NinaTT uudessa kaksplussassa, onko joku lukenut

• Viestiketjun aloittaja Mahermo
  • Ensimmäinen viesti
Status
Viestiketju on suljettu.
säpäle harmaana
[QUOTE="vieras";27033581]No kun en tiedän KETÄÄN, joka lapselle sen parisuhdemallin opettaa ja tunnen aikas monta ihmistä. Eli en puhu nyt mistään yksittäistapauksesta, vaikka itseäni käytinkin esimerkkinä. Ymmärrätkö sinä? Vai vieläkö vääntelen henkaria? ;)[/QUOTE]

Niin tietysti. Kun et _tunne_ ketään, joka aktiivisesti lapsilleen opettaa, tällaista ajatusta ei kenelläkään voi olla, vaikka tässäkin ketjussa on se tullut esiin ainakin parissakin kohtaa (ja varmaan monessa muussakin, kun vain jaksaisin kahlata). En minäkään ole kenenkään kuullut puhuvan, että luennoiden opettaisi lapsille toisten ihmisten kunnioitusta tai terveellisiä elämäntapoja, mutta kyllä uskon, että aika monet kuitenkin näitä arvoja haluavat lapsilleen välittää.

Mutta jos siis et todella tällaisia ihmisiä tunne, keskusteluhan ei liity sinuun mitenkään. Näistä ihmisistä minä nyt kuitenkin puhun.

"vieras"
Mikähän ideologia mahtaa olla kyseessä? Itse en sellaista ainakaan omaa.

Ja joo, toki, ihan vaan päiväuniakaan käyt ja haluat just sen hetken rauhas käyttää jonkun random palstalaisen miehestä spekuloimiseen, vanhojen juorujen uudelleen levittämiseen ja puolitotuuksien vatvomiseen. Sitä suuremmalla syyllä kehottaisin hankkimaan sisältöä elämään, siihen OMAAN elämään, jotain vähän kehittävämpää, kuin palstakyttäys.
Mulla on ihan riittämiin aikaa päiväuniajan ulkopuolellakin :) Mä en tunne tarvetta levitellä tänne oman elämäni yksityiskohtia tai mieheni intiimiasioita mut ehkä sit jotkut ajattelee että ei ole elämää jos sitä ei palstalla levittele. Jos noin kovin ottaa pannuun noi "puolitotuudet" ja "vanhat juorut" niin sit varmaan kannattais hieman itsekin miettiä että mitä tänne omasta elämästään suoltaa. Jännä juttu että sä oletat ett jos sä kerrot tänne asioita omasta elämästäs niin kukaan ei niitä koskaan spekuloi tai niistä puhu. Mitä kyttäystä se sun mielestä on jos olen lukenut sen ketjun ja muistan lukemani vielä jälkeenkin päin? Kikkelis kokkelis,mitäs läksit.

Sisältöä elämään kannattaa mun mielestä hankkia viimeistään siinä vaiheessa kun vetää kilarit tuntemattomien ihmisten perusteluista nukuttaa lapsensa pinnasängyssä ja luokitella heidät kiduttajiksi ja pahoinpitelijöiksi nukkumisjärjestelyjen perusteella :) Näin esimerkiksi.

"vieras"
Mä voin jaella tietoa sen verran, ku mua sattuu huvittamaan, mutta sen tiedon muuntelu ja maustelu on se, missä mennään metsään. Ihmeellsitä on myös se, että mun seksielämä on NIIN kiinostava, että aina joku siitä jaksaa jauhaa uudelleen ja uudelleen. Puuttuuko sellaselta ihmiseltä oma seksielämä vai koko elämä?

Se ketju, mistä kaikki sai alkunsa, oli seurausta hauskasta sattumasta. Jälkeenpäin siitä sattumasta kehittyi jotain paljon vakavampaa (positiivisessa mielessä) ja siinä tulee vastaa se raja, mistä en palstalla puhu, kaltaistesi haaskalintujen vuoksi.
Miksi joltain toiselta puuttuu elämä jos keskustelee palstan aiemmista aiheista mutat sun elämä on ihan kunnossa ja ok kun istut täällä tuntikausia vastailemassa näihin b-luokan keskusteluihin? Onko kenties sulla itselläs joku tyhjiö tai virikkeiden puutetta kun jaksat istua täällä jankkaamassa ja hokemassa että "hankkikaa elämä,mitä se sulle kuuluu,menkää ny vittuun"?

vrs
[QUOTE="vieras";27033611]En ole tuo vieras, kenelle vastailet mutta pakko kommentoida; ei sun seksielämä välttämättä kiinnostais yhtään ketään, jos et siitä säännöllisin väliajoin täällä puhuisi. Muistan itsekin sen provoaloituksen, jotenkin niin se meni, että "mieheni nai kaveriani, haluatko kysyä jotain". En tajua, miten voit sen jälkeen ihmetellä, kun jotkut siitä sitten haluaa keskustella.[/QUOTE]

Niin, yhden kerran olen aiheesta puhunut. :D Sen jälkeen se on ilmeisesti jonkun perskärpäsen (yhden tai useamman) sielunasia ottaa puheeks JOKA kerta, kun nikkini jossain ketjussa näkee, vaikka aihe olisi kukkasipulit tms.

Mikä muuten on sun mielestä säännöllisesti? Mun mielestä 'yksi kerta' ei täytä säännöllisyyden kriteereitä.

vrs
[QUOTE="vieras";27033637]Miksi joltain toiselta puuttuu elämä jos keskustelee palstan aiemmista aiheista mutat sun elämä on ihan kunnossa ja ok kun istut täällä tuntikausia vastailemassa näihin b-luokan keskusteluihin? Onko kenties sulla itselläs joku tyhjiö tai virikkeiden puutetta kun jaksat istua täällä jankkaamassa ja hokemassa että "hankkikaa elämä,mitä se sulle kuuluu,menkää ny vittuun"?[/QUOTE]

Ei, tällä hetkellä mun elämä ei ole ihan kunnossa, koska olen lähes liikuntakyvytön. Huomenna toivottavasti jo pystyn taas kävelemään omin voimin. Lukisin kirjaa, mutten saa haettua silmälasejani, joten olen tietokoneen varassa vielä jonkun aikaa.

"hmmm"
Niin, yhden kerran olen aiheesta puhunut. :D Sen jälkeen se on ilmeisesti jonkun perskärpäsen (yhden tai useamman) sielunasia ottaa puheeks JOKA kerta, kun nikkini jossain ketjussa näkee, vaikka aihe olisi kukkasipulit tms.

Mikä muuten on sun mielestä säännöllisesti? Mun mielestä 'yksi kerta' ei täytä säännöllisyyden kriteereitä.
Ton jälkeenkin olet aiheesta puhunut ketjussa: "Vrs ja tytsi täällä kysykää jotain meillä on törkeen tylsää"

Kummasti noi kaikki ketjut on poistettu, alkoiko kaduttaa? Muiden mielistä et kuitenkaan saa niitä poistettua.

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;27033619:
Niin tietysti. Kun et _tunne_ ketään, joka aktiivisesti lapsilleen opettaa, tällaista ajatusta ei kenelläkään voi olla, vaikka tässäkin ketjussa on se tullut esiin ainakin parissakin kohtaa (ja varmaan monessa muussakin, kun vain jaksaisin kahlata). En minäkään ole kenenkään kuullut puhuvan, että luennoiden opettaisi lapsille toisten ihmisten kunnioitusta tai terveellisiä elämäntapoja, mutta kyllä uskon, että aika monet kuitenkin näitä arvoja haluavat lapsilleen välittää.

Mutta jos siis et todella tällaisia ihmisiä tunne, keskusteluhan ei liity sinuun mitenkään. Näistä ihmisistä minä nyt kuitenkin puhun.
No tuo toinen kohta (467 vai joku), siis eihän siinäkään puhuta mitään parisuhdemallin opettamisesta. Puhutaan miehen mallista ja naisen mallista, siitäkö sinä nyt jankutat? Pitäiskö sun mielestä siis lopettaa sukupuolesta puhuminen? Ei ymmärrä, ei...

Ja selitätkö vielä, miten onnellisessa parisuhteessa olevan pitäis sitten mielestäsi käyttäytyä, ettei vahingossa lapselle opeta mitään mallia?

"vieras"

Se ketju tais olla elossa hieman pidempään kuin tunnin..muutaman viikon tais roikkua tossa :D Ja jossain vaiheessa siellä tais olla kommentoimassa sun kaveri ja sun mies ja ja jajajaja.... :D Että joo,ihan vaan ohimennen mainitsit.

vrs
[QUOTE="hmmm";27033677]Ton jälkeenkin olet aiheesta puhunut ketjussa: "Vrs ja tytsi täällä kysykää jotain meillä on törkeen tylsää"

Kummasti noi kaikki ketjut on poistettu, alkoiko kaduttaa? Muiden mielistä et kuitenkaan saa niitä poistettua.[/QUOTE]

:O Sun kannattais ihan OIKEESTI hankkia sisältöä elämääs.

Joka kerta, kun asia on otettu puheeks, on sanonu, etten kommentoi. Räikeimmät valheet oon yrittäny korjata. Itse en kuitenkaan ole asiaa tuonut mitenkään esille kuin sen kerran ja se oli kaikkein osapuolten tiedossa.

vrs
[QUOTE="vieras";27033692]Se ketju tais olla elossa hieman pidempään kuin tunnin..muutaman viikon tais roikkua tossa :D Ja jossain vaiheessa siellä tais olla kommentoimassa sun kaveri ja sun mies ja ja jajajaja.... :D Että joo,ihan vaan ohimennen mainitsit.[/QUOTE]

No enpä tienny, että laskettiin tunteja, miinuutteja ja kirjotettuja viestejä. Laskin yhden ketjun yhdeksi kerraksi. Ja ei, mieheni ei todellakaan palstaile.

"vieras"

No on se tullut monesti muuallakin vastaan, esim. polyamoriaketjussa taisit mainita, että teillä on miehen kanssa suhde johonkin naiseen. En nyt tarkasti muista kun mulla on huono muisti :) Ja en itsekään tiedä, miksi näitä sun edesottamuksia otetaan joka ketjuun, itsekin mieluummin olisin niistä kuulematta ja keskustelisin aiheesta. Ehkä joku voi kokea ne aikaisemmat ketjut vaikuttavan sun uskottavuuteen? Mene, tiedä...

"vieras"
:O Sun kannattais ihan OIKEESTI hankkia sisältöä elämääs.

Joka kerta, kun asia on otettu puheeks, on sanonu, etten kommentoi. Räikeimmät valheet oon yrittäny korjata. Itse en kuitenkaan ole asiaa tuonut mitenkään esille kuin sen kerran ja se oli kaikkein osapuolten tiedossa.
Siis miksi sä hoet tota "hanki elämä" -fraasia koko ajan? Mä en nyt ymmärrä miten se tossa edellisesssä kommentissakaan oli aiheellista,tyyppi on lukenut ketjuja joissa sä olet keskustellut ja kertoo muistavansa toisin kuin mitä sä täällä yrität selitellä. Älä huoli,et sä ole yhtään sen erikoisempi kuin muutkaan. Ihan samalla tavalla mä muistan asioita mummeliisan,anatolian,tytsin,scarlettin,harmaiden ynnä muiden ketjuista. Aika dementikko sais olla jos samantien unohtaa lukemansa.

säpäle harmaana
[QUOTE="vieras";27033688]No tuo toinen kohta (467 vai joku), siis eihän siinäkään puhuta mitään parisuhdemallin opettamisesta. Puhutaan miehen mallista ja naisen mallista, siitäkö sinä nyt jankutat? Pitäiskö sun mielestä siis lopettaa sukupuolesta puhuminen? Ei ymmärrä, ei...

Ja selitätkö vielä, miten onnellisessa parisuhteessa olevan pitäis sitten mielestäsi käyttäytyä, ettei vahingossa lapselle opeta mitään mallia?[/QUOTE]

Voi jösses oikeasti! tässä taas tämän keskustelun sisältö:

a: lapsille pitää opettaa ranskaa
b: miksi lapsille pitää opettaa ranskaa?
c: suljetko sinä lapsen korvat, jos televisiosta tulee ranskankielinen ohjelma? lapsihan voi oppia vaikka ranskaa :D

Etkö oikeasti tajua?

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;27033744:
Voi jösses oikeasti! tässä taas tämän keskustelun sisältö:

a: lapsille pitää opettaa ranskaa
b: miksi lapsille pitää opettaa ranskaa?
c: suljetko sinä lapsen korvat, jos televisiosta tulee ranskankielinen ohjelma? lapsihan voi oppia vaikka ranskaa :D

Etkö oikeasti tajua?
En. Ja vastaatko vielä tähän: miten onnellisessa parisuhteessa olevan pitäis sitten mielestäsi käyttäytyä, ettei vahingossa lapselle opeta mitään mallia?

"vieras"
Mä voin jaella tietoa sen verran, ku mua sattuu huvittamaan, mutta sen tiedon muuntelu ja maustelu on se, missä mennään metsään. Ihmeellsitä on myös se, että mun seksielämä on NIIN kiinostava, että aina joku siitä jaksaa jauhaa uudelleen ja uudelleen. Puuttuuko sellaselta ihmiseltä oma seksielämä vai koko elämä?

Se ketju, mistä kaikki sai alkunsa, oli seurausta hauskasta sattumasta. Jälkeenpäin siitä sattumasta kehittyi jotain paljon vakavampaa (positiivisessa mielessä) ja siinä tulee vastaa se raja, mistä en palstalla puhu, kaltaistesi haaskalintujen vuoksi.
Jos sä itse oikein provoamalla provoat kauhistuneita kommentteja tällä kymmenien sivun ajan, niin ei se mistään yhdestä kerrasta mene. Osta vaikka laskukone, jos ei muuten selvene.

Ja jos sitä välttämättä haluaa tyrkyttää seksielämäänsä jossain keskustelupalstalla, niin pitäisi kyetä ajattelemaan mitä mahdollisia seurauksia siitä tulevaisuudessa on. Ja kiitos vaan, en ole sun juttujas täällä pahemmin seuraillut, ja sitä harvemmin alentunut vastailemaan sun kaltaselles juntti julkkistyrkylle, että älä imartele itseäs millään perskärpäsillä.

Ja suoraan sanottuna: nykyinen päätöksesi olla jakamatta yksityisyyden suojaan kuuluvia asioita on oikea. Kehotan jatkamaan sitä. Jos samalla vielä lopettasit muittenkin mielipiteittes tyrkyttämisen niin aina parempi. Soromnoo.

vrs
[QUOTE="vieras";27033732]Siis miksi sä hoet tota "hanki elämä" -fraasia koko ajan? Mä en nyt ymmärrä miten se tossa edellisesssä kommentissakaan oli aiheellista,tyyppi on lukenut ketjuja joissa sä olet keskustellut ja kertoo muistavansa toisin kuin mitä sä täällä yrität selitellä. Älä huoli,et sä ole yhtään sen erikoisempi kuin muutkaan. Ihan samalla tavalla mä muistan asioita mummeliisan,anatolian,tytsin,scarlettin,harmaiden ynnä muiden ketjuista. Aika dementikko sais olla jos samantien unohtaa lukemansa.[/QUOTE]

Mun mielestä ihmisellä, joka jaksaa vaivata päätään jonkun palstalaisen asioilla, ei mene kovinkaan hyvin. Ymmärrän, jos joku on vaikka huolissaan jostakusta irl tuntemastaan tms ja näinollen miettii tämän henkilön asioita, mutta että joku täysin tuntematon jaksaa muistella, mitä mikäkin nikki johonkin nettipalstalle kirjoittaa tai on väitetty kirjoittaneen. En vaan pysty ymmärtämään tällaista. Väistämättä mietin, että tällaiseen taipuvaisella ei ole riittävästi virikkeitä omasta takaa, jos kaltaiseni tyhjänpäiväinen hahmo voi noin vahvasti painua mieleen.

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;27033773:
Vieras ei näköjään tajua mitä eroa on ilmaisuilla (ja ajatuksilla) "pitää opettaa" ja "voi opettaa"
Ymmärrän kyllä mitä tarkoittaa nuo erot, mutta miten se liittyy tähän koko keskusteluun? Ihme pilkunnussimista, oikeasti, voitko nyt vaan vastata tuohon kysymykseeni?

säpäle harmaana
[QUOTE="vieras";27033764]En. Ja vastaatko vielä tähän: miten onnellisessa parisuhteessa olevan pitäis sitten mielestäsi käyttäytyä, ettei vahingossa lapselle opeta mitään mallia?[/QUOTE]

Vielä kerran: missä olen kieltänyt sen mallin opettamisen?!

Pitää opettaa - ei tarvitse opettaa
Saa opettaa - Ei saa opettaa

minä puhun ylemmästä, sinä eksyt aina tuohon alempaan

säpäle harmaana
[QUOTE="vieras";27033790]Ymmärrän kyllä mitä tarkoittaa nuo erot, mutta miten se liittyy tähän koko keskusteluun? Ihme pilkunnussimista, oikeasti, voitko nyt vaan vastata tuohon kysymykseeni?[/QUOTE]

Mitä pilkunnussimista, kun nuo ovat aivan eri asioita? Onko äidinkielesi suomi?

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;27033792:
Vielä kerran: missä olen kieltänyt sen mallin opettamisen?!

Pitää opettaa - ei tarvitse opettaa
Saa opettaa - Ei saa opettaa

minä puhun ylemmästä, sinä eksyt aina tuohon alempaan
Hui, en ole käsittänytkään kuinka puuduttava keskustelukumppani sinä olet. En jaksa sun kanssa enää jankata, kun et selvästikään osaa sanoa mielipiteitäsi selkeästi vaan takerrut joihinkin käsite-eroihin. En ois voinut kuvitellakaan, että vrs:n kanssa on selkeämpi keskustella kuin jonkun toisen, mutta nyt löytyi kyllä vrs:n voittaja! (ei pahalla vrs ;)).

säpäle harmaana
Eli jos minä sanon, että kaikkien lapsien pitää oppia ranskaa sinä joko opetat lapselle ranskaa tai varot, ettei hän mistään vahingossa opi ranskaa? Et ihmettele, miksi ihmeessä sinun pitäisi opettaa lapselle ranskaa?

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;27033828:
Eli jos minä sanon, että kaikkien lapsien pitää oppia ranskaa sinä joko opetat lapselle ranskaa tai varot, ettei hän mistään vahingossa opi ranskaa? Et ihmettele, miksi ihmeessä sinun pitäisi opettaa lapselle ranskaa?
Minä en käsitä, miksi vedetään koko opetuksen käsite tähän keskusteluun. En ole missään sanonut, että lapsille saa tai pitää tai ei pidä tai pitää varoa OPETTAMASTA yhtään mitään. Sen olen sanonut, että lapsihan yleensä havannoimalla asiat omaksuu ja niistä poimii itselleen mieluisat.

Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä