Kuinka paljon lastenne opettaja pitää kotiin yhteyttä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja KiiajaVille
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

KiiajaVille

Aktiivinen jäsen
21.05.2008
9 667
1
36
varsinkin ekaluokkalaisten?

Meillä esikoinen on jo tokalla ja nyt kakkonen aloitti ekalla.
Opettaja on eri ja hyvin erilainen on myös opettajan yhteydenpito kotiin.
Viimeviikolla alkoi koulu ja sähköpostia on tullut jo neljästi.

Missä siis kertoo mitä on tehty ja luonnollisesti läksyt.
Olemassa on myös kotisivut mistä kaikki on luettavissa (suljettu, vain oppilaiden vanhemmille)
Olen kyllä positiivisesti yllättynyt ja tykkään siitä että tiedän mitä lapselle koulussa tapahtuu.

Tämä opettaja ei nähtävästi käytä Wilmaa, vaan tykkää viestitellä sähköpostin välityksellä ja tuon kotisivun.

Meillä on nyt tokalla laps ja alusta asti ykkösellä tehtiin selväksi, että jos koulusta ei mitään kuulu -kaikki on hyvin, mutta jos jotain ongelmaa on, siitä ilmoitetaan kotiin välittömästi. Ekalla ei juuri muuta kuulunut kuin kerran viikossa wilman kautta viikkopäivitys yleisesti. Oli vanhempana vähän oppimista moiseen kun päiväkodista oli kuitenkin kuullut päivittäin miten menee jne..

No mulla ekaluokkalainen. Vanhempainiltoja on kerran kuussa. Wilman kautta voi viestitellä, samoin sähköpostilla ja puhelimitse jos on asiaa. Tulee käymään kaikkien oppilaiden luona syksyn aikana kylässä että lapsi saa esitellä opettajalle oman kotinsa, perheensä ja tärkeimmät juttunsa.

1-2 lk ope piti yhteyttä säännöllisesti. Joka perjantai laittoi postia siitä, miten viikko on mennyt, ja mitä on tiedossa seuraavalla viikolla. Ja lisäksi toki oli yhteydessä jos oli jokin syy olla yhteydessä.

Nyt lapsi on kolmannella luokalla, ja opettajasta ei oo kuulunut pihaustakaan vielä. Lapsi vaihtoi luokkaa, eli ope on meille ihan uusi tuttavuus, ja kyllä mua kovasti kiinnostaisi hänet tavata...taidan itse laittaa viestiä tällä viikolla, jos ope ei ota yhteyttä.

[QUOTE="äiti myös";26965661]No mulla ekaluokkalainen. Vanhempainiltoja on kerran kuussa. Wilman kautta voi viestitellä, samoin sähköpostilla ja puhelimitse jos on asiaa. Tulee käymään kaikkien oppilaiden luona syksyn aikana kylässä että lapsi saa esitellä opettajalle oman kotinsa, perheensä ja tärkeimmät juttunsa.[/QUOTE]

Wau, äkkiseltään voisi pitää melko outona, mutta varmaan ihan kiva loppujenlopuksi.

Meillä tosiaan opettaja on sanonut että mielellään sähköpostilla yhteydenpito, varmaan sairaspoissaolot voi ilmoittaa tekstiviestillä.. luulisin. Tokaluokkaisen opettajalle ainakin ilmoitetaan niin.

[QUOTE="äiti myös";26965661]No mulla ekaluokkalainen. Vanhempainiltoja on kerran kuussa. Wilman kautta voi viestitellä, samoin sähköpostilla ja puhelimitse jos on asiaa. Tulee käymään kaikkien oppilaiden luona syksyn aikana kylässä että lapsi saa esitellä opettajalle oman kotinsa, perheensä ja tärkeimmät juttunsa.[/QUOTE]

saattaisin pitää outona tääläpäin ( tai sit opettajalla on ihan liikaa ylimääräistä aikaa ) pieni maalaiskoulu jos olis kyseessä ymmärtäisin.

Toisaalta kuulostaa ihan mukavalle kun sitä vähä makustelee:D

Kääk. Painajaismaista. Tuppautumista :snotty:

Joo, oon ehkä ja epäilemättä outo, mutta en tykkäisi.

Wau, äkkiseltään voisi pitää melko outona, mutta varmaan ihan kiva loppujenlopuksi.

Omasta mielestäni on myös mukava ajatus. Ja tarkennan siis vielä että opettaja on sanonu, että odottaa lapsilta kutsua kylään, kenenkään ei ole häntä siis pakko kutsua ellei halua. Mutta on ihan kiva juttu joka ehkä lähentää oppilaan ja opettajan välejä. Eikä ole mikään pieni koulu vaan ihan 24 oppilaan ekaluokka. :)

Juu, tyttö on nyt 3.luokalla. Opettaja on soittanut kerran - viime perjantaina ja kysyi saako tytön isälle kertoa kuinka koulu menee ( ollaan erottu, yhteishuoltajuus )
Ja kerran, eka luokan syksyllä oli sellainen vanhempain vartti jossa vähän juteltiin tytön koulu asioista.
Reppu-/reissuvihkoa on sellainen kokoa A5, johon joskus tyttö ite kirjoittaa jotain. Satunnaisesti tullut lappuja koulusta ( tyylin uintikerrat, laskettelureissut jne.)

Wilmaa tai muutakaan vastaavaa systeemiä meillä ei ole, eikä toi opettaja varmaan tuota käyttäiskään...

Meillä ei kovin koulusta kuulu. Vanhimman lapsen luokanopettaja lähettelee lähes viikoittain Wilmassa seuraavan viikon ohjelmasta (liikuntatunnit, tulevat kokeet, muutokset päiväjärjestyksessä). Nuorempien lasten opettajat luottavat enemmänkin siihen että lapset itse kertovat mitä on liikunnassa yms. Kokeista ei ole koskaan tullut tietoja muilta kuin esikoisen opettajalta.

Pelkkiä kuulumisia on tullut vain silloin, jos on vanhempainvartissa jotain nostettu esiin ja tilannetta seurattu. Esim luokan yleinen levottomuus ja siitä on raportoitu jatkoa.

Aivan perinteinen reissuvihko vielä aluksi käytössä jossa ope viestii esim. pikku retkistä ja vastaavasti kotoa laitetaan viestiä opelle. Yksi sähköposti tullut myös. Helmi-reissari jatkossa käyttöön. Mielestäni mukava kuulla hyviä koulukuulumisia - ei aina tarvi olla huonoja tietoja joista ilmotaan.

Yhteistyössä