miten töitä haetaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ekaa kertaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ekaa kertaa

Vieras
uus juttu mulle tää työn haku... molin sivuilta en löytänyt yhtääkään oman alan työpaikkaa. Muissa paikoissa vaaditaan alan tutkintoa tai työkokemusta alalta. Niitä mulla ei ole.. Lehdessä harvoin työpaikka ilmoja...

Eikä mulla oikein työkokemusta muutenkaan ole kuin opiskeluajan harjoittelut ja nyt olen työkkärin kautta työharjoittelussa...

Musta tuntuu etten ikinä tuu saamaan töitä.. olen jopa miettinyt ammatinvaihtoa.. mutta sitten ne alat jotka kiinnostaa on sellaiset että työllistyminen huonoa... ja oppisopimuspaikkaa vaikea saada näin pienellä paikkakunnalla... :(

Pitäsköhän sitten päivittää opiskelut? Tai tyytä duuniin, johon ei vaadita koulutusta? Tai tosiaankin olla siellä työharjoittelussa? Ehkä kannattaa jopa vaihtaa paikkakuntaa opiskelujen vuoksi?

Haluatko siis oikeasti apua työn etsimisessä? Jos niin listaa hiukan paikkakuntia, missä voit työtä tehdä, koulutuksesi, missä paikoissa olet ollut harjottelussa ja mitä työtä ET halua tehdä + jos on muita kriteerejä työn suhteen.

[QUOTE="mä";26972684]Haluatko siis oikeasti apua työn etsimisessä? Jos niin listaa hiukan paikkakuntia, missä voit työtä tehdä, koulutuksesi, missä paikoissa olet ollut harjottelussa ja mitä työtä ET halua tehdä + jos on muita kriteerejä työn suhteen.[/QUOTE]

Lapua, kauhava
merkonomi
harjoittelu vaatekauppa ja kirjasto

kriteerit:
työaika mieluusti 8-14
ei pitkää työmatkaa

Merkonomina voinet hakea myyjän paikkoja. Niissä vain ERITTÄIN harvoin on tuollainen työaika, vaan kaupoissa pitää pystyä tekemään myös iltavuoroa. Minusta vaatimuksesti, tuolla koulutuksella ja työkokemuksella, ovat liian isot. Merkonomeja ja tradenomeja on PALJON työttöminä, joten silloin pitää kyllä ottaa se työ minkä sattuu saamaan, vaikka sitten iltavuorojen kanssa ja vähän kauempaa. Etenkin, kun etsit töitä noin pieniltä paikkakunnilta.

Ei sieltä harjoittelun kautta sitten ole irtoamassa työpaikkaa? Sitä kautta itse päädyin omaan työpaikkaani, tai tein niin, että menin työkkärin kurssin kautta paikkaan joka kiinnosti harjoitteluun, ja tän "ilamisen" harjoittelun jälkeen työnantaja oli tutustunut muhun niin että uskalsi ottaa oppisopimusoppiin. Ja tännehän mä jämähdin, yli 10 v jo.

Ei sieltä harjoittelun kautta sitten ole irtoamassa työpaikkaa? Sitä kautta itse päädyin omaan työpaikkaani, tai tein niin, että menin työkkärin kurssin kautta paikkaan joka kiinnosti harjoitteluun, ja tän "ilamisen" harjoittelun jälkeen työnantaja oli tutustunut muhun niin että uskalsi ottaa oppisopimusoppiin. Ja tännehän mä jämähdin, yli 10 v jo.

Tätä vois toki selvittää jos olis mahdollista päästä sinne harjoittelupaikkaan oppisopimuksella... Työpaikkaa en varmaan sieltä saa ilman alan koulutusta...

Tätä vois toki selvittää jos olis mahdollista päästä sinne harjoittelupaikkaan oppisopimuksella... Työpaikkaa en varmaan sieltä saa ilman alan koulutusta...

Joo ite huomasin että oli näppärä keino. Esim. mun työnantajalla on ollut huonoja kokemuksia joistain uusista työntekijöistä, ja oli työnantajalle paljon helpompaa kun pääsi ensin tutustumaan millainen ihminen se työntekijäehdokas on, ilman että tartti riskeerata yhtään omaa rahaa. Ja oppisopimuksella palkkaamiseen työnantaja saa tukea. Kannattaa kysyä, siinä ei ainakaan mitään häviä!

Yhteistyössä