniaa olla pittää). Ja syö muuten veitsellä ja haarukallakin, tuo 2,5. Itse siis pyytää veitsen, kun näkee että muutkin käyttää.

Meillä syödään tavallisilla pikkulusikoilla, joihin meillä luetaan nuo muumi-lusikatkin. Muumi-lusikat on tosi hyviä, käytän niitä itsekin paljon. Meillä on myös yksi lastenaterinsetti, johon kuuluu haarukka, veitsi ja lusikka. Jokunen muovilusikkakin löytyy ja niitä käytetään myös.

Alkuperäinen kirjoittaja -ö-;27124649:
Ihan lasten metallisilla aterimilla on syönyt siitä asti kun on syönyt itse, eli jostain vuoden iästä lähtien. Taisin ostaa jostain halpakaupasta vielä, kauhistukaa :O (kun täällä niin muumia ja savoniaa olla pittää). Ja syö muuten veitsellä ja haarukallakin, tuo 2,5. Itse siis pyytää veitsen, kun näkee että muutkin käyttää.

Voi hirvitysten kauhistus sentään, joo... Meillä on muumisetti sen takia, kun siinä on näkemistäni lastenaterimista paksuimmat varret. Ajattelin että lapsi saa hyvän otteen niistä. Noissa lastenseteissä ei ole paljoa vaihtoehtoja, ainakin kun minä olen katsonut kaupoista niin on ollut yksi tai kaksi vaihtoehtoa ja toinen on aina muumi, joten eiköhän ne aika monen keittiöön päädy ihan siitä syystä... Halpakaupoissa en ole käynyt, kun niitä ei osu työ- ja kauppareitin varrelle. Pikkusiwoissa en usko että on lastenaterimia.

[QUOTE="kukkanen";27131396]Voi hirvitysten kauhistus sentään, joo... Meillä on muumisetti sen takia, kun siinä on näkemistäni lastenaterimista paksuimmat varret. Ajattelin että lapsi saa hyvän otteen niistä. Noissa lastenseteissä ei ole paljoa vaihtoehtoja, ainakin kun minä olen katsonut kaupoista niin on ollut yksi tai kaksi vaihtoehtoa ja toinen on aina muumi, joten eiköhän ne aika monen keittiöön päädy ihan siitä syystä... Halpakaupoissa en ole käynyt, kun niitä ei osu työ- ja kauppareitin varrelle. Pikkusiwoissa en usko että on lastenaterimia.[/QUOTE]

Eivät vaan viitsi enää yrittää rahastaa niillä yhteen pakkaukseen kerätyillä voileipäaterimilla, kun suurin osa tietää saavansa ne halvemmalla ostamalla ne yksittäisinä voileipähaarukoina ja -veitsinä. Saa siihen omaan sarjaansa samanlaiset lapselle sopivana versiona, jos ei ole tullut niitä voileipäaterimia tai alku- ja jälkiruoka-aterimina hankittua ;) Meidän lasten suosikki on ollut Elegia-sarja, esikoinen sai ne aikoinaan lastenaterinpaketissa.

Meillä on Hackmanin lasten aterinsetti, jotain avaruuskuviota. Lisäksi on Halpa-Hallista ostettuja aterinsettejä, prinsessat ja Nalle Puh, molemmille kumpaakin omat setit. Ainoa vika noissa halvoissa on, että tiskikoneessa häipyy kuviot, mutta eipä ne paljoa maksaneetkaan (tais olla 3,95/setti)

Yhteistyössä