Mun ajatukset siitä kauhutarinasta (8v surma)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hmmmm
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hmmmm

Vieras
Miksi sossu ei puuttunut. Luulen, että kyseessä tällainen psykopaattimies, joten sossu ei vaan uskaltanut, koska ne pelkäs sitä miestä.

näitähän on jo yläkoulussa, kaikki opettajat toivovat van ja odottavat kädet ristissä, että 3 vuotta on ohi, vaikka ei osaisi nimeä kirjoittaa vielä paperiin, niin saa vitosen, koska siitä vaan yksinkertaisesti halutaan eroon.
Minä siis en keksi henkilökohtaisesti muuta selitystä tälle kaikelle, kuin pelon. kukaan ei uskaltanut vastustaa sitä miestä.

No, joo, ehkä toinen voisi olla sossujen huono koulutus ja ihmistuntemus, mutta miten sekään voisi olla mahdollista, kun kerta moni taho oli niitä ilmoituksia tehnyt. äiti, koulu, naapurit, koulu on ainakin luotettava taho. Kyllä siellä on vertailukohtaa ja opettajat ovat nähneet niin paljon lapsia että näkevät kuka kärsii ja kuka ei.

äitiä tai naapureitahan ei voi aina puolueettomana tahona pitää.

Noin 2 vuotta sitten, kun isä sai huoltajuuden, avautui äiti aiheesta joko tällä palstalla tai Vauvapalstalla. En ole onnistunut löytämäänn ketjua uudestaan. Muistan kuitenkin hänen kertoneen, että anoppi junaili huoltajuuden isälle. Olen varma, että kyse on tästä tapauksesta, yhtäläisyydet ovat melkoiset.

En tarkoita tätä syyllistämään äitiä, mutta jos tilanne tosiaan on ollut sellainen, että äitikin olisi voinut jotenkin tästä lapsesta huolehtia, niin minä lapsen äitinä olisin vaikka ryöstänyt sen muksun ja häipynyt jonnekin ulkomaille elelemään salaa. Tai perkele vaikka tapattanut sen pariskunnan.

Tämä on kyllä sellainen juttu, joka jää kaivelemaan ja palaa mieleen varmasti vielä pitkän aikaa. Toivottavasti tästä seuraa nyt jotakin hyvääkin, keskustelua ja sosiaaliviranomaisten toiminnan tarkastelua, ehkäpä lisää resursseja (mikä nyt on tietysti todella epätodennäköistä ottaen huomioon meidän poliitikot).

Vaikka en kannata mitään kuolemantuomiota tai sakinhivutusta, niin täytyy myöntää etten silmiä räpäyttäisi, jos joku päättäisi pistää tuon pariskunna lihoiksi.

Millenia, voin vakuuttaa että tuollainen ei toimisi, edes Suomessa. Olen ollut todistamassa läheltä tapausta jossa äiti on yrittänyt suojella lastaan pakoilemalla isältä, huonoin seurauksin. Isä on voittanut sen jälkeen kaikki huoltajuuskiistat oikeudessa. Vaikka sitä kuinka kuvittelisi että äitinä tekisi sitä ja tätä, on sitä loppujen lopuksi aika kädetön.

Sossutyöntekijätkin ovat myös usein puolueellisia (se olen nähnyt yhdessä toisessa keississä), kun kerran jonkun kannan ottavat, niin kieltäytyvät näkemästä enää mitään muuta, ja se toinen osapuoli on se paha (kuten tässä 8 v:n tytön tapauksessa ilmeisesti valitsivat äidin sellaiseksi).

Tässä tapauksessa uskon että äiti yritti kyllä kaikkensa, mutta häntä ei päästetty lapsen lähelle, eikä häntä kuunneltu. Valitettavasti.

Mä taas olen saanut sellasen käsityksen nettjuttujen perusteella että tää mies on enempikin kunnon tossukka ja se sen akka "pääsyyllnen" kaikkeen (En todellakaan tarkota puolustella ketään). Ilmeisesti taitava valehtelemaan ja manipuloimaan, kenties saanut sossut/Tarkin äidin uskomaan että tyttö valehtelee.

Sit on tietysti se ainanen resurssipula... Ja jos useempi sukulainen on sossussa töissä niin ehkäpä se vaikuttaa.

[QUOTE="vieras";27030939]Millenia, voin vakuuttaa että tuollainen ei toimisi, edes Suomessa. Olen ollut todistamassa läheltä tapausta jossa äiti on yrittänyt suojella lastaan pakoilemalla isältä, huonoin seurauksin. Isä on voittanut sen jälkeen kaikki huoltajuuskiistat oikeudessa. Vaikka sitä kuinka kuvittelisi että äitinä tekisi sitä ja tätä, on sitä loppujen lopuksi aika kädetön.

Sossutyöntekijätkin ovat myös usein puolueellisia (se olen nähnyt yhdessä toisessa keississä), kun kerran jonkun kannan ottavat, niin kieltäytyvät näkemästä enää mitään muuta, ja se toinen osapuoli on se paha (kuten tässä 8 v:n tytön tapauksessa ilmeisesti valitsivat äidin sellaiseksi).

Tässä tapauksessa uskon että äiti yritti kyllä kaikkensa, mutta häntä ei päästetty lapsen lähelle, eikä häntä kuunneltu. Valitettavasti.[/QUOTE]
Uskon kyllä, että hän on kokeillut vaikka mitä, siksipä ehdotukseni olivatkin eritysen extremejä. Ei ne Suomen sossutantat pysty paljoa tekemään jos me huidellaan jossain Etelä-Amerikassa, tai jos laittaa vaikka moottoripyöräjengin päästämään pariskunnan päiviltä. Saattaa itse joutua kuseen, mutta onpahan tyttö turvassa noilta ihmisyyden persrei'iltä.

Uskon kyllä, että hän on kokeillut vaikka mitä, siksipä ehdotukseni olivatkin eritysen extremejä. Ei ne Suomen sossutantat pysty paljoa tekemään jos me huidellaan jossain Etelä-Amerikassa, tai jos laittaa vaikka moottoripyöräjengin päästämään pariskunnan päiviltä. Saattaa itse joutua kuseen, mutta onpahan tyttö turvassa noilta ihmisyyden persrei'iltä.

:heart: Ihana tuo luja tahtosi puolustaa lasta.

Noin 2 vuotta sitten, kun isä sai huoltajuuden, avautui äiti aiheesta joko tällä palstalla tai Vauvapalstalla. En ole onnistunut löytämäänn ketjua uudestaan. Muistan kuitenkin hänen kertoneen, että anoppi junaili huoltajuuden isälle. Olen varma, että kyse on tästä tapauksesta, yhtäläisyydet ovat melkoiset.

ok.
eli tämä oli näitä mamman mussukoita. Järkyttävää.

Näitähän riittää, kun meidän nikopetteri on kaikkeen viaton, ja muissa on vika, kun koulusta tulee paskaa palautetta.

Kuria pojille pitäisi saada jo päiväkotiin. Samat säännöt kuin tytöille. Eli ei sen enempää pelaamista, leikkimistä, riehumista, vaan sitä samaa kuin tytöt.

Jos noin on , niin sen äidin anoppi pitäisi kyllä saada vankilaan. siis lapsen isän äiti. (ja oikeasti, ei riitä, edes rangaistukseksi, hyvä kun kuolisi pois)

joku vastuu kasvattamastaan paskaläjästä.

siis jos tää akka on junaillut, että hänen kultamussukalle kuuluu lapsensa, eikä äidille.

[QUOTE="sondersson";27030953]Mä taas olen saanut sellasen käsityksen nettjuttujen perusteella että tää mies on enempikin kunnon tossukka ja se sen akka "pääsyyllnen" kaikkeen (En todellakaan tarkota puolustella ketään). Ilmeisesti taitava valehtelemaan ja manipuloimaan, kenties saanut sossut/Tarkin äidin uskomaan että tyttö valehtelee.

Sit on tietysti se ainanen resurssipula... Ja jos useempi sukulainen on sossussa töissä niin ehkäpä se vaikuttaa.[/QUOTE]

joka tapauksessa lapsi oli hänen. =VASTUU on hänen.
Hänen olisi pitänyt heivata nainen pois elämästään, ja en ihan usko, että näin on, että tuo nainen olisi kaikenpahoinpitelyn takana.

Ehkä pelasti oman nahkansa sillä että yhdessä kiusasivat lasta.

Mä en osaa lähteä spekuloimaan asiaa ollenkaan, mutta lusikoin sopassa sen verran, että oon aivan järkyttynyt tästä tapauksesta. Oikeesti tuli eilen illalla itku sen tytön puolesta! En mitenkään pysty ymmärtämään, että maailmassa todella voi olla noin sairaita ihmisiä, että tekevät lapselle jotain noin pahaa. Onhan se selvä, että hulluja riittää, mutta silti.. Miten onkaan pieni ihminen kärsinyt ja joutunut kaiken kokemaan yksin ja apua saamatta. Mitähän sen/niiden sossutantan/-tanttojen päässä nyt pyörii kun ovat lapsen isälleen palauttaneet.. Hyvä että sossunkin toiminta asiassa tutkitaan.

Mä kannattaisin tässä tapauksessa otettavan käyttöön Hammurabin lakia ja pistettäis nämä kurjat paskat kärsimään samalla tavoin kuin se tyttö. Saisivat omaa soppaansa syödä ja lopulta itekin tukehtua kuoliaaksi.

Sossutantat saattoivat syyllistyä hyväuskoisuuden syntiin. Äijä on varmaan niitä supliikkimiehiä, jotka pystyvät myymään Kuun kilon kimpaleina juustomarkkinoilla. Kyyneleet silmissä vakuuttanut, että vaikka on aiemmin tullut tyttöä ilkitöistä kurittaneeksi, niin ENÄÄ ikinä ei häntä edes tukista... tietty tämäkin on pelkkää arvailua.

Tämä on kaukaa haettu ajatusketju - mutta pahaa oloani purkaakseni kerron sen ilmoille. Ja perustuu nyt oletukseen jos tämä isän äiti on ollut sosiaaljohtaja tms. kunnallinen, silmäätekevä virkamies.

Ajatus menee näin. Tälle anopille (käytän nyt sitä nimeä miehen äidistä) on virka ollut kaikki kaikessa - siis tälläinen ihminen joka arvostaa titteliää ja haluaa olla silmäätekevä. Hänellä on poika, joka on sitten ollut ehkä poikkeava jo aina. Kuitenkin poika menestyy jollain tasolla laulajan ja tämä tuotta anopille mielihyvää/toivoa että poika on edes suht normaali. Poika löytää naisen ja heille syntyy lapsi. Liitto kuitenkin rakoilee ja anopilla syntyy pelko että hänen hieno pintansa saa säröjä pojan "epäonnistumisesta". Taustalla voi olla jo silloinkin paljon muitakin ongelmia. Mutta anoppi kieltää asian. Se ei sovi hänen johtajan imagoon.

Asia menee vaikeaksi ja lapsen äiti saa huoltajuuden. Tämäkös sapettaa anoppia, joka haluaa pitää poikansa puolia. Vaikka uskon että tietää poikansa piemeästäkin puolesta. Anoppi tahtoo että poika saa huoltajuuden - se saa hänetkin "näyttämään" paremmalta. Onhan hänellä poika joka kykenee kantamaan vastuuta lapsestaan, toisin kuin lapsen surkea äiti. Tässä kohtaa voi esiin astua myös suhteet. Anoppi voi puhua "pahaa" entisestä minijästään, lapsen äidistä sopiville tahoille. Oman pojan epämääräisen käytöksen ohittaa. Eihän siitä voi puhua. Hänellähän on täydellinen poika.Suhteiden kautta tytön isä saa huoltajuuden. Kiitos anopin. Ongelmia tulee ja tulee ja tulee. Niihin reagoidaan. Mutta voiko tämä viimeinenkin "uusi mahdollisuus" olla osin anopin sanelemaa. Siis ei ehkä sanallisesti ole mitään sanonut. Mutta ilmapiiri on sosiaalitoimistossa sellainen: Eihän tuon anopin poika nyt niin paha ole, äitinsäkin vaikutusvaltainen ihminen. Tehnyt virheensä, mutta eiköhän tuo ole jo oppinut.

NYT KOROSTAN. Tämä on minun mielen tuote. Ajatusketju. Ei todellinen tapahtuma. Vaan sellainen "mitä on saattanut" tapahtua. Kun sotketaan yhteen esimies-alaissuhteita, tutun kauppaa ja tietynlaista oletusta voi ammatimainenkin ihminen sekottaa todellisuutta niin että näkee vakavat ennusmerkit vähemmän vakavina. Ja tosiaan jos tytön äiti on oikeilta tahoilta mustamaalattu niin hänen sanan läpimeno on liki mahdottomuus.

Ostin tämänpäivän iltasanomat ja siinä oli lisää juttua tapauksesta. Mielelstäni tässä on murhaajien (isän ja äitipuolen) lisäksi kaikki muutkin yhtä syyllisiä ketkä tiesivät huonoista oloista;
-naapurit, sukulaiset, sossun ihmiset ja koulun henkilökunta.
KAIKKI tiesivät tytön kohtalosta, mutta kukaan ei tehnyt mitään. Ja en tarkoita tekemisellä yhteydenottoa sossuun, koska se oli jo tehty lukuisia kertoja, vaan todellisia toimia. Itse en ainakaan yhtään epäile puuttua tilanteeseen jos vastaavaa nään. Kidnappaan lapsen vaikka itse!

[QUOTE="a p";27031366]joka tapauksessa lapsi oli hänen. =VASTUU on hänen.
Hänen olisi pitänyt heivata nainen pois elämästään, ja en ihan usko, että näin on, että tuo nainen olisi kaikenpahoinpitelyn takana.

Ehkä pelasti oman nahkansa sillä että yhdessä kiusasivat lasta.[/QUOTE]

Tottakai, kuten jo sanoin, en tarkota puolustella. Siitä naisesta on kirjotettu tämmöstä, jos pitää paikkansa niin kyseessä kunnon sekopää ja mies aivan älytön vajukki.
"Nainen esiintyi miehelleen nimellä Nadia Berough, lääkärinä jolla oli Marokon ja Ranskan kaksoiskansalaisuus. Hänellä oli Nizzassa lääkärinvastaanotto. Todellisuudessa nainen asui ystävänsä luona, koska oli häädetty asunnostaan. Oli saanut potkut hoitoalan työpaikastaan varastettuaan rahaa potilaan lompakosta. Valehtelu jatkui tytön kuolemaan asti. Valehteli kihlatulleen myös odottavansa nelosia, väitetty raskaus jatkui vuosien ajan. (Huh!)

Nainen oli sepittänyt tarinoita tytön käyttäytymishäiriöistä, tyttö vahingoitti itseään, leikkeli vaatteitaan, sai raivokohtauksia ja kasteli itsensä. Nainen oli "opettanut tytölle tapoja"

Tapaus on niin hirvittävä, että ajatellessani tarkempia yksityiskohtia ahdistaa ihan pirusti.

Miten pitkältä ne tunnit siellä pussilakanan (??!!? :O ) sisällä ovat tytöstä tuntuneet kun joka paikkaan koskee ja kauhu siitä mitä seuraavaksi tapahtuu.

Mitä ihmeen pahaa tuo pieni kahdeksanvuotias oli tehnyt ansaitakseen kaiken tuon.

Keltaisessa lehdistössä oli juttua että koulu, naapurit, sukulaiset jne olivat kyllä tehneet ilmoituksia sossuun, mutta tästä huolimatta tytön hyväksi ei tehty mitään.

En voi uskoa kuin tuon, että Toukon äiti oli joku silmäätekevä joka puolusti poikaansa ja silotteli tämän tekemisiä.

Valokuvissa tuo Tarkki näyttää yksinkertaiselta vähän kippeeltä, ei minusta ulkoisesti mikään kieron murhaajan prototyyppi.

Lähinnä tyhmä, jolta koulut jääneet kesken. Sai olemattomalla laulajan "urallaan" muutaman tunkioruusun ihailijakseen ja se pönkitti egoa.

Tämä Tarkkia vanhempi naisystävä selvästi vihasi tyttöä ja paljon ja antoi sen kuulua ja näkyä varmasti jokapäiväisessä elämässä.

Voi pieni enkeli kun ei kukaan auttanut. Nyt ei enää kukaan kiusaa, ei satuta, eikä aiheuta pettymyksiä.

Mikä tarkoitus tuon pienen Viljan elämällä oli. Elää koko pieni elämänsä kidutettuna ja hakattuna.

UUskovaiset vois tulla tänne taas selittämään miten ihminen ei aina ymmärrä jumalan ratkaisuja...Millainen jumala laittaa pienen, viattoman lapsen kokemaan kaiken tuon? MILLAINEN?????! :headwall:

Taas pudistellaan hiljaa päätä ja jatketaan kohti seuraavaa raakaa uutisointia kun tulee aika, että Tarkin ja naisystävän tuomiot julistetaan. Veikkaan sakkoja ja ehdollista.

Toivottavasti tässä tapauksessa tehdään poikkeus ja yksityiskohtia tuodaan enemmän julkisuuteen. Niin paljon tämä on kuohuttanut kaikkia. Tarkoitan nyt sitä, että yleensähän julkisuudessa kuulemme vain toisen puolen tarinaa eli yksityishenkilöiden, naapureiden jne tarinat, mutta esim.lastensuojelu ei saa kertoa toista puolta asiasta sanallakaan vaitiolovelvollisuuden vuoksi. Sosiaalialalla työskennelleenä voin kertoa, että hyvin usein julkisuuteen nostettu tarina ei kerro vielä puoliakaan tai kertoo jotain ihan muuta kuin mitä totuus on.

Sossuja on toki monenlaisia. Sieltä löytyy kusipäitä ihan niinkuin kirjastotädeistä tai poliiseistakin. Kuitenkin lainsäädäntö ja määrärahat sanelee sen mitä sossut voi yleensä tehdä. Jos sossut lähtis kidnappailemaan lapsia "ennen kuin mitään pahempaa tapahtuu" niin aika nopeesti olis kengän kuva takapuolessa ja taas uutisoitaasiin "hullu sossu kidnappasi lapsen".
Hyvä jos juttu tutkitaan perinpohjin ja saadaan mahdolliset laiminlyönnit esille ja tekijät tilille.

Mielestäni ongelma on paljon laajempi kuin pari sossua. Systeemi on mätä. Tämä on ihan selkeästi ollut tiedossa jo ainakin 90 luvun lamasta asti sosiaalipuolella. Siellä työntekijät väsyvät ja jäävät sairaseläkkeelle kun yrittävät ja yrittävät.

Itse olin lastenpsykiatrisella töissä kunnes totesin että en kestä. Piti lähteä vessaan itkemään kun pakkasin pikku tytölle kassia kotilomia varten. Papereista luin että isä joka tuli liivit päällä lastaan hakemaan oli aikaisemmin "opettanut" lasta pesäpallomailla. Ei siellä kukaan muukaan hoitaja hymyillyt, mutta nämä asiat kun ei ole hoitajien käsissä.
Silti nostan hattua niille jotka jaksavat lastensuojelussa työskennellä ja koittaa taistella sen puolesta että lapsilla olisi parempi olla. Jatkuvasti sinne tulee uusia ihmisiä täynnä tahtoa ja ideoita ja jatkuvasti toisesta ovesta lähtee ihmisiä ulos väsyneinä taisteluun tuulimyllyjä vastaan.

Jotainhan tälle kamalalle tilanteelle pitäisi tehdä :(

Tästä järkyttävästä tapauksesta tuli kyllä fyysisesti oksettava olo. Ei voi ymmärtää ihmisten julmuutta. :(
Lapsi parka. Ei voi edes kuvitella tytön pahaa oloa ja turvattomuutta... ja se tunne kun on kuullut joutuvansa takaisin isälleen huostaanoton jälkeen :( :(

Toivottavasti isä, äiti ja mummo (mikäli tosiaankin on junaillut asioita) saavat pitkät tuomiot. Toivottavasti eivät ikinä pääse vapaaksi tai lasten läheisyyteen! Sossujen toimintaa on myös tutkittava ja käytäntöjä muutettava niin ettei tälläistä pääse enää sattumaan. Toistakymmentä ilmoitusta ja vihdoin huostaanotto joka on kuitenkin peruttu.. :( :(

Mullakin on todella kauhea olo tästä asiasta. Eilen ihan itkin, kun lapsi oli mennyt nukkumaan. Samoin nyt, kun tyttö on päikkäreillä, niin kyyneleet silmissä täällä taas. En ole edes kyennyt lukemaan puoliakaan, mitä tästä on kirjoitettu. Vauvan palstalla on ihan hirveää tekstiä, en mene sinne enää.

Nyt täytyy kyllä todellakin kovalla kädellä ja hyssyttelemättä kaivaa tästä jutusta totuus esiin. Musta on ihan järkyttävää, että Helsingin sos.viranomaiset sanovat, että tästä tapauksesta ei ole tarkoitus käynnistää erillistä tutkintaa ja että yksittäinen sosiaaliviranomainen ei voi puuttua asioihin, jos pitävää näyttöä ei ole. NÄmä kommentit ovat siis Ilta-Sanomillle annettuja.

Miten niin ei ollut näyttöä, miksei järjestetä erillistä sisäistä tutkintaa?!?

Mun on pakko sanoa, että alkoi epäilyttää se lapsen mummo, kun hänestä ja hänen ammatistaan kuulin. Aivan varmasti sen tason sosiaaliviranomainen on junaillut asioita kulissien takana. On ihan jossittelua miettiä, miksi hän on niin tehnyt, mutta jotain häikkää siinäkin ihmisessä on ja pahasti. Pelottava ajatella, että kyseinen ihminen on päättämässä lapsiin liittyvistä asioista :(

Isä ja naisystävä murhan ovat tehneet, mutta sossulla olisi ollut kymmeniä kertoja mahdollista puuttua asiaan!

Jatkan vielä tuosta lapsen "kidnappaamisesta", josta joku kirjoitti.

Lehdissähän oli hiljattain juttua äidistä, joka kuuli meteliä ja itkua viereisestä asunnosta ja lapset päästivät sitten tämän äidin sisään. Lasten oma äiti oli ihan päihteissä ja sekavassa tilassa. Äiti vei lapset omaan kotiinsa, antoi nälkäisille lapsille ruokaa ja pyyhki kyyneleet, halasi. Ja soitti poliisille. Nainen vietiin sitten siitä putkaan ja lapset huostaan, mutta sitten tämä huume-äiti teki rikosilmoituksen siitä, että tämä toinen nainen oli vienyt hänen lapsensa! Sille oli joku rikosnimikekin, ei kai nyt ihan "lapsen kaappaus" mutta suurin piirtein. En muista, tuliko siitä tuomio, mutta oikeudessa asti sitä puitiin.

Tämä sotii taas nin paljon järkeä vastaan. Mutta kyllä mullakin on sellaiset vaistot, että varmasti veisin lapset eka kotiini ja soittaisin sit vasta poliisit sen sijaan, että jättäisin ne sinne kotiin odottelemaan.

Yhteistyössä