Nostan hattua työssäkäyville äideille!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Mei"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Mei"

Vieras
En ymmärrä miten pystytte siihen :D

Itsellä ekaluokkalainen joka ei pärjää kotona yksin ( lievästi erityislapsi). Tällä kylällä vaan ei ole edes hoitopaikkoja esim.iltapäivähoitoa. Minne minä lapsen tunkisin jos olisin töissä?
lapsella lisäksi jonkun verran sairastelua (eli lääkärissäkäyntejä) ja kerran viikossa terapia. terapia on aina klo 8-16 välissä, niinkuin yleensä sitten työajatkin...Jos olisin töissä,miten hoitaisin tuonkin.....?

Nuorin lapsi 2 v, tämä on ´helpompi´tapaus hoitoapaikkaa ajatellen mutta siltikin hoitopaikkaan tulee matkaa 30 km. Aikamoinen matka jos työpaikka sijaitsee vaikka kodin lähellä.

En pystyisi varmaan töissä käymään!! Tämän ennakoin jo vuosia sitten kun erityispiirteet lapsessa tulivat esille. Opiskelin pikapikaa uuden ammatin ja mies oli lapsen kanssa kotona.
Opiskelun jälkeen otettiin isompi asuntolaina ja ostettiin talo jossa on työtilat kotona.
Olen siis yrittäjä,joka saa kotihoidontuen kun lapsi 2 v kotihoidossa. Firma tienaa vähän. Määrään itse työvuoroni aivan täysin,joten elämä on ´helppoa´lasten kanssa.
Mutta meille ainoa vaihtoehto!

Nostan hattua kaikille työssäkäyville äideille! Ei se helppoa ole,kun lapsi sairastaa yms,ongelmia ja järjestettävää on todella paljon.....

Tuossa sun tilanteessa on osittain niitä omia valintojakin mukana. Jos valitsee asuinpaikaksi paikan, josta lähin hoitopaikka on 30km päässä on pakko tehdä niitä valintoja. On mullakin työpaikka 60km päässä, mutta lapset hoidossa kodin vieressä. Koulu on tässä vieressä myös ja iltapäivähoitoa on saatavilla. Eiköhän se töissäkäynti ole vaan järjestelykysymys, jos sen haluaa onnistuvan. Samoin järjestelykysymys on, jos haluaa olla kotona ja tehän olette sen järjestelyn tehneet, samalla tavalla kunnioitettava juttu, kuin smonen töissäkäynti.

No en minä ainakaan lähtisi siihen vanhaan takasin, missä olin ennen lapsia, kuukauden kesäloma jne. olisihan se kiva lapsen olla kesäloma hoidossa. Vaihdoin alaa tuonne koulumaailmaan ja lomat menevät koulujen mukaan ja täällä on aamu ja iltapäivätoiminta kunnossa, että muulloin ei ole ongelmia.

Tuossa sun tilanteessa on osittain niitä omia valintojakin mukana. Jos valitsee asuinpaikaksi paikan, josta lähin hoitopaikka on 30km päässä on pakko tehdä niitä valintoja. On mullakin työpaikka 60km päässä, mutta lapset hoidossa kodin vieressä. Koulu on tässä vieressä myös ja iltapäivähoitoa on saatavilla. Eiköhän se töissäkäynti ole vaan järjestelykysymys, jos sen haluaa onnistuvan. Samoin järjestelykysymys on, jos haluaa olla kotona ja tehän olette sen järjestelyn tehneet, samalla tavalla kunnioitettava juttu, kuin smonen töissäkäynti.
Näinpä juuri. Itse valitsisin ap:n tilanteessa toisin (tai niin uskon, en tietysti voi varmaksi sanoa, kun ei kokemusta erityislapsesta ole).

Niin joo, ja ne sairastelut ja lääkärissäkäynnit. Työntekijällä on onneksi lakisääteinen oikeus olla pois työstä hoitamassa sairasta lasta, myös noihin tutkimuskäynteihin on oikeus. Nekin on vaan niitä järjestelykysymyksiä. Onhan se ikävää, kun jää työt tekemättä ja ne kasaantuu, mutta harva on korvaamaton työpaikalla.

Yhteistyössä