Kysy mitä vaan englannsta, jos haluat kysy englanniksi., siitä van mutta suiomeksikin voi kysyä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja newbie
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä olen muualla 10 vuotta. Tiedän, miten vaikeaa on sopeutua takaisin Suomeen (mutta sinä ilmeisesti et ollut aikaisemmin Suomessa asunut).

Kun Suomeen palaa, ei kannata asettaa mitään suuria odotuksia. Valitettavasti Suomessa ihmisistä on tullut kovin itsekeskeisiä, rakastan monia asioita Suomessa, mutta olemme perheineni muuttamassa pois parin vuoden sisään. En halua tuhlata elämääni täällä oloon, jos voin nauttia elämästä muualla vähän enemmän, realistisin odotuksin :)

Vanhempani muuttivat kun olin kolmen, isän työn takia (tietokoneinsinööri) ja me vaan lähdimme mukaan. Äidistäni tuli päiväkodin opettaja, ja niin minustakin.

Kyllä satoi ja sumua oli, usein. Kaipaan sumuakin. Huono puoli oli se että jos on 20 minuutin kävely esim pankkiin (jotka ovat ihmeellisiä verrattuna suomen tehokkaisiin)sattoi alkaa kivassa aurinigonpaisteessa ja päättyä sellaiseen rankkasateeseen että viemäritkin tulvi..sää siis vaihtelee nopeasti.

Mä omen ihan pihalla - miten sanotaan intiaani ja intialainen? An indian?

Täällä Yhdysvalloissa Indian tarkoittaa lähinnä intialaista, ja "intiaani" on yleensä Native American, mutta Kanadassa alkuperäiskansoista käytetään nimitystä First Peoples. Eli maiden välillä on eroja. Isossa-Britanniassa varmaan harvemmin puhutaan Amerikan alkuperäiskansoista (?), mutta Intian niemimaan alueelta tulevista käytetään ainakin joskus nimeä South Asian. Mutta AP osaa varmaan kertoa enemmän miten tämä menee Isossa-Britanniassa. :)

• Tykkää
Reactions: Rudebox ja newbie
anteeksi vieras, täytyykö minun etsiä kysymyksesti vai voitko olla niin kiltti että kysyisit uudestaan? tarkoitus ei ole ollut jättää ketään huomioimatta. täysin minun syyni, anteeksi.

valitettavasti intialaiset ja muut sekoittuvat keskenään lontoossa ja heistä käytetään nimeä "paki" joka on lyhesti sanottuna a pakistanian... jos haluat että sinua varmasti kuunnellaan niin voit sanoa esim. I am an indian citizen, tai I come from India...pelkkä India on nykyään ja 90 luvun? puolesta lähtien ollut suosittu nimi vauvoille. tiedän ja tunnenkin kolmavuotiaan India-tytön.

anteeksi vieras, täytyykö minun etsiä kysymyksesti vai voitko olla niin kiltti että kysyisit uudestaan? tarkoitus ei ole ollut jättää ketään huomioimatta. täysin minun syyni, anteeksi.

valitettavasti intialaiset ja muut sekoittuvat keskenään lontoossa ja heistä käytetään nimeä "paki" joka on lyhesti sanottuna a pakistanian... jos haluat että sinua varmasti kuunnellaan niin voit sanoa esim. I am an indian citizen, tai I come from India...pelkkä India on nykyään ja 90 luvun? puolesta lähtien ollut suosittu nimi vauvoille. tiedän ja tunnenkin kolmavuotiaan India-tytön.

joo, ei haittaa. Kahdesti kysyin, se mulle riittää. kiitti ja moi. :)

Eikös tuo ole poliittisesti epäkorrekti ilmaisu?
Mistä mellakoista nyt puhut? Tottenhamissahan niitä oli joku aika sitten, mutta eihän se ole lähelläkään Essexiä. Itse olin joskus Brixtonissa mellakan aikaan, oli aika kuumottavaa.

Tervetuloa Suomeen :)

Tykkäsitkö/tykkäätkö asua siellä? Oletko matkustellut Irlannissa? Eroaako Englanti tai siis Iso-Britannia mielestäsi paljon Irlannista? Itse kun kävin siellä, niin oli mielestäni hyvin erilainen maa, vaikka kieli ja kulttuurikin on pitkälti samankaltainen.

Viimeksi muokattu:
Tykkäsin asua, mutta en kuitenkaan jäänyt sinne vaikka siinä hyvin niin olisi voinut käydä koska se oli ollut ainoa kotini. Kyllä Irlannissa kävimme usein. Ei se paljon eronnut kyllä mutta vähän. Irlannin aksentti on kivankuuloista, se on ihana pieni vihreä saari, jossa ei edes ole käärmeitä ollenkaan. Minulle se on plussaa

[QUOTE="vieras";27006292]Onko ne Essexin tytöt oikeasti suurin osa hirveitä ylimeikattuja tyrkkyjä? Överiä feikkirusketusta ja tekotukkaa?

Onko Briteissä talot oikeasti todella huonosti rakennettuja? Paljon homeongelmaa ja ikkunat vetää?

Mitä brittiruokaa rakastat ja mitä inhoat?
Mitä mieltä olet yleensäkin brittien ruokakulttuurista?[/QUOTE]

Tähän et vastannut!

Hei! Olen järjestämässä juhlia englantilaiseen tapaan. Osaisitko sanoa millaista makeaa ja suolaista ruokaa englantilaisilla on tapana syödä ja juoda iltapäivisin/iltaisin? :)

Yhteistyössä