Nuoret äidit ovat huolimattomia eivätkä pidä huolta lapsistaan.

Minulla on kyllä harvinaisen terveet lapset vaikka ekan sain 17v ja heti perään vielä kaksi lasta lisää.
Ei antibioottikuureja, ei korvatulehduskierteita, ei kuumetta koskaan...pari-kolme krt vuodessa nuha :)

Mä olin 20v kun sain esikoiseni. Ei meillä sairasteltu ja ihan terveitä on nuo kaikki olleet. Minä ajattelisin niin että parikymppinen jaksaa ihan eri tavalla hoitaa ja touhuta lapsen kanssa kuin nelikymppinen. Ajatellen myös sitä että se äiti on kuuskymppinen kun lapsi on 20v.

Alkuperäinen kirjoittaja meillä;26980625:
Minulla on kyllä harvinaisen terveet lapset vaikka ekan sain 17v ja heti perään vielä kaksi lasta lisää.
Ei antibioottikuureja, ei korvatulehduskierteita, ei kuumetta koskaan...pari-kolme krt vuodessa nuha :)

No flunssistahan tässä nyt puhuttiinkin...

Alkuperäinen kirjoittaja meillä;26980625:

Minulla myös lapset tehtynä alkaen 19v, eikä tapaturmia, mutta se ei kumoa tuota tutkimustulosta, sopii normaaliin vaihteluun.

Alkuperäinen kirjoittaja riiviöiden äiti;26980658:
Minulla myös lapset tehtynä alkaen 19v, eikä tapaturmia, mutta se ei kumoa tuota tutkimustulosta, sopii normaaliin vaihteluun.

Näin juuri. Järkevää suhtautumista kun ei ota kaikkea henkilökohtaisena loukkauksena. Kyse on taas keskimääräisestä, eikä kaikista.

Naiset ne vaan paranee vanhetessa, toista se on miehillä... Eli tarkoitttaako tämä sitä, että nelikymppisten pitäisi tehdä mukulansa nuorten miesten kanssa? :D
http://www.iltalehti.fi/raskausjalapset/2012082315988372_rb.shtml

Kyllä meillä nyt on asiat HYVIN kun olin 43 kun lapsi syntyi :D
Ei olla sairaalahoitoja vielä tarvittu, eikä tapaturmiakaan ole sattunut... mitä nyt tikku on sormeen mennyt tai polvet naarmuuntuneet :D
Että KYLLÄ, tämä tutkimushan pitää TODELLAKIN paikkansa :D Vaviskaa kaikki nuoret äidit!

jos itse ajattelisin että mun äiti olisi mut tehny päälle neljäkympisenä niin häiritsisi nyt oman äidin ikä joka olisi kohta 70. mutta kun se mut teki jo 19 vuotiaana niin se on vetreä 45 että näin ja terveenä olen pysynyt.

Jospas tässä olikin kyse siitä, että vanhemmat äidit huolehtivat muulla tavoin "paremmin" - ei tässä nyt voi kyllä yleistää!!! Kunnollisia nuoria vanhempiakin on, mutta tuntuu että jotkut nuoret äidit eivät välitä, missä lapsensa ovat...

[QUOTE="äiti26";26980873]jos itse ajattelisin että mun äiti olisi mut tehny päälle neljäkympisenä niin häiritsisi nyt oman äidin ikä joka olisi kohta 70. mutta kun se mut teki jo 19 vuotiaana niin se on vetreä 45 että näin ja terveenä olen pysynyt.[/QUOTE]

Enpä usko että se kuitenkaan häiritsisi, vaan olisit sopeutunut tilanteeseen.

Johtopäätöksenä kaikista tutkimuksista siis:

Lapset tulee tehdä vanhoina.
Lapset tulee synnyttää alakautta.
Lapset tulee täysimettää 6kk ikään asti.
Lasten vanhemmilla tulee olla hyvä sosioekonominen asema.

Noilla eväillä sitten pitäisi olla kaikkein parhaimmat lähtökohdat lapselle.

[QUOTE="äiti26";26980873]jos itse ajattelisin että mun äiti olisi mut tehny päälle neljäkympisenä niin häiritsisi nyt oman äidin ikä joka olisi kohta 70. mutta kun se mut teki jo 19 vuotiaana niin se on vetreä 45 että näin ja terveenä olen pysynyt.[/QUOTE]

No mulle on ihan sama, minkä ikäinen äitini on, rakastan häntä joka tapauksessa ja parempaa äitiä ei vaan ole! Niin ja äitini sai mut 28-vuotiaana, mutta vaikka olis saanut 50-vuotiaana niin häntä en vaihtais :)

"Erot eivät johtuneet vanhempien tulotasosta, sosiaalisesta asemasta, perheen koosta, lapsiluvusta eivätkä monista muista taustamuuttujista, jotka tutkijat huomioivat. Todennäköisesti selitys löytyy silti lapsen kasvuympäristöön tai kasvatukseen liittyvistä seikoista."

Eli syytä eivät löytäneet.

Mä en tiedä kuinka lukea tota?

Itse oon ollut 32v kun esikoinen synty. Ihan terve ollut aina; ei edes niitä korvatulehduksia tms.

Kuopuksen syntyessä olin 35v ja hänellä oli paha atopia pienenä sekä allergioita.
Muuten kyllä terve, mutta hengitystietulehdukset vaivaat esikoista enemmän.

Kumpaakan en imettänyt kuin muutaman kuukauden ja molemmat syntyivät smaan sosioekonomiseen ympäristöön.

Mennään siis ihan ohi tuon tutkimuksen :D

Mä en tiedä kuinka lukea tota?

Itse oon ollut 32v kun esikoinen synty. Ihan terve ollut aina; ei edes niitä korvatulehduksia tms.

Kuopuksen syntyessä olin 35v ja hänellä oli paha atopia pienenä sekä allergioita.
Muuten kyllä terve, mutta hengitystietulehdukset vaivaat esikoista enemmän.

Kumpaakan en imettänyt kuin muutaman kuukauden ja molemmat syntyivät smaan sosioekonomiseen ympäristöön.

Mennään siis ihan ohi tuon tutkimuksen :D

Voi että mä inhoan tällaista typeryyttä! Ei tutkimuksen tuloksia voi lukea noin, että ne pätisi jotenkin juuri sinuun, tai eivät pidä paikkansa. Kyse on yleisesti, keskimääräisesti, ja siitä, että nuorissa on enemmän niitä jotka eivät hoida lapsiaan hyvin? (pukevat liian vähän päälle, antavat syödä mitä sattuu...) kuin vanhemmissa vanhemmissa. Esimerkkinä nyt vain.

Enpä kyllä yleistäisi! Kun taas mulla on sukulainen (teki lapsen 30 jälkeen ja aika peräkanaa, 3 pientä poikaa) suoraan sanoen seonnut kun lapset sai. Heidän pitää asua paikassa, missä sairaala on lähellä. Muutaman vuoteen ei voineet sukulaisiinkaan matkustaa, koska varmasti olisi tullut kolari. Kuopus on tosi allerginen tapaus, jos edes vähän lasta kutittaa tää vie sen heti ens apuun. Ihan oikeasti, tämä ravaa joka viikko ensi avussa. Pitää lapsiaan sairaana.. EI voi viedä mihinkään kerhoon koska lapset muka ujoja (oikeesti tosi reippaita ja villejä kaikki) ja ulos ei voi mennä jos näkyy yksikin ampiainen pihalla. Hänellä on ihan älytön kuoleman pelko.. Ei voinut tulla serkkuni rippi juhliin koska ei ollut hotellia missä olisi ollut sairaala vieressä.. Että tällänenkö äiti pitää lapsensa terveenä? :D

Kun taas mu hyvä ystävä joka on alle 24, on mitä loistavin äiti! On niin luonnollinen ja ihana.. aina kiva katsoa kun vauvaansa hoitaa ja vois luulla et ois lapsia enemmänkin. :) Ja yksi 17-vuotias tyttö myös tosi kypsä ja hyvä äiti tyttärelleen.

Mun mielestä on niiiiiiiin typerää oikeesti yleistää ja tehdä tälläisiä keskusteluja... Tuskin on sitä oikeaa ja väärää vastausta. Ei kaikki nuoret äidit osaa huolehtia lapsistaan, kyllä sellaisiakin on. Tiedän erään joka on nykyään yh, mutta juo joka viikonloppu ja lähtee ties mihin reissuun ja on kun mikäkin teini. Vaikea edes olisi kuvitella että tällä on lapsi.. Mutta ei kaikki vanhemmatkaan äidit osaa..

Sori pitkä teksti taas vaihteeksi, mutta mua vaan tympii kun aina jonkun pitää aloittaa tälläinen. Kyllä minä ainakin haluan lapset tälleen nuorena, ei mulle ole väliä vaikka kaikki sanoisivat että en voi olla hyvä äiti. Pääasia että itse tiedän mihin oon valmis ja mihin en. Ja että oonko henkisesti kypsä. En mä ainakaan halua enää 50-vuotiaana mitään pientä lasta tai teini-ikäistä kasvattaa, miuluiten mulla ois jo silloin ehkä lapsenlapsiakin ja olisin vapaa vielä tekemään elämässäni ties mitä.

[QUOTE="vieras";26981213]Voi v....sinä 19 v. Etkö tajua!! että kyse on keskimääräisestä???!![/QUOTE]

Enkai mä sitten tajunnut, että anteeksi sitten.. :o Ja tälleen ihan asiallisesti hyvää alkavaa viikonloppua sullekkin... :)

Mun mielestä on niiiiiiiin typerää oikeesti yleistää ja tehdä tälläisiä keskusteluja... Tuskin on sitä oikeaa ja väärää vastausta. Ei kaikki nuoret äidit osaa huolehtia lapsistaan, kyllä sellaisiakin on. Tiedän erään joka on nykyään yh, mutta juo joka viikonloppu ja lähtee ties mihin reissuun ja on kun mikäkin teini. Vaikea edes olisi kuvitella että tällä on lapsi.. Mutta ei kaikki vanhemmatkaan äidit osaa..

Sori pitkä teksti taas vaihteeksi, mutta mua vaan tympii kun aina jonkun pitää aloittaa tälläinen. Kyllä minä ainakin haluan lapset tälleen nuorena, ei mulle ole väliä vaikka kaikki sanoisivat että en voi olla hyvä äiti. Pääasia että itse tiedän mihin oon valmis ja mihin en. Ja että oonko henkisesti kypsä. En mä ainakaan halua enää 50-vuotiaana mitään pientä lasta tai teini-ikäistä kasvattaa, miuluiten mulla ois jo silloin ehkä lapsenlapsiakin ja olisin vapaa vielä tekemään elämässäni ties mitä.

Nuo tuon purkauksen perusteella et tunnu kovin fiksulta tai kypsältä :) Mene vielä vähäksi aikaa kouluun, niin saatat oppia, mitä tarkoittaa TILASTO.

Itse olen nuori 2-vuotiaan äiti, eikä lapseni ole koskaan sairastanut paria pikkunuhaa enempää. Mutta se ei todellakaan kumoa tilastoa, jossa on käytetty yli 70 000 LAPSEN otantaa, eikä mun ole mitään syytä vetää palkokasvin osia nenuun siksi, että tutkimustulos on mitä on. Korkeintaan voin olla ylpeä siitä, että osaan näemmä huolehtia lapsestani paremmin kuin nuoret äidit KESKIMÄÄRIN osaavat :D

Yhteistyössä