Siis hyii! Koira vetää persettä pitkin mattoja!!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja koirafanaatikko
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

koirafanaatikko

Vieras
Tuohan on yksi asioista, mikä on koulutettavissa, mikäli siihen puuttuu välittömästi pentuna.
Meillä kävi koiravieras, joka harrasti tätä "ihanaa" peräaukon raapimista ja nyt menee sitten matot pesuun. :( Vastapestyt matot. :( Omistaja vaan hekotteli, että tuota se tekee kotonakin.

Meillä on itselläkin jo kolmas koira tällä hetkellä ja jokaiselta olen tuon ikävän tavan saanut kitkettyä pois. Ulkona saavat vetää persettään pitkin nurmikoita ja asfaltteja, sisällä se ei ole toivottua, eikä minun koirat olekaan tehneet sitä mattoihin kuin pari kertaa ja ihan pikkupikkupentuna.

Miten jotkut koiranomistajat sietävät moista primitiivistä käytöstä koirillaan?

Ja toinen asia mikä ihmetyttää on se, että miksi tuo koira tekee sitä jatkuvasti? Voiko esim. madot tai vääränlainen ruoka tehdä koiralle peräaukon kutinaa?

[QUOTE="vieras";27106389]Koiralla on ollut analirauhaset täynnä/kipeänä, ei sitä voi koiralta kitkeä pois.[/QUOTE]

Voi kyllä! Meillä on jo kolmas koira, joka EI tee sitä sisällä.

Voi kyllä! Meillä on jo kolmas koira, joka EI tee sitä sisällä.

Teillä on ollut kolme koiraa, joilla anaalirauhaset eivät ole tukkeutuneet. Toisilla koirilla ne tukkeutuu helpommin ja koira yrittää omaa oloaan helpottaa tällä takapuolen laahaamisella. Voisit vinkata ystävääsi tyhjentämään ko. rauhaset tai jos ei itse tahdo sitä tehdä, niin veisi eläinlääkäriin. Etenkin, jos koira tekee sitä usein, niin todennäköisesti ne rauhaset on jo tulehtuneetkin ja vaatii lääkärin hoitoa.

• Tykkää
Reactions: MIRKAMÖRKÖ
[QUOTE="mama";27106436]Teillä on ollut kolme koiraa, joilla anaalirauhaset eivät ole tukkeutuneet. Toisilla koirilla ne tukkeutuu helpommin ja koira yrittää omaa oloaan helpottaa tällä takapuolen laahaamisella. Voisit vinkata ystävääsi tyhjentämään ko. rauhaset tai jos ei itse tahdo sitä tehdä, niin veisi eläinlääkäriin. Etenkin, jos koira tekee sitä usein, niin todennäköisesti ne rauhaset on jo tulehtuneetkin ja vaatii lääkärin hoitoa.[/QUOTE]

Itse asiassa meidän toisella koiralla oli aika ikävän usein anaalivaivoja. Silti se ei tehnyt koskaan sitä sisällä.

Tuon tutun koiran anaalirauhaset on tyhjätty, se silti kuulemma tekee tuota päivittäin. : /

En tunne yhtäkään koiraa, joka tekisi tuota. Itselläni on kolmas koira menossa, eikä kukaan ole tehnyt moista.

Onko matoja? Onko anaalit täynnä? Kissan olen kiimassa nähnyt tuota tekevän, joten oisko joku sellainen?

Itse asiassa meidän toisella koiralla oli aika ikävän usein anaalivaivoja. Silti se ei tehnyt koskaan sitä sisällä.

Tuon tutun koiran anaalirauhaset on tyhjätty, se silti kuulemma tekee tuota päivittäin. : /

No voi sitä varmasti opettaa poiskin, mutta siis koira ei tee sitä kiusallaan vaan siksi, että on jotain ongelmaa.

Koska sen tutun anaalirauhaset on tyhjätty? Ne kun täyttyvät nopeasti uudestaan ja pitää tyhjäillä vähän väliä. Tai jos on ehdottoman varmaa, että anaalirauhasissa ei ole ongelmaa, niin voisiko ongelma olla sitten suolistossa tms?

[QUOTE="mama";27106545]No voi sitä varmasti opettaa poiskin, mutta siis koira ei tee sitä kiusallaan vaan siksi, että on jotain ongelmaa.

Koska sen tutun anaalirauhaset on tyhjätty? Ne kun täyttyvät nopeasti uudestaan ja pitää tyhjäillä vähän väliä. Tai jos on ehdottoman varmaa, että anaalirauhasissa ei ole ongelmaa, niin voisiko ongelma olla sitten suolistossa tms?[/QUOTE]

Koira ei tee sitä, koska en hyväksy sellaista ja olen näyttänyt koiralle, että sen tekeminen sisällä on ehdoton nou nou.

Kuinkahan usein sitä pitää sitten tyhjäillä? JOka päiväkö?

Sitähän tässä rupesin kyseleen, että johtuisko peräaukon kutina nyt tässä tapauksessa ruokavaliosta tai sisäloisista. sen tiedän, että tämä tuttava ei madota koiraansa säännöllisesti.

Koira ei tee sitä, koska en hyväksy sellaista ja olen näyttänyt koiralle, että sen tekeminen sisällä on ehdoton nou nou.

Kuinkahan usein sitä pitää sitten tyhjäillä? JOka päiväkö?

Sitähän tässä rupesin kyseleen, että johtuisko peräaukon kutina nyt tässä tapauksessa ruokavaliosta tai sisäloisista. sen tiedän, että tämä tuttava ei madota koiraansa säännöllisesti.

No hyvin voi johtua sellaisistakin! Ei tullut edes mieleen, että joku ei madota eläimiään säännöllisesti! Äkkiä korjata ensin tämä tilanne.

Ja anaalirauhaset voi joutua tyhjäämään jopa kerran viikossa, (joillain koirilla kaiketi useamminkin) yleensä vähintään kerran kuussa kuitenkin. Itsellä oli koira, joka kärsi tästä tukkeutumisesta, kun söi markettiruokaa. Kun siirryttiin parempaan ruokaan (eläinkaupan), ongelma katosi. Tosin lapsuudenkodissamme oli koira, joka söi vain markettiruokaa ja mitään ongelmia ei ollut. Koirat on aina niin yksilöllisiä, mutta kannattaa käyttää eläinlääkärissä, jos sieltä saisi parempaa apua.

Koiran anaalirauhanen ja anaalirauhastulehdus | Eläinlääkäriin
juurikin fyysinen vika anaalirauhaset ovat täynnä tai jopa tulehtuneet, joleet osaa itse tyhjentää, koira pitää lekurille tätä toimenpidettä varten, pahimmassa tapauksessa puhkeavat.

Peesi! Toki koira voi oppia olemaan tekemättä sitä sisällä sun katseen alla esim. huutojen pelossa, mutta se on varmasti haukulle kovin epämukavaa :( hoida vaiva pois niin ei tartte tehdä pihallakaan sitä.

• Tykkää
Reactions: Tepadj ja Aamuäree
Tuota, voihan sillä koiralla olla matojakin kun vetää persettä pitkin mattoa. Tai paskaa reiän ympärillä. Ei se aina ole anaalirauhasentulehdus se ongelma.

no kannattaisko madottaa se koira ja katsoa sen verran sitä persereikää, jos madotus on kunnossa ja perseessä ei ole paskaa niin kyse on anaalirauhasista. jos siinä selvä kakkakokkare roikkuu niin eikai silloin tarvitse ihmetellä syytä(?)

Tuota, voihan sillä koiralla olla matojakin kun vetää persettä pitkin mattoa. Tai paskaa reiän ympärillä. Ei se aina ole anaalirauhasentulehdus se ongelma.

Ei ole ei. Se voi myös jäädä koiralle "päälle" esim jonkin ongelman jälkeen ja tehdä sitä senkin jälkeen (vaikka pitkästyessään, hämmentyessään tms.) vaikkei varsinaista ongelmaa enää oliskaan.

Yhteistyössä