Mitä teen iholleni, vinkkejä kaivataan.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tiiru
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

tiiru

Aktiivinen jäsen
25.01.2010
14 798
5
38
Aina ollut hyvä iho mitä nyt muutamaa näppyä sillon tällön. Nyt otsa on IHAN täynnä pientä ärtynyttä näppyä ja mikään ei auta, kokeilin vaihtaa naamarasvaa ja meikkejä eikä auta. Kun tämä alkoi, en ollut vaihtanut MITÄÄN tuotetta.

Kosmetologille olen menossa itkemään, mutta sain ajan vasta kuukauden päähän. Voinko kokeilla enää mitään hyvää konstia mikä teillä helpottanut?

Kuin olisi murrosikä alkanut, kiva.

Paska iho, mieli maassa.

Ootko käyttänut jotain hattua tai huivia päässä? Se voi aiheuttaa ne. Tai myös, jos olet ollut helteessä/hikoillut, mutta jos et oo ulkomailla käynyt, se ei liene realistinen vaihtoehto. :D t. täällä on kylmä

Mulla ihan sama juttu, kuin toinen murrosikä. Itseasiassa mulla ei edes murrosikäisenä ollu oikein finnejä..
Alko heti pillereiden lopettamisen jälkeen ja tosiaan mikään ei auta. Yritän vaan olla mahd. paljon ilman meikkiä, käytän 1-2x savinaamioita ja kuorintoja ja mitä nyt putiikeista sattuu löytymään, niin on ihan hitusen helpottanut.

Voisko olla aurinkoihottumaa?? Tai jotain kummaa hormoneissa? Olitkos sä raskaana..? Se vois ihan itellään vaikuttaa. Mä odotin meidän kakkosta (tyttöä) niin mulle ilmaantu pientä punaista kutiavaa näppylää naamaan ja niitä oli varmaan vuosi syntymän jälkeenkin, mut ei sen jälkeen. Kilpirauhasenvajaatoiminta oli puhjennut niihin aikoihin.

Mulla ihan sama juttu, kuin toinen murrosikä. Itseasiassa mulla ei edes murrosikäisenä ollu oikein finnejä..
Alko heti pillereiden lopettamisen jälkeen ja tosiaan mikään ei auta. Yritän vaan olla mahd. paljon ilman meikkiä, käytän 1-2x savinaamioita ja kuorintoja ja mitä nyt putiikeista sattuu löytymään, niin on ihan hitusen helpottanut.

Ei ole yhtään auttanu kuorinnat, ärsyyntyny vaan enemmän. :(

Mulla oli sama homma toisessa raskaudessa, helpotti 12 viikon jälkeen. Mikä oli tosi ihmeellistä kun eka raskaudessa iho oli paremmassa kunnossa kuin koskaan.

Käytin vähän aikaa apteekin maitohappopitoista geeliä tms. Oisko se ollu acnicyl nimeltään. Basiron on sellainen pikkunäppyyn hyvä rasva, mutta raskauden aikana en oo tuota uskaltanu käyttää, kun tuoteselosteessa sanotaan että raskauden aikana väin lääärin määräyksellä tmv, ehkä tuosta vois kysyä teratologisesta tietopalvelusta jos sitä haluu käyttää.

[QUOTE="uusi";26960738]-Kenelle muuten oot raskaana?

ps ruokavalio, lepo, liikunta ainot lopulliset keinot, jos terveys tärkeä.[/QUOTE]

Aviomiehelleni.

Noissa mainitsemissasi ei ole ollut muutosta ihon muutoksen aikaan, eli en usko ainakaan vahvasti vaikuttavan. Liikun, syön terveellisesti(melkein aina) ja lepäänkin...no huonosti mutta sille ei voi mitään.

Mulla auttoi yllättäen omenaviinietikka, kasvoveden tapaan iltaisin. Ruokalusikallinen omenaviinietikkaa mukilliseen kylmään vettä (2,5 dl), se säilyy jääkaapissa muutaman päivän. Kannattaa kokeilla, ei se ainakaan vahingoita ja mulla se tosiaan auttoi.

Ehdotin liikuntaa, lepoa, ruokavaliota.

Tarkoitan tällä, että voisit koittaa ensin hieman muuttaa syömistäsi, poista hetkeksi kokonaan vaalea leipä ja nopeat sokerit kaikissa muodoissa, vaikka pariksi viikoksi, jotta kehon sokeri-tasapaino vakiintuu.

Tarkoitan, että joskun keho alkaa niinsanotusti "käymään", kun sokerit, kulutus ja lepo menee sekaisin.,

No, kuitenkin jos naama kuplii tästä syystä, ei ole kovinkaan isosta säädöstä kysymys, olet vain saanut ruokavaliossasi hieman liikaa sokeria, mitä keho ei ole ehtinyt käyttää, siksi se on alkanut "käymään". Tila kuivattaa ihmistä, ihoakin, joka sitten rasvoittuu.

Juo paljon vettä, sekä kohtuudella suolaa "kuurin" aikana, jotta kehosi nesteytyisi nopeammin.
Kananmunan valkuainen lisää ruokavaluioosi aamuisin ja iltaisin, ei keltuaista lainkaan!
Sosittelen lisäksi esim Multitabs ja b-vitamiini -kuureja.

[QUOTE="Anne";26960839]Mulla auttoi yllättäen omenaviinietikka, kasvoveden tapaan iltaisin. Ruokalusikallinen omenaviinietikkaa mukilliseen kylmään vettä (2,5 dl), se säilyy jääkaapissa muutaman päivän. Kannattaa kokeilla, ei se ainakaan vahingoita ja mulla se tosiaan auttoi.[/QUOTE]

Niin, todellisuudessa apusi oli mieto happopesu iltaisin, ennen et peseytynyt joka ilta kokonaan, pyyhit vain meikit pois?

ps Omenaviinietikka vesilasissa = happo plus vesi, eli mieto happopesu.

Ehdotin liikuntaa, lepoa, ruokavaliota.

Tarkoitan tällä, että voisit koittaa ensin hieman muuttaa syömistäsi, poista hetkeksi kokonaan vaalea leipä ja nopeat sokerit kaikissa muodoissa, vaikka pariksi viikoksi, jotta kehon sokeri-tasapaino vakiintuu.

Tarkoitan, että joskun keho alkaa niinsanotusti "käymään", kun sokerit, kulutus ja lepo menee sekaisin.,

No, kuitenkin jos naama kuplii tästä syystä, ei ole kovinkaan isosta säädöstä kysymys, olet vain saanut ruokavaliossasi hieman liikaa sokeria, mitä keho ei ole ehtinyt käyttää, siksi se on alkanut "käymään". Tila kuivattaa ihmistä, ihoakin, joka sitten rasvoittuu.

Juo paljon vettä, sekä kohtuudella suolaa "kuurin" aikana, jotta kehosi nesteytyisi nopeammin.
Kananmunan valkuainen lisää ruokavaluioosi aamuisin ja iltaisin, ei keltuaista lainkaan!
Sosittelen lisäksi esim Multitabs ja b-vitamiini -kuureja.

Kokeilen tätä ja tuota happopesua, kiitos!

Aivan todellä lämpimästi suosittelen Dui-aknehoitoa. Itselläni oli paha hormoniakne jatkuvasti päällä ja vaikka iho olikin jo vähän parempi, ei se siltikään ollut hyvässä kunnossa. Nyt viikko Duin jälkeen kaikki pikkunäpyt on poissa, vaan muutama isompi (jotka jo parantunu) näkyy vielä iholla, mutta on selvää että ku paranevat niin loputkin lähtee pois. Ihan mielettömän hyvä hoito – kerranki sai rahoilleen vastinetta!

---kokeilin vaihtaa naamarasvaa ja meikkejä eikä auta. Kun tämä alkoi, en ollut vaihtanut MITÄÄN tuotetta.

Yksi vaihtoehto on, että olet herkistynyt jollekin ainesosalle, mitä käyttämässäsi kosmetiikassa on, ja sitä samaa ainetta on uusissakin tuotteissa.

Kurjaa kyllä, ja tuohan voi johtua tosi monesta asiasta, niin koitapa siinä selvitellä syytä...