itsekäs mies, eikä hän edes myönnä sitä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Niisku-neiti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

"Niisku-neiti"

Vieras
Minä aloitin opinnot vuosi sitten. Hän sai paikan tänä syksynä. ja tämä hänen päivittäinen koulumatka autolla kestää 1tunnin per suunta.

Eli tilanne on käytännössä se että minä myöhästyn omasta koulustani 1tunti 30min joka aamu! koska joudun liikkumaan kävellen ja koska ekaluokkalaisella alkaa koulu joka aamu klo 9 ja häntä ei voi jättää yksin(erityislapsi).

Tämän lisäksi kärsin rasitusrintakivusta ja siitä että väsähdän fyysisesti 300m kävelyn jälkeen, joudun kävelee aamuisin 3km, oon sen jälkeen ihan puhki.

(siis muuten saatan olla ihan pirtee mutta fyysinen rasitus väsyttää aika lyhyelläkin matkalla,epäilen että tämä johtuu siitä jos sydänlihas ei saa tarpeeksi happea).

Nyt harkitsen opintojen kesken jättämistä koska poissaolojen takia joudun tekee hirveesti töitä että pysyisin mukana(toivottavasti edes pysyn) ja koska väsähdän fyysisesti tuosta liikkumisesta, niin että tekis mieli vaan mennä päiväunille.

kävin kardiologilla mutta hän ei ottanut tosissaan, kun oon niiiin nuori vielä. joo se on kuulemma rintalihas tai sit on ollut lievä sydänlihastulehdus, kyllä ne oireet siitä menee pois.

No itse asiassa lisääntyneen liikunnanmäärän takia oireet on vaan lisääntyneet. Mulla ei oo mitään kontrolleja joten tk:n kautta pitäs mennä(taas), mutta ne antaa sit vastaanottoajan johonkin 2kk päähän.. :(

Tosin en mä tiedä että voiko tälle kukaan mitään, kun beetasalpaajat ei sovi mulle(sain postissa reseptin sieltä kardiologilta,kun soittelin osastonhoitajalle oireista monta kertaa) mutta olo oli niin kauhee että en uskaltanut sohvalta nousta(en siis voi syödä niitä).

siis minusta mies on itsekäs kun aloitti opinnot ja etenkin kun haki niin pitkälle että se vaikeuttaa minun opintoja todella paljon.

Hän siis ajattelee vaan itseään.

Minulla taas oli lyhyempikin opiskelu vaihtoehto viime vuonna,mutta jätin sen pois koska ajattelin että siitä tulee kohtuuton rasitus miehelle. ja valitsin koulun joka on lähempänä.

Mut mies ajattelee vain itseään.

mielestäni mies ei ole itsekäs, teillä vain ei ole suunniteltu tätä hommaa loppuun asti sinun osaltasi, miksi etä hommaa pyörää kute edellä jo mainittiin? tai halpaa pikkuautoa? ja onhan noita skoottereitakin eikös ne ole nyt suosittuja naisten keskuudessa?

Pyörää mäkin sulle ehdottaisin.
En mä nää, että miehes olis varsinaisesti itsekäs, oikeus kai se hälläkin on opiskella.
Mut alkaaks teillä tosiaan molemmilla aina tyyliin kasilta koulu?

Ensinnäkin lapsi aamupäivätoimintaan mukaan. Sitten voitte kulkea miehen kanssa samaa matkaa, mikäli se on samansuuntainen? Eikö jompikumpi teistä vois kulkea julkisilla?

eli siis vaikka mä jätin itse mielekkäimmän vaihtoehdon pois koska ajattelin miestä ja sitä että koko homma toimii. niin mies ei oo itsekäs josajattelee vain itseään, eikä ota ketään muuta huomioon päätöksiä ttehdessä. no jsut. eli mä voin päättää sit lähee vaihtoon ulkomaille ja jättää koko homman miehelle. enkä oo itsekäs? hyvä.

Mut tässä on vielä se asia että mun mielestä mieskin on velvollinen hoitaa lapsia ja joustaa ja velvollinen ajattelemaan koko kokonaisuutta eikä tehä ratkaisuja pelkästään vain omien mielihalujen mukaan. En mäkään tee niin, vaan otan huomiooon muutkin.

nyt jää kaikki aamut mulle,kaikki viennit mulle, kaikki joustamiset mulle.

en usko että pph pärjää lapsen kanssa kun on niitä pieniäkin siinä hoidettavana (lapsella on koulussa ja ip:ssä oma avustaja) , enkä mä voin ketään naapuria velvottaa vuodeksi kattoo joka aamu lapsen perään 1,5tuntia ja huolehtii kouluun menoista.

ja tosiaan miehellä kaikki päivät alkaa klo 8 ja mulla suurinosa

enkä mä voi kulkee julkisilla matkoi kun se veis sit liikaa ruokarahoi pois. Miehellä taas kustannukset ois ihans amat vaikka kulkisi julkisilla,mutta siten se ei ehtisi iltapäivisinkään ikinä hakee lapsia jos kulkisi julkisilla ois kotona vasta klo 18.

[QUOTE="Sanna";27074054]Hanki polkupyörä, jos autoon ei ole varaa.[/QUOTE]

mut ei se ratkaise koko ongelmaa, en mä voi kahta lasta polkupyörällä kuljettaa ja lapsen koulu alkaa edelleen klo 9 joka aamu ja mulla klo 8. pyörällä säästäisin ehkä 15min per päivä. no onhan sekin jotain... mutta silti oisin myöhässä 1t 15min joka päivä

[QUOTE="Niisku-neiti";27074064]mut ei se ratkaise koko ongelmaa, en mä voi kahta lasta polkupyörällä kuljettaa ja lapsen koulu alkaa edelleen klo 9 joka aamu ja mulla klo 8. pyörällä säästäisin ehkä 15min per päivä. no onhan sekin jotain... mutta silti oisin myöhässä 1t 15min joka päivä[/QUOTE]
Hanki lapsillekkin pyörät tai peräkärry?

Ootko siltä mieheltä kysyny, että onnistuisko vaikka joku vuorottelusysteemi? Eli sä hoidat aamut joka toinen päivä ja mies joka toinen. Tietty hiukan sen mukaan, että kummalle se sopii aina jouhevammin. Vai onko miehen koulussa läsnäolopakko tms?

Eikä mies ole tossa itsekäs. Sä olet hiukan marttyyri, mutta se sallittakoon kun sua kerran hitottaa toi tilanne. Sun terveyden takia se auton hommaaminen vois olla hyvä. Sen lisäksi sitten koitatte saada tota vuorottelua aikaseks niin kummankin koulu kärsii tasapuolisesti.

• Tykkää
Reactions: rockyroad
Jotenkin hymyilyttää että ilman lekurin diagnoosia, tutkimuksia tai mitään tieteellistä pohjaa oletetaan että "kyllä, sydänlihas on jotenkin vioittunut tai toimii vajaalla" Mielessä ei käykkään se että kunto olisi aivan sontaa.

Voit olla 52 kiloinen perusterve ihminen ja kuntosi voi olla sellaista huttua että 50 metrin lievä ylämäkeen kävely pistää hengen vinkumaan ja suu haukkomaan happea samalla kun hapot polttaa jalat ja rintaa pistää.

Tuota noin.

Miten sä ajattelit että sun miehes vois järjestää ittelleen opiskelupaikan, jossa sen ei koskaan tarvis mennä kasiin? Olisitko halunnut että se jää kotiin?

Miten sä ajattelit, että miehen opiskelujen lopettaminen auttais siihen, että sulla on itsediagnisoitu sydänvika jota kardiologit ei löydä?

Miksi sun erityislapsi ei saa koulukyytejä tai mitään?

Oletko keskustellut koulussas mahdollisuuksista tehdä tehtäviä osittain etänä?

Oletko keskustellut lapsen koulussa mahdollisuudesta tulla jo hieman etukäteen? Ja osallistua johonkin koululla olevaan toimintaan?

Itse asiassa mitä sä tarkalleen ottaen haluat että mies tekee? Lopettaa opiskelunsa, mutta mitä sitten?

Tuota noin.

Miten sä ajattelit että sun miehes vois järjestää ittelleen opiskelupaikan, jossa sen ei koskaan tarvis mennä kasiin? Olisitko halunnut että se jää kotiin?

Miten sä ajattelit, että miehen opiskelujen lopettaminen auttais siihen, että sulla on itsediagnisoitu sydänvika jota kardiologit ei löydä?

Miksi sun erityislapsi ei saa koulukyytejä tai mitään?

Oletko keskustellut koulussas mahdollisuuksista tehdä tehtäviä osittain etänä?

Oletko keskustellut lapsen koulussa mahdollisuudesta tulla jo hieman etukäteen? Ja osallistua johonkin koululla olevaan toimintaan?

Itse asiassa mitä sä tarkalleen ottaen haluat että mies tekee? Lopettaa opiskelunsa, mutta mitä sitten?

Joo.en ymmärrä miten näihin asioihin hirveästi miehen opiskelut vaikuttaa?

Yhteistyössä