Minkä ikäsenä teillä ei tytöt ole enää käyny oman isän kanssa saunassa? Kenen alotteesta yhteissaunomiset jäi pois?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rouvaliini
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

rouvaliini

Aktiivinen jäsen
24.09.2007
4 613
0
36
Meillä isompi tytöistä nyt 8v, joulukuussa täyttää 9v. Just patistin molemmat tytöt isänsä perästä saunaan. Nyt sit mies kävi sanomassa ettei haluais enää käydä ton 8v kans saunassa kun se on jo niin iso. Mietin vaan et onko muillakin loppunu noi isin kans saunomiset näin aikasin...

Olin 11 kun vanhempani erosivat. En muista mutta luulen että joskus niihin aikoihin se loppui. Tai voi olla, että saunoin isäni kanssa vielä silloin kun kävin viikonloppuisin siellä. Mutta sitten 1,5v eron jälkeen äitini muutti kauemmas uuden miehen perässä ja minä muutin takaisin isän luo. Vähän aiemmin sinne muutti isäni uusi avovaimo perheineen ja hänen tyttärensä oli hyvä kaverini ja kävimme siis siitä lähtien yhdessä saunassa. Eli se yhteissaunominen jäi ehkä siinä kohtaa ihan luonnostaan sen enempää miettimättä.

Joskus teini-iässä mutta lähinnä siksi, että meillä oli niin pieni sauna, et ei sinne enää neljää mahtunut yhtä aikaa kuten silloin kun oltiin pieniä :D

Ei tästä kauaa ole ku saunoin isäni kanssa mökillä. Meillä yhteissaunominen on ihan normaalia aikuistenkin kesken.

Meillä isompi tytöistä nyt 8v, joulukuussa täyttää 9v. Just patistin molemmat tytöt isänsä perästä saunaan. Nyt sit mies kävi sanomassa ettei haluais enää käydä ton 8v kans saunassa kun se on jo niin iso. Mietin vaan et onko muillakin loppunu noi isin kans saunomiset näin aikasin...

Miksi oman pienen lapsen kanssa saunominen olisi miehellesi ongelma? Vähän pistää mietityttämään millä silmässä se tyttäriään katselee...

Ollaan erottu lasten isän kanssa, mut nykyisen mieheni kanssa saunoo 11v, 13v lopetti ehkä reilu vuosi sitten perhesaunat ja haluaa käydä yksin, joskus käydään tyttöporukalla ja uorempikin saa oman valintansa tehdä, kun sen aika alkaa olla. Tyttöjä siis molemmat

Onko ihmejos tällä viikolla moni lopettaa saunomisen lastensa kanssa, lehdissä oli juttua isästä, jonka käräjäoikeus oli rankaissut lapsen pesemisestä jahovioikeus vapauttamut syytteistä.

Harvoin meidän 9v isänsä kanssa saunoo. Lapsi on kyllä sellainen säheltäjä, että en ihmettele, vaikka isänsä ei yhtäaikaan saunaan tulisikaan. Minäkin saunon mieluummin ilman lapsia kaikessa rauhassa.

Minä olen 46 ja voin saunoa isäni kanssa.
Äidillä taisi vastaava loppua äidin ollessa vajaa 60 - isänsä kuollessa.

:)

oon kohta 18 ja yhä edelleen saunon vanhempieni ja pikkuveljen (16 v) kanssa. saunon myös esim isovanhempieni kanssa. missään iässä ei oo tullut vaihetta jolloin en olis halunnut saunoa perheen kanssa. onko se nyt niin kamalan omituista?

Musta on outoa jos teinit ja aikuiset saunoo keskenään siis vastakkaiset sukupuolet. En haluis että mies käy saunassa mun tytön kanssa enää sitten kun rinnat kasvavat ym. enkä usko että mies edes suostuis. Minäkään en käy edes äitini kanssa saunassa, mutta alastomuus on minulle hyvin arkaluontoista ja yksityistä.

Ja tosiaan, joku oli juuri saanut tuomion 10 vuotiaan pesemisestä saunassa.

[QUOTE="asd";27107698]oon kohta 18 ja yhä edelleen saunon vanhempieni ja pikkuveljen (16 v) kanssa. saunon myös esim isovanhempieni kanssa. missään iässä ei oo tullut vaihetta jolloin en olis halunnut saunoa perheen kanssa. onko se nyt niin kamalan omituista?[/QUOTE]

Ei ole.
Osoittaa vain että teillä terveet suhteet ilman pedofiliapelkoa.

[QUOTE="vieras";27107896]Et varmaan kuitenkaan tarkoita, että jos tytär ei halua enää saunoa isänsä tai veljiensä kanssa olisi välttämättä syynä insestin pelko?[/QUOTE]

En.
Aikuiseksi kasvu on haastava asia.
Joskus siihen sisältyy hupsuja polkuja, mutta niitä EI todellakaan saa vähätellä vaan nimenomaan rohkaista lasta löytämään oma tiensä.

Itse lopetin saunassa käynnin muiden perheenjäsenten kanssa 10-vuotiaana. En käy kenenkään kanssa alasti saunassa.

Jos meillä joskus sauna on, siinä 10-vuotiaana se raja menee. Mieluiten kuitenkin niin, että tytöt käyvät äidin kanssa ja pojat isän pienestä lähtien.

Yhteistyössä