Miksi korkeastikoulutetut eivät äänestä persuja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Akateeminen persukannattaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Akateeminen persukannattaja

Vieras
Olen itse korkeastikoulutettu ja äänestin viime vaaleissa perussuomalaisia. Ja aion äänestää kunnallisvaaleissakin. Mutta tätä ei kyllä kehtaa julkisesti sanoa, ei ainakaan oppineiden piirissä. Mistä se johtuu oikeesti, että persut ei kelpaa? Ihan kuin hiljaisesti olisi sovittu, että akateemisten ihmisten ei sovi persuja äänestää?

Okei, joku sanoo syyksi sen, että akateemiset ovat varakkaampaa väkeä ja äänestävät Kokoomusta. Osittain pitää paikkansa, mutta toisaalta hirveän moni ilmoittaa äänestävänsä vihreitä. Jopa vasemmistoliitolle ja sossuille löytyy paljon kannattajia. Keskustaa jo vähän vähemmän, mutta persut on täysin poissa laskuista.

Olen oikeasti epäillyt omaa kantaani, että onko mun päässä joku vika. Mun mielestä persujen ohjelma on looginen ja selkeä, toisin kuin muiden. Persut pitää linjansa, muut harjoittaa opportunisimia.

Toinen mikä hämää, on se, että todella moni moukka kyllä ilmoittaa äänestävänsä persuja (mikäli sitten äänestyspaikalla jaksaa). Eipä sitä kauheesti tee mieli siihenkään porukkaan lyöttäytyä.

No ajatuksia? Ja toivottavasti jotain muutakin kuin juupas-eipäs.

[QUOTE="vieras";26992781]Pitäisikö sinun mielestä perussuomalaisia äänestäneet sulkea mielisairaalaan?[/QUOTE]

Voisivat perustaa jonkun "Persulandian" jonnekin korpeen. ;)

[QUOTE="vieras";26992770]Kyllä minä tunnen akateemisen tutkinnon suorittaneita jotka äänestävät persuja.[/QUOTE]

Toki niitä on, mutta todella vähän. Tai sitten sanovat harvemmin ääneen. Kuiteskin persut sai jotain 20 prossaa äänistä ja esim. vihreet vaan jämäprossia. Silti akateemisissa lienee vihurit paljon suositumpia.

Ihan sen takia en äänestä, koska persujen "ratkaisut" esimerkiksi maahanmuuttaja-asioihin ovat älyllisesti ala-arvoisia ja mustavalkoisia. Politiikan käsittelemät ongelmat ovat monimutkaisia. Niihin ei riitä vastaukseksi populistiset yksinkertaistukset.

[QUOTE="coppola";26992846]Ihan sen takia en äänestä, koska persujen "ratkaisut" esimerkiksi maahanmuuttaja-asioihin ovat älyllisesti ala-arvoisia ja mustavalkoisia. Politiikan käsittelemät ongelmat ovat monimutkaisia. Niihin ei riitä vastaukseksi populistiset yksinkertaistukset.[/QUOTE]

Ai sun mielestä on "älyllisesti ala-arvoista" karkoittaa raiskaajamamut Suomesta...

Mä oon itse yhteiskuntatieteiden maisteri ja äänestän persuja.
Olen osin huomannut samaa, omat ongelmansa ja heikoutensa on perussuomalaistenkin ohjelmissa, mutta mä näen niitä enemmän muilla puolueilla.
Opiskelin useamman eduskuntavaaleissa sittemmin näiden perinteisten isojen puolueiden ehdokkaana olleen kanssa ja ei kyllä tyypit oikein vakuuttaneet mua toiminnallaan. Puheet oli täynnä hyvää ja kaunista mutta hyvä veli-tyypppiset verkostot ja oma asema oikeasti tuntui vaan kiinnostavan.

Alkuperäinen kirjoittaja Kyllä;26992800:
Voisivat perustaa jonkun "Persulandian" jonnekin korpeen. ;)

Se olisikin hyvä ratkaisu. Pääsis eroon viherpunikeista ja ryöstelevistä, raiskaavista sekä pahoinpitelevistä mamuista, saisitte elää keskenänne siinä muka niin ihanassa monikulttuurissa.

Tunnen joitain akateemisia, jotka äänesti persuja. Itse en viimeksi äänestänyt ihan meidän kaupungin ehdokkaiden "tason" takia. Päätökset eduskunnassa vaativat paljon tietämystä, joten arvostan sahureiden ja sairaanhoitajien yli valtiotieteitä paremmin tuntevat ehdokkaat. Ja tottakai on myös sahureita ja sairaanhoitajia, jotka tuntevat taloushallintoa ja muuta maailman menoa. Toisaalta niitä tuntuu olevan huonosti persujen riveissä.

Persuilla on muutamia hyviä ideoita, mutta joukossa on myös sellaisia, joita en mitenkään voi kannattaa. Lisäksi persujen joukossa on aivan liikaa Hakkaraisia, Hirvisaaria ja muita ahdasmielisiä juntteja jotka pilaavat muiden maineen.

Ja kuten tässäkin keskustelussa on huomattu, niin persujen kannattajiin kuuluu valitettavan paljon maailman musta-valkoisena näkeviä töykeitä rasisteja. Omastakin mielestä maahanmuutonlakeja tulee muuttaa, mutta silti en missään nimessä halua leimaantua mukaan tähän yläpuolen kommenteissa nähtyyn porukkaan.

[QUOTE="vieras";26992914]Tunnen joitain akateemisia, jotka äänesti persuja. Itse en viimeksi äänestänyt ihan meidän kaupungin ehdokkaiden "tason" takia. Päätökset eduskunnassa vaativat paljon tietämystä, joten arvostan sahureiden ja sairaanhoitajien yli valtiotieteitä paremmin tuntevat ehdokkaat. Ja tottakai on myös sahureita ja sairaanhoitajia, jotka tuntevat taloushallintoa ja muuta maailman menoa. Toisaalta niitä tuntuu olevan huonosti persujen riveissä.[/QUOTE]

Persuista löytyy myös tohtoreita, ettei se koulutuksesta jää kiinni.

Toisaalta äänestäähän moni akateeminen lukion lyhyestä matikasta kutosen saanutta Kataista...

[QUOTE="vieras";26992937]Ja kuten tässäkin keskustelussa on huomattu, niin persujen kannattajiin kuuluu valitettavan paljon maailman musta-valkoisena näkeviä töykeitä rasisteja. Omastakin mielestä maahanmuutonlakeja tulee muuttaa, mutta silti en missään nimessä halua leimaantua mukaan tähän yläpuolen kommenteissa nähtyyn porukkaan.[/QUOTE]

Sinä siis et halua karkoittaa raiskaajamamuja, vaikka Suomen laki antaisi siihen jo nyt mahdollisuuden, mutta tätä mahdollisuutta ei jostain kumman syystä haluta käyttää.

[QUOTE="vieras";26992979]Sinä siis et halua karkoittaa raiskaajamamuja, vaikka Suomen laki antaisi siihen jo nyt mahdollisuuden, mutta tätä mahdollisuutta ei jostain kumman syystä haluta käyttää.[/QUOTE]

No montakos raiskaajamamua persut on jo karkoittanut?

[QUOTE="vieras";26992979]Sinä siis et halua karkoittaa raiskaajamamuja, vaikka Suomen laki antaisi siihen jo nyt mahdollisuuden, mutta tätä mahdollisuutta ei jostain kumman syystä haluta käyttää.[/QUOTE]

Kuten jo ensimmäisessä kommentissani sanoin "Omasta mielestänikin maahanmuutonlakeja tulee muuttaa".

[QUOTE="vieras";26992914]Tunnen joitain akateemisia, jotka äänesti persuja. Itse en viimeksi äänestänyt ihan meidän kaupungin ehdokkaiden "tason" takia. Päätökset eduskunnassa vaativat paljon tietämystä, joten arvostan sahureiden ja sairaanhoitajien yli valtiotieteitä paremmin tuntevat ehdokkaat. Ja tottakai on myös sahureita ja sairaanhoitajia, jotka tuntevat taloushallintoa ja muuta maailman menoa. Toisaalta niitä tuntuu olevan huonosti persujen riveissä.[/QUOTE]

Itsekin kyllä katsoin että eduskuntavaaleissa äänestämälläni perussuomalaisten ehdokkaalla oli vankka kokemus kunnallispolitiikasta.

[QUOTE="vieras";26993026]Kuten jo ensimmäisessä kommentissani sanoin "Omasta mielestänikin maahanmuutonlakeja tulee muuttaa".[/QUOTE]

Eihän lakeja tarvitse muuttaa, riittäisi ihan se, että nykyisiä lakeja noudatettaisiin: rikolliset mamut karkoitettaisiin.

[QUOTE="vieras";26992999]Ensi vuoden alusta alkaen monessa kunnanvaltuustossa on perussuomalainen enemmistö.:)[/QUOTE]

Ja mitä enemmän vähänkoulutettua väkeä kylässä piisaa, sitä todennäköisempää on persujen menestys. Ja näkeehän sen myös Helsingissä, että persujen äänet tulevat juuri niistä köyhistä kaupunginosista.

Eli tottakai persuissakin on tohtoreita, mutta todella vähän. Ja tottakai persujen äänestäjissäkin on akateemisia, mutta ilmeisesti selkeästi vähemmän kuin monien muiden puolueiden äänestäjissä.

No persut ovat tulleet jäädäkseen. Ei voi mitään. Mutta tarttuvatko he koskaan itse valtaan? Se jää nähtäväksi. Todennäköisesti jäävät aina vaan räksyttämään ovien ulkopuolille.

Yhteistyössä