Onko lapsesi tyytyväinen pk-ruokaan?

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
Ovat tyytyväisiä! 5 ja 1,5 v. Itse asiassa ei niitä tarvi iltaisin juuri ruokkia, syövät aamupalan, lounaan ja ison välipalankin ennen pihalle menoa. Olen jo vähän siirtynyt yhdistettyyn päivällis-iltapalaan...

Tykkää kai. Hoitoa takana vasta kuukausi eikä ole erityisen nälkäinen eikä sanonut siitä mitään erityistä.

Syö oikeastaan hyvin vain lounaan tai välipalan, ei molempia. Ei ole nälkäinen niin lyhyellä ruokavälillä.

Meillä ei ole tällähetkellä pk:ssa, mutta kun olivat niin tykkäsivät ruoasta. Ainut mihin ei oltu tyytyväisiä (siis me eikä lapset) oli välipalan pienuus, en ymmärrä miten pk:ssa voidaan olettaa että kun klo 12 syödään lounas, että välipalaksi,klo 14, riittäisi puolikas leipä ja kuppi kiisseliä? ja kuitenkin lapset voivat olla viiteen asti hoidossa. Kyllä meidän lapset olivat nälkäisiä hoidosta tullessaan, juurikin tämän väilipalan takia..

Viimeksi muokattu:
Meillä on kaikki lapset tykänneet. Itsekin töissä ollessani söin valvonta-aterian, eikä koskaan ollut valittamista. Usein olen pyytänyt keittiön emännältä reseptejäkin, jos jotain oikein herkkua on ollut. Nyt kun olen äitiyslomalla, niin päiväkodin ruokia olen ikävöinyt ja sitä, että pääsee valmiiseen pöytään :)

Äitikö?
Täällä on hyvä ruoka, omat keittiöt.
Ruokaa on myös riittävästi.
Jos lapsi viiteen niin kyllä sillä on nälkä kun kotia pääsee söi sit valipalan tai ei.
Kotona kuuluukin syödä päivän toinen lämmin ateria.

halipupu harmaana
Meillä molemmat lapset on tykänny pk:n ruuasta ja ovat aina syöneet päiväkodissa paljon, kotona ei sitten aina uppoakaan niin kovin hyvin.

Päiväkotien ruuat riippuu kyllä aika paljon keittäjästä ja siitä osaako keittäjä tehdä hyvää ruokaa. Itse olen pk.ssa lto:na ja olen 10 vuoden aikana aika paljon erilaisia ruokia saanut ja joutunut syömään, mutta pääasiassa ne on ollu ihan hyviä ja jos palautetta antaa keittiöön, niin yleensä se otetaan iloisena vastaan ja saadaan lisää mausteita yms.

Meillä ei ole tällähetkellä pk:ssa, mutta kun olivat niin tykkäsivät ruoasta. Ainut mihin ei oltu tyytyväisiä (siis me eikä lapset) oli välipalan pienuus, en ymmärrä miten pk:ssa voidaan olettaa että kun klo 12 syödään lounas, että välipalaksi,klo 14, riittäisi puolikas leipä ja kuppi kiisseliä? ja kuitenkin lapset voivat olla viiteen asti hoidossa. Kyllä meidän lapset olivat nälkäisiä hoidosta tullessaan, juurikin tämän väilipalan takia..
Ei ne pk:ssa päätä mitä laitetaan välipalaksi ja kuinka paljon, vaan jotkut viisaat jossain jotka ovat päättäneet että sen ja sen annoskoko on tämä.

"pk:n täti"
No niin... Osa lapsista nirsoilee niin pahasti, että varmasti ovat nälkäisiä kotiin tullessaan. Tämän olen huomannut. Jos päivän yrittää pärjätä vain maidolla ja leivänpaloilla niin hukassa ollaan ja nälkä on kova. Tänä päivänä on niin lapsia, jotka tyytyvät vain hampurilaisiin, ranskalaisiin tai pizzaan.. Ikävä kyllä.

Pk-ruoka on ihan hyvää perusruokaa ja onneksi valtaosa kuitenkin syö ihan hyvin.

Yhteistyössä