Miehet ja tulevaisuus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Dijdu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
D

Dijdu

Vieras
Mikä siinä on miehillä, et ei osata tehdä päätöksiä tai suunnitelmia tulevaisuuden varalle, esim. Kun kihloihin mentiin, odotin et sit päätettäis hääpäivää tai ees vuotta, mut mies ei oikeen tahdo puhua asiasta. Tai no kyllä se puhuu muttei osaa sanoo onko vuoden päästä vai viiden vuoden päästä...

Ei mulla mikään kiire oo, mut olis se kiva tietää et eteenpäin ollaan menossa... Onko muilla käyny nii et mies oliski sit yhtäkkii halunnutki jotain esim. Lasta vaik alkuu koko ajan puhunu et en tiiä ja niin poispäin ?

Onks tää joka miehen ongelma?

Meillä oli kyllä hääpäivä selvillä aika pian kihloihin menon jälkeen. Tai siis hääkuukausi, päivää jouduttiin vähän rukkaamaan paperisodan ja paikalle saapuneiden vieraiden aikataulujen takia.

Ai miehet ei osaa ajatella tulevaisuuteen? Musta tuntuu, että on vähän toisinpäin. Se ettei osaa miettiä tulevaisuutta ja sitten se, että pitäis sännätä naimisiin nopeesti, on eri asiat.

Olen todennut, että naiset useemmin eivät osaa miettiä tulevaisuutta. Moni nainen ei osaa suunnitella talousjuttuja alkuunkaan ja säästämisestä ei tietoakaan. Eletään kädestä suuhun ja hetken mielijohteesta ostetaan vaikkapa kengät ja sitten kengät ja sitten kengät...

Toki löytyy miehissä samanlaisia, mutta turha tässä on puhua osaamisesta puhua kun on kyseessä ihan eri asia. Jos mies ei tiedä, niin se ei sitten tiedä. Jos taas nainen sanoo, että se ei tiedä, niin se tarkoittaa, että "Saatanan ukko pitäis sun nyt tajuta"...

Ei se osaa vastata onko kymmenenkään vuoden päästä, vastuksena joskus sit... :P
Kuullostaa tutulta :D Paitsi että minä olen juuri tuollainen. Mulla on paljon erilaisia suunnitelmia tulevaisuutta varten, mutta en halua lyödä lukkoon niistä mitään edes vuositasolla. Voihan olla, että elämässä tulee sellaisia muutoksia, jolloin suunnitelman toteutuminen joko siirtyy vieläkin kauemmas tai sen toteuttaakin jo varsin pian. Voi myös käydä niin, että asiat muuttuvat eikä jotain suunnitelmaansa tulekaan toteuttamaan koskaan. Mä "merkitsen kalenteriini" ainoastaan sellaiset asiat, jotka tapahtuvat seuraavan vuoden aikana. Enkä kaikkia niitäkään.

Me emme olleet kihloissa sekuntiakaan, vaan kalenteriini oli ilmestynyt hyvissä ajoin merkintä "kirkko xx.xx.xxxx klo 14" ja sitten mentiin. Taisi muija tietää ettei olisi koskaan saanut minusta kysymällä irti sopivaa hetkeä :) Oma jahkailuni johtui lähinnä rahanmenon pelosta.

Ehdotan ap:lle jotain vastaavaa. Kysyt vaikka että sopiiko ensi hiihtolomalla naimisiinmeno, sitten varaat kirkon ja ilmoitat miehelle ajan. Kyllä ne muut asiat (kuten lomat) sitten järkkääntyy. Ellei järkkäänny, niin kyseessä saattaa olla väärinymmärys, että mitä ne kihlat oikeasti tarkoittavat. Monihan kuvittelee, että kihlat ovat jonkinlainen parisuhteen vakavampi muoto, eivätkä ymmärrä, että se on menoa se.

Edelliseen liittyen, kun toinen kosi, niin oliko sanamuoto "mennäänkö kihloihin" vai "mennäänkö naimisiin"?

Niin kaipa se tuollattiis täytyy sit tehrä :D en tiiä, oon kai vaan hönö ku haluaisin miehen mielipiteitä kuunnella ja hänen tahtoaan kunnioittaa, muttaku ei tahdo tehdä alustavia et josko sitä kattelis et 2015 tms :D sekin olis riittävää, koska voihan sitä aina sit vaihtaa päivämäärää ja vuotta ! Niin ehdoton en ole :) suunnitelmissa pienimuotoiset häät, joten en tiedä rahanmenosta kiinni olevan :) kirkkoa meillä ei varata, kun kumpikaan ei kirkkoon kuuluta mut jotain suunnitelmia paikasta tai jostain vois joskus tehdäkin jos vaan tietäis alustavasti.

Kihloihin mennessä puhuttiin ihan naimisiin menosta, ei kihloihin menosta pelkästään, mut ajankohta vaan uupuu :D kai sit sitä jollain lailla vanhoillinen minäkin tjtn ku haluais sit sopia mahdolliset häät johonkin ajankohtaan...

Eikös se ole aika selvää suunnitelmallisuutta ettei mene naimisiin? Ihan samanlainen päätös se on meneekö naimisiin vai jättääkö menemättä. Ehkä kyse on siitä ettei miehelle ole tuontaivaallisen merkitystä onko naimisissa vai ei. Tai sitten se ei halua palloa jalkaan jos sattuu tulemaan jotain parempaa eteen.

Masentava ajatus timppa! Toimitko itse näin? Kyllä mä ainakin pysyn rehellisenä, koska tiiä häntä millaset vihat sitä niskaansa saa kun tollasii puhuu vaan lämpimikseen...

Jos ei oo tyyppiä et haluu mennä naisen kans naimisiin, ei sil tarvii valehtelemaan ruvet...

Olis se aika masentavaa että yhtäkkiä mies oliskin sitä mieltä että en olekaan koskaan halunnut sun kanssa naimisiin... En usko että oma mies tuollaista lämpimikseen puhuis :)

[QUOTE="Gabriel";26987422]Masentava ajatus timppa! Toimitko itse näin? Kyllä mä ainakin pysyn rehellisenä, koska tiiä häntä millaset vihat sitä niskaansa saa kun tollasii puhuu vaan lämpimikseen...

Jos ei oo tyyppiä et haluu mennä naisen kans naimisiin, ei sil tarvii valehtelemaan ruvet...[/QUOTE]

En toki toimi näin. Mutta ihan yleisesti on tiedossa, että pidetään jotain täytesuhdetta yllä ja odotetaan jos jotain parempaa sattuisi tulemaan eteen. Ja jos ei niin tyydytään siihen nykyiseen. Tästä syystä ei välttämättä haluta sitä palloa jalkaan heti vaikka puheissa se onkin esillä.

Yhteistyössä