nissan primera.. kokemuksia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Dietorelle
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Catwoman:
04 primeran farkku oli meillä jokin aika sitten. isot tilat, hyvä ajaa mut rumahan se on ;)

farkkua me ei haluta vaan se normi. missä iso takaluukku. 5 ovinen.

ja se on musta hieno.
oliko muten hyvä auto.
on vaan halpa ja siinä on kaikkia herkkuja

Alkuperäinen kirjoittaja Dietorelle:
04 primeran farkku oli meillä jokin aika sitten. isot tilat, hyvä ajaa mut rumahan se on ;)

farkkua me ei haluta vaan se normi. missä iso takaluukku. 5 ovinen.

ja se on musta hieno.
oliko muten hyvä auto.
on vaan halpa ja siinä on kaikkia herkkuja

eikait siinä koskaan mitään vikaa ollut ja bensaakaan ei vienyt mahdottomasti.
sisältä ihan tyylikäs peli, mutta ulkomuodosta en tykkää yhtään.. mutta silläpä ei niin väliä.

Meillä miehellä työsuhde autona -07 Primera ja se on kyllä ihan pas.ka! Tuli meille suoraan liikkeestä uutena ja hajosi ekan kerran kun vajaa 400km oli ajettu. Nyt mittarissa on 15 000 ja vähän väliä on joutunut laittamaan jotain pikkuvikaa ja välillä vähän isompaakin. En suosittele.

kuuluuko siihen vakiona ne 8 turvatyynyä?

emmätiiä... mitäs niissä uusissa autoissa nyt on, kuskilla ja apukiskilla edesssä, sit penkeissä... en tiedä, katsoppa nissnin sivuilta varmaan löytyy tietoo sieltä paremmin.

mä en tajua autoista mitään, kunhan ajelen... :snotty:

Alkuperäinen kirjoittaja RitiRalla:
Meillä miehellä työsuhde autona -07 Primera ja se on kyllä ihan pas.ka! Tuli meille suoraan liikkeestä uutena ja hajosi ekan kerran kun vajaa 400km oli ajettu. Nyt mittarissa on 15 000 ja vähän väliä on joutunut laittamaan jotain pikkuvikaa ja välillä vähän isompaakin. En suosittele.

olisko teille osunut joku maanantai kappale?

Mun vanemmat olivat vannoutuneita Nissan Primera-ajajia, kunnes vm.-05 (muistaakseni) mustasta sporttimallista (farmari) alkoi öljy valua. Korjauksessa oli monet kerrat ja huoltomies sanoi, että ei auta muu, kuin pitää öljykanisteri takakontissa ja lisäillä, kun on tarvis. Äitini ajaa Salosta PK-kokouksiin muutamia kertoja viikossa eikä huotomiehen sanalema juttu olisi oikein toiminut. Kyllästyttyään auton vikaan ja huonoon huoltoon, vanhemmat vaihtoivat mustaan Hondafarmariin.

kuuluuko siihen vakiona ne 8 turvatyynyä?

emmätiiä... mitäs niissä uusissa autoissa nyt on, kuskilla ja apukiskilla edesssä, sit penkeissä... en tiedä, katsoppa nissnin sivuilta varmaan löytyy tietoo sieltä paremmin.

mä en tajua autoista mitään, kunhan ajelen... :snotty:

siis mä yritin katsoa mutta ne sivut tosi huonot. en mä löytänyt primerasta mitäään vaan ihan uusista malleista

Meillä oli kai 2005 Primera juuri vaihdettiin Toyotaan useita ollut, ei siinäPrimerassa nyt oikein vikaa ollut kerran vaan ei lähtenyt käyntiin kuljetettiin korjaamolle, sellaisia ne tietokoneet on, mitään vikaa ei kai oikeastaan löytynyt.

Meillon vm 98 farkku. Tosi hyvä ja toiminu kuin unelma, vaikka reilusti siinä oli kilometrejä jo silloin kun käytettynä ostettiin. Että jos yhtään auttaa. En tiä miten uudemmat mallit siitä poikkeaa. Takapenkille ei kyllä saa millään vierekkäin kolme turvaistuinta..

Mitään valittamista ei ole ollut ja mä taas tykkään ton nakkisämpylän ulkomuodosta. Omasta kokemuksesta voin suositella. Ja kai joka autosta niitä maanantaikappaleita löytyy....meillä onneks se tiistaina väsätty =)

05 Primeralla ajelen tyytyväisesti. Perushuollot (öljyt, suodattimet, nesteet yms) on ainoa mitä tuohon on tarvinnut koskaan tehdä. Vajaassa kolmessa vuodessa tullut 100 th km ilman murheita joten olen ollut tuohon hyvin tyytyväinen! Tietty se on muovinen japsi, hajuton, mauton ja persoonaton mutta kätevä lapsiperheen auto siis. Ei vaadi ihmeitä ylläpidolla ja sisätilat (huom. takapenkin jalkatila) on riittävä sekä isofix-kiinnikeet löytyy. Pidän huomattavana etuna sitä, että se on ketjukone, ei tarvii huolehtia jakopään hihan vaihdosta (miehen volkkarilla suosituksena jakopään hihnan vaihto 30 th välein). Laiska se toki on mutta pääsee silläkin pisteestä a pisteeseen b. Ja 97 vuosimalliset muuten alkaa väkisinkin olemaan laiskoja :D ja japsithan on kierroskoneita, ihan reippaasti vaan sitä kaasua niin kyllä se lähtee. Kuin lehmä makuulta :D.
Vaihdoin Volvoni tuohon kun Volvo oli jättänyt kolme kertaa vuodessa tien päälle. Että kyllä niitä maanantaimalleja löytyy joka merkistä...

Aika outo vika, kun laitan vilkun päälle niin hetken päästä se alkaa " tikittämään " kovaa vauhtia.
Samalla häviävät tehot autosta, vauhti hiipuu ja hiipuu vaikka kaasu on pohjassa,mikään ei auta.
Sitten körötellään ja jonkun ajan kuluttua auto taas kiihtyy ja lähtee kulkemaan normaalisti.
Sama juttu toistuu taas jos käytän ( tällä kertaa oikean puoleista ) vilkkua.
Tämä vika on nyt kolmatta kertaa autossani, ensin oikea vilkku, sitten vasen ja nyt taas oikea.
Kysymys kuuluu eikö tätä vikaa voi mitenkään lopullisesti korjata tai edes puolilopullisesti ettei joka vuosi olisi sama edessä ?
Tässä kyse siis Nissan Primerasta vm 2004

Aika outo vika, kun laitan vilkun päälle niin hetken päästä se alkaa " tikittämään " kovaa vauhtia.
Samalla häviävät tehot autosta, vauhti hiipuu ja hiipuu vaikka kaasu on pohjassa,mikään ei auta.
Sitten körötellään ja jonkun ajan kuluttua auto taas kiihtyy ja lähtee kulkemaan normaalisti.
Sama juttu toistuu taas jos käytän ( tällä kertaa oikean puoleista ) vilkkua.
Tämä vika on nyt kolmatta kertaa autossani, ensin oikea vilkku, sitten vasen ja nyt taas oikea.
Kysymys kuuluu eikö tätä vikaa voi mitenkään lopullisesti korjata tai edes puolilopullisesti ettei joka vuosi olisi sama edessä ?
Tässä kyse siis Nissan Primerasta vm 2004

Mun Primerassa oli ongelmaa myös oikealle vilkuttaessa. Eka vika oli, että vakionopeussäädin tipahti pois päältä. Sitten se alkoi nykimään ja pätkimään oikealle vilkuttaessa. Lopulta kuulemma takapään valot vilkkui kuin jouluvalot kun mielestäni vilkutin oikealle :D. Olin aika epätoivoinen ja autokeskuksen kaverit odottivat autoani ties mihin toimenpiteisiin (mm. ratin uudelleen maadoitus, mikä kuulosti jopa näin naisen korviin aika eksoottiselta ratkaisulta). Googlasin pikaisesti Primeran ongelmia, jollakulla oli ollut ongelmia myös nimenomaan oikealle vilkuttaessa ja ratkaisu oli oikeanpuoleisten takavalojen liitännöissä.

Eli mekin sitten kokeiltiin, takavalo irti ja kas, ei ollut mitään ongelmaa oikealle vilkuttaessa. Putsattiin oikein huolella erityisesti maajohdon liitin ja lopulta se otti riittävästi kontaktia. Siihen hävisi ongelmat! Tästä aikaa nyt pari vuotta.

Yhteistyössä