Katsoiko joku sen Lars Von Trier- leffan Antikristus?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Siis, yritin katsoa tallennuksesta vaikka suurin osa meni kelauksella. Mikä hemmetin leffa se on olevinaan? Ehkä paskoin raina minkä olen ikinä nähnyt. Onko se olevinaan joku taide-elokuva, kauhuleffa vai mitä helvettiä? :D Ihme sekoilua. Ihan kuin sekä käsikirjoittaja että ohjaaja olisivat olleet LSD-tripillä, tai sitten hirnuneet ja tehneet piruuttaan sellaisen, että meneekö pölhöille läpi. EI TAJUA!

[QUOTE="vieras";27027475]Ehkä se ongelma oliskin siinä että katsoit sen pikakelauksella. Toisaalta makuja on monia, tykkäähän joku housewifestakin.[/QUOTE]

Yritin katsoa normaalimopeudella, mutta pakko oli nopeuttaa kun se oli niin typerä :D
Totta juu, makuja on erilaisia.

Naimista ja kamalaa väkivältaa, katsoin vain pätkiä ja varsinkin se kohta kun se hullu akka leikkas saksilla häpyhuulensa pois, sai mut taas vaihtamaan kanavaa..

[QUOTE="Milla";27027619]Naimista ja kamalaa väkivältaa, katsoin vain pätkiä ja varsinkin se kohta kun se hullu akka leikkas saksilla häpyhuulensa pois, sai mut taas vaihtamaan kanavaa..[/QUOTE]

Niin just, ihan sairasta väkivaltaa ja sitten vielä kaikenmaailman mätäneviä puhuvia kettuja ja lenteleviä tammenterhoja. Enkä tajua yhtään miten se liittyi koko hommaan että se nainen oli pukenut heidän kuolleelle pojalleen kengät vääriin jalkoihin. siis HÄH? Ihan kuin sitä olis tosiaan ollut käsikirjoittamassa 10 eri hörhöä ja kaikki olisi lisäilleet tarinaan omia sepustuksiaan, ihan irrallaan juonesta. Jos siinä nyt mitään juonta olikaan. Se loppukin oli ihan älytön.

Mä olen kait sen verran pimeä, että tykkäsin leffasta. Mä en tykkää yhtään mistään tavisleffoista enkä onnellisista lopuista.

Olihan tuo Lars von Trierin Dancer in the dark myöskin aika mielenkiintoinen, ja karmea tarina.

Olen katsonut kyseiseltä ohjaajalta Dogvillen, joka viuhui jo niin korkealta yli, etten taida vaivautua muita katsomaankaan. Toisaalta, voisi kai tuon antikristuksen katsoa jo pelkästään väkivallan ja naimisen takia.

Alkuperäinen kirjoittaja kiikkerä;27027703:
Mä olen kait sen verran pimeä, että tykkäsin leffasta. Mä en tykkää yhtään mistään tavisleffoista enkä onnellisista lopuista.

Olihan tuo Lars von Trierin Dancer in the dark myöskin aika mielenkiintoinen, ja karmea tarina.

Se piti vielä tuosta Antichriststa sanoa, että mun mielestä kuitekin oli ihan selkeä juoni, joka toki jättää katsojalle vähän tulkinnanvaraa.

Alkuperäinen kirjoittaja kiikkerä;27027703:

Ok, hyvä että löytyi joku joka tykkäsi :) Haluaisin nimittäin kysyä sulta, miten ymmärsit tuon leffan? Oliko siinä takana jotakin "pahuuden voimia", vai kuvittelivatko noi päähenkilöt ne jutut ja sitten sekosivat ihan tööt tööt- kondikseen ?

Alkuperäinen kirjoittaja kiikkerä;27027752:
Se piti vielä tuosta Antichriststa sanoa, että mun mielestä kuitekin oli ihan selkeä juoni, joka toki jättää katsojalle vähän tulkinnanvaraa.

Joo, olihan siinä sikäli juoni että ne yrittivät mennä selvittelemään ajatuksiaan sinne mökille, lapsensa kuoleman jälkeen. Ja mies yritti auttaa vaimoaan, kun se oli joku psykiatri. Muuta en sitten tajunnutkaan siitä :)

Olen katsonut kyseiseltä ohjaajalta Dogvillen, joka viuhui jo niin korkealta yli, etten taida vaivautua muita katsomaankaan. Toisaalta, voisi kai tuon antikristuksen katsoa jo pelkästään väkivallan ja naimisen takia.
Dogville oli minusta kyllä mainionloistava elokuva, ihan TOP10ever -leffoja, kuten Dancer in the Dark ja muutama muukin. Mutta tämä Antikristus sitten on ihaaaaan eri sarjaa, ihan kaikin tavoin.

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;27027824:
Dogville oli minusta kyllä mainionloistava elokuva, ihan TOP10ever -leffoja, kuten Dancer in the Dark ja muutama muukin. Mutta tämä Antikristus sitten on ihaaaaan eri sarjaa, ihan kaikin tavoin.

Minä koko elokuvan ajan odotin, että milloin se elokuva oikeasti alkaa. Petyin juoneen, ja elokuvan hienoudeksi paljastui puuttuvat lavasteet.. Nyt kun oikein muistelen, niin olenhan minä Dancer in the darkin katsonut ja siitä kuitenkin tykkäsin.

Katsoin Larsin haastattelun, mutta elokuvan alkutekstien alkaessa olin jo nukahtanut sohvalle : /
Ja minua harmittaa. Etenkin nyt, kun luen teidän kommenttejanne.
Tähän mennessä olen pitänyt hänen kaikista elokuvistaan kovasti.

Hieman samaa henkeä on monissa Ingmar Bergmanin elokuvissa.

[QUOTE="alkup.";27027774]Ok, hyvä että löytyi joku joka tykkäsi :) Haluaisin nimittäin kysyä sulta, miten ymmärsit tuon leffan? Oliko siinä takana jotakin "pahuuden voimia", vai kuvittelivatko noi päähenkilöt ne jutut ja sitten sekosivat ihan tööt tööt- kondikseen ?[/QUOTE]

No en mö mihkään pahuuden voimiin usko. Nainen oli mieleltään sairas, niin no ehkä siinä mielessä pahuuden voimat, että naisen mielisairaus aiheutti hänelle pahuuttaa, jonka vuoksi ei esim. puuttunut lapsensa kuolemaan, vaikka sen näki. Kengät väärissä jaloissa? Ehkä oli osoitus siitä, että nainen ei ollut täysissä järjissä ennen lapsen kuolemaa. Nainen leikkeli itseään kostaakseen itselleen, että oli naimassa kun lapsensa kuoli.

Mies oli omistuksenhaluinen hullu terapeutti, jonka pakkomielteenä oli saada vaimonsa parannettua. Nainen kun pohjimmiltaanoli jo sairas, ahdistui entisestään miehestään ja tapahtui mitä tapahtui. Elukat oli kuvitelmaa ja mieskin alkoi niitä kuvittelemaan, kun näki naisen tutkimuksen tekeleet.

Katsoin Larsin haastattelun, mutta elokuvan alkutekstien alkaessa olin jo nukahtanut sohvalle : /
Ja minua harmittaa. Etenkin nyt, kun luen teidän kommenttejanne.
Tähän mennessä olen pitänyt hänen kaikista elokuvistaan kovasti.

Hieman samaa henkeä on monissa Ingmar Bergmanin elokuvissa.

Minulle kävi vähän samoin... Mutta jo se Trierin henkilökuva oli minusta jotenkin rankka. Valitsin ihan tietoisesti, että tätä Antikristusta en kyllä edes yritä katsoa, on liikaa minulle jo sen kuvauksen perusteella. Luin siitä juttuja, ja niiden perusteella on hyvin erilainen kuin tuo tunnetumpi tuotanto, joka on järjeestäen kyllä miellyttänyt.

Bergman-vertaus on mielenkiintoinen. Totta. Mutta Bergmanin kuvamaailma ei ehkä tule jotenkin samalla tavoin ihan niin silmille, niin iholle? Vaikka aihepiirit ovatkin rankkoja.

Tuota en oo kattonu mutta kyseisen ohjaajan elokuva melancholia oli aika vaikuttava. Tykkäsin, vähän erilainen elokuva kuin mitä nämä muut maailmanlopun kauhuskenaarioleffat.

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;27027940:
Minulle kävi vähän samoin... Mutta jo se Trierin henkilökuva oli minusta jotenkin rankka. Valitsin ihan tietoisesti, että tätä Antikristusta en kyllä edes yritä katsoa, on liikaa minulle jo sen kuvauksen perusteella. Luin siitä juttuja, ja niiden perusteella on hyvin erilainen kuin tuo tunnetumpi tuotanto, joka on järjeestäen kyllä miellyttänyt.

Bergman-vertaus on mielenkiintoinen. Totta. Mutta Bergmanin kuvamaailma ei ehkä tule jotenkin samalla tavoin ihan niin silmille, niin iholle? Vaikka aihepiirit ovatkin rankkoja.

Ei niin. Bergman on katsojilleen "silmänlume-kepeyden" vuoksi armeliaampi. Trier taas lataa kaiken raadollisesti päin näköä.
Joku tässä ketjussa mainitsi, ettei ole loppuhehkutuksen ja kättentaputusten ystävä. En minäkään. Moni kohtuullinen elokuva on tuolla tavoin pilattu.

Yhteistyössä