Millainen koira meille olis hyvä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Tällä hetkellä on sekarotuinen eli sekin käy jos sopivan löytää.

Nykyisen koiran isä labradori ja äiti sekarotuinen missä puolet pystykorvaa ja toinen puoli sekarotuista.
Koira on labrdorin näköinen mutta pienempi. Todella kiltti ja rauhallinen ja tottelevainen. Ei hypi eikä hauku kuin todella harvoin

Ensimmäinen ehto koiran valinnalle on että pärjää ulkona ympäri vuoden.
Ja tuo rauhallisuus ja tottelevaisuus ehkä ne seuraavat kriteerit.
Tulee lähinnä seurakoiraksi lapsille. Ei mihinkään aktiivi harrastamiseen.

Pihalla iso häkki missä sit asuis. Nykyinen koira paljon irti pihalla kun ei lähde itekseen mihinkään. Alkaa olla vaan ikää niin paljon että ei varmaan kovin montaa vuotta enää elä.

[QUOTE="vieras";26956248]Ensimmäinen ehto koiran valinnalle on että pärjää ulkona ympäri vuoden.
Ja tuo rauhallisuus ja tottelevaisuus ehkä ne seuraavat kriteerit.
Tulee lähinnä seurakoiraksi lapsille. Ei mihinkään aktiivi harrastamiseen.

Pihalla iso häkki missä sit asuis. Nykyinen koira paljon irti pihalla kun ei lähde itekseen mihinkään. Alkaa olla vaan ikää niin paljon että ei varmaan kovin montaa vuotta enää elä.[/QUOTE]

:(
Itse en kyllä edes harkitsisi uuden koiran ostoa jos se vain häkissä sitte kököttäis koko elämänsä...

Miten minusta ei yhtään passaa yhteen nuo kriteerit "ulkona ympäri vuoden" ja "seurakoira lapsille" :(
Laitatko sä sitten lapsetkin ympärivuotisesti pihalle vai?

Miksi otetaan koira jos se sitten kökkii häkissä eikä saa olla laumansa kanssa? En ymmärrä.

:(
Itse en kyllä edes harkitsisi uuden koiran ostoa jos se vain häkissä sitte kököttäis koko elämänsä...

No kyllä sitä nyt lenkillä käytetään ym. Ja tuo nykyinen juoksee lasten mukana leikeissä. Osaa nostaa metelin jos lapset pihalla ja häkin ovi jostain syystä kiinni.
Mun mielestä koira on kuitenkin vain koira. Ei mikään täysvaltainen perheenjäsen.
Täällä on suurimmalla osalla mettäkoiria pihat ja häkit täynnä ja ei se hääviä niidenkään elämä ole.

Ite en niin rakasta eläimiä että sisälle koiran ottaisin. Edes pientä. Mutta lapset rakastaa. Ja koira on niille tärkeä.
Ei se koira paremmasta tiedä ja jos sillä perusasiat kunnossa niin miksei voi olla ulkona? Vai eikö kukaan ole ikinä kuullut ulkokoirista mitään?

Yhteistyössä