Illallinen ja nirso mies..

06.08.2012
247
0
16
Kanta-häme
Haluaisin tehdä miehelle hyvää ruokaa, mutta en keksi mitään!

Mies ei syö riisiä, ei tykkää aina kanasta, ei katkaravuista, pavuista, maissista, herneistä jne jne jne..

Kertokaa jotain hyviä ruokaohjeita. Vaikka esim. pastasta vaikka mulla alkaa tulee jo korvistaki pasta ulos.. :D

Perunaa en sitten taas itse syö, paitsi perunamuussina se menee :)

Miten olis hyvä pihvi, lohkoperunat sekä uunikasvikset(juustokuorrutteella jos ei kyttää linjoja)?
Eihän sun ole pakko perunaa siinä syödä, siksi kasvikset mukaan lisukkeeks. Joku mieleinen salaatti mukaan myös "alkupalaks".
Tai sitten lohta pihvin sijaan. :)

Graavilohta, sipulia paistin pannuun ja paistat hiukan. Kermaa sekaan ja mausteiksi esim paljon tilliä, sitruunapippuria ja pieni pala kalaliemikuutiota. Annat kastikkeen kiehua kasaan ja tarjoat esim pinattipastan sekä parmesanraasteen kera.

Helppo ja nopea pastaruoka on ostaa täytettyjä tortellineja mitkä keität ja pannulla paistat sipulia sekä valkosipulia. Heität sipuleiden sekaan tomattipastakastikkeen (oreganolla tai oliiveilla maustetun) ja keität kastiketta hetken kasaan ja kippaat keitettyjen pastojen päälle. Kaveriksi esim rukola salaatti ja päälle sitä parmesanraastetta.

Ja tuo edellä mainittu pekonipasta on ihanaa :p

Ai ihanaa, graavilohta! :P Kalaakaan en oo kyllä ikinä tuolle kokannu ja mä rakastan kalaa!

Olis kiva yllättää mies kyl oikein hienolla illallisella ja jotain just punkkua tarjota, mutta... ei kumpikaan juoda tommosia.. Kaljaa tuntuu tyhmältä tarjota ruoan kans ja pahaa se on ruoan kans. Pommakkia (?) pitäis laseihin kaataa niin vois leikkiä, että se on jotain hienompaa :D

Pekonipasta voi olla hyvää, kuten makaroonilaatikkokin, mutta en niitä varsinaisesti "hyväksi" ruoaksi sanoisi. Pasta ja makaroni kuuluu lounaalle, ei hyvään illalliseen.

Menet nyt oikeaan ruokakauppaan, eli ei S-sellaiseen ja etsi kalatiski. Se on yleensä kaupan taka-osassa sellainen lasivitriini, jossa on jäiden keskellä kaikenlaisia liskoja. Etsi tiskiltä teksi "Nieriä". Sitten kysyt siltä pantavan näköiseltä mieheltä tiskin takana, että miten tuo valmistetaan uunissa. Mies kertoo sinulle uunivuoasta, ehkä paistopusseista ja antaa vinkkejä maustamiseen. Osta nieriä ja muut tarvikkeet mitä ei kotoa löydy.

Tee kylkeen kylmä kermaviilikastike tai lämmin munakastike, riippuen vähän tarjoiletko kalan pelkillä höyrytetyillä kasviksilla vai perunalla tms. Vaikka et itse perunaa syö, niin se valitettavasti vaan sopii tähän paremmin kuin pasta. Munakastike sopii perunoille. Ai niin ja lohkoperuna ei sovi kalan kanssa, ellei kalaakin käytä pannulla. Kastikkeiden ohjeet netistä.

Alkupaloiksi ja ruoankin kanssa sopii valkosipulipatonki. Eli osta normi patonki tai mikä tahansa vaalea leipä. Lisäksi tarvitset valkosipulia ja oliiviöljyä. Leikkaa leipä melkein halki. Lorauttele halkeamaan oliiviöljyä ja hiero lopuksi samaan rakoon kauttaaltaan murskattua valkosipulia. Sitten uuniin. Paista kunnes leipä saa vähän väriä.

Kalan kanssa tietenkin valkkari. Mä suosin espanjalaisia, mutta ei kai muiden kanssa pahasti pieleen mene. Alkon henkilökunta neuvoo kun sanot mitä olet tekemässä. Jos mies on nirsoutensa lisäksi myös juntti, niin voit ottaa alkosta varmuuden vuoksi myös ranskalaista siideriä. Jos mies kaipaa tästä huolimatta olutta ja kehtaa möläyttää sen ääneen, niin heivaa se pihalle ja iske se kalatiskin mies.

ps. en työskentele kalatiskillä :)

• Tykkää
Reactions: Isämies
Ai ihanaa, graavilohta! :P Kalaakaan en oo kyllä ikinä tuolle kokannu ja mä rakastan kalaa!

Montakos kertaa viikossa sitä kalaa tulisikaan syödä? :)

Olis kiva yllättää mies kyl oikein hienolla illallisella ja jotain just punkkua tarjota, mutta... ei kumpikaan juoda tommosia.. Kaljaa tuntuu tyhmältä tarjota ruoan kans ja pahaa se on ruoan kans. Pommakkia (?) pitäis laseihin kaataa niin vois leikkiä, että se on jotain hienompaa :D

Äh, mitään pommaceja aikuisten ihmisten illallisilla juoda! Menet nyt sinne Alkoon ja ostat kunnon punaviinia. Jos et kehtaa myyjiä vaivata asiallasi, niin lähes mikä tahansa shiraz (tai syrah, valmistusmaasta riippuen) toimii ei-niin-asiaan-perehtyneille.

Hae kaupasta koppa kaljaa, Alkosta hyvää viskiä ja tilaa pitsat.

Vitut punaviinivalintojen spekuloinneista ja mistään helvetin illallismenun suunnitteluista naisten opastuksella. Eikö naiset ymmärrä että miehet arvostavat yksinkertaisia asioita, kaikkiin pitää ladata aina hirveä odotus ja suunnittelu ja sitten rääytään jos ei mies osaa arvostaa.

[QUOTE="mies";26984307]Hae kaupasta koppa kaljaa, Alkosta hyvää viskiä ja tilaa pitsat.

Vitut punaviinivalintojen spekuloinneista ja mistään helvetin illallismenun suunnitteluista naisten opastuksella. Eikö naiset ymmärrä että miehet arvostavat yksinkertaisia asioita, kaikkiin pitää ladata aina hirveä odotus ja suunnittelu ja sitten rääytään jos ei mies osaa arvostaa.[/QUOTE]

Minä ainakin ilahtuisin enemmän huolella suunnitellusta ja valmistetusta ilallisesta, kuin pizzasta ja kopasta kaljaa. Sitä viskiä joisin kyllä mielelläni.

Mahtaa kermapersepariskunnalla olla todella monipuolinen ruokavalio

mikäs kermapersepariskunta me ollaa? :D

Eka mietin etten vaivaudu edes puolustelemaan. Mutta nyt yritetään syödä vähän monipuolisemmin, jotta kun tuo muksu tuosta vielä vähän kasvaa niin osataan mekin syödä terveellisesti. En sentään lapselle pelkkää pastaa halua syöttää.

Yhteistyössä