omenapala
Minulla on.Onko esimerkkiä?
Ala-asteella oli tyttö joka halusi hirveästi kavereita, seilasi kaveriporukasta toiseen, änkesi jokaiseen seuraan vuoron perään. Ja hänet otettiin leikkeihin ja salaisuuksiin mukaan. Hän haki hyväksyntää muilta kaveriporukoilta sillä että juorusi toisten asioita eteenpäin, kertoi aina herkullisimmat ja arkaluontoisimmat jutut muista, höysti omilla keksimillään tarinoilla saadakseen lisäpontta. Ja kun oli kiertänyt koko luokan kaikki kaveriryhmittymät juoruten kaiken eteenpäin mitä hälle oli kerrottu ja keksien päästään skandaaleja saadakseen lisäarvoa juttuihinsa, alkoi syrjiminen. Hän oli luokan vihatuin ihminen.
Mm. Minun sen aikaisesta parhaasta kaveristani hän kertoili koko luokalle perätöntä juttua että kaverin isoveli käyttää häntä seksuaalisesti hyväkseen. Silloin kun hän hengaili meidän kanssa ja otettiin sitä leikkeihin koulussa ja vapaa-ajalla, hän sai tietää oman isäni juomisongelmasta mikä ei kavereiden kesken ollut salaisuus mutta yllättäen en tykännyt kun tämä tyttö kertoi sen koko luokalle.
Kyllä, silloin minä ja koko muu luokka oltiin aivan raivona tälle tytölle ja vieläkään en parhaalla tahdollakaan voi uskoa väittämää että kiusatussa ei olisi ikinä mitään vikaa.