Neuvolasta jätetty vastaajaan viesti, että huolissaan jaksamisestani

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Lotta"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No minä en kyllä tuossa aurinkoisen viestissä mitään ruikutusta huomannut. Harmittaako, kun itse et saa uutta taloa vai mistä nyt kiikastaa?

Miten olisi jos lukisit ketjun ennen kuin alat kommentoimaan? Kolmannen kerran, me rakennutamme koko ajan taloa. V*tuttaa ihmiset jotka alkavat rakentamaan ja sitten oletetaan että kyllä kaikki auttaa ja ilmaiseksi tietenkin ja sitten ihmetellään kun eivät autakaan ja parhaillaan ruikutetaan ja haukutaan koko suku. :headwall: Pahoittelen jos ei tässä ketjussa ollut kyse siitä mutta jos perhe päättää pienten lasten kanssa itse rakentaa talon niin miksi ihmeessä heitä pitäisi huomioida jotenkin enemmän kun itse ovat tämän päätöksen tehneet? Ei tajua...

Olisiko mielestäni älykkäämpää odottaa kun lapset ovat teinejä, ja alkaa sitten rakentamaan? Eiköhän se ole se kaikkien yhteinen ajatus, että päästäisiin lasten kanssa viettämään nimenomaan sitä lapsuutta sinne omaan taloon...

Tietenkin saa itse omin kätösin rakentaa kunhan ei odota muilta huomiointia saatikka ilmaista apua sen takia että itse on tähän päättänyt ryhtyä :)

[QUOTE="vieras";26945350]Me rakennutamme tällä hetkellä ja kyllä tässä omat hommat on niin vähissä että en mä tätä todellakaantalon rakentamiseksi omalta osaltani kutsuisi :laugh: Mutta jos se tekee sulle ylpeämmän olon niin sovitaan että rakennat :) Kyllä minäkin voisin yksin hoitaa tämän "rakentamisen", rakennuttaminen ja itse rakentaminen nyt on totaalisen eri asioita niin en nyt ymmärrä miksi edes tulit kertomaan tilanteestanne.[/QUOTE]

Rakaspienikullanmuru kun niitä pakettejakin (sekä tilanteita) on erilaisia (ja poistapa se mies siitä viereltä niin saattaa ne omatkin hommat HIEMAN lisääntyä). ;) Mutta joo, pääasia näköjään sulla että pääsee sanomaan että et sä tiedä mistään mitään tai sitten jos tietää niin ei ota vastuuta.

Rakaspienikullanmuru kun niitä pakettejakin (sekä tilanteita) on erilaisia (ja poistapa se mies siitä viereltä niin saattaa ne omatkin hommat HIEMAN lisääntyä). ;) Mutta joo, pääasia näköjään sulla että pääsee sanomaan että et sä tiedä mistään mitään tai sitten jos tietää niin ei ota vastuuta.

No tuota, minä meillä joka tapauksessa hoidin kaikki asiaan kuuluvat tarjouspyynnöt, liittymät, vastaavat, pintamateriaalit, sisustukset, äkilliset juoksut tontilla jne. että eipä tuo mies ole juuri muuten apuna ollut kuin tekemässä tontilla polttopuita. Kyllä, olen yhdessä tietenkin kaikki päättäneet mutta minä tuon paperirumban olen hoitanut 99.9 % yksin. Mitä juuri sen MIEHEN olisi pitänyt tehdä? :D En ole väittänyt että rakennuttamisessa ei ole mitään tekemistä mutta jos sä oikeasti vertaat rakennuttamista ja ihan itse rakentamista niin...:laugh: Sulla ilmeisesti myös melkoinen lukihäiriö koska en ole missään vaiheessa sanonut ettet tiedä mistään mitään vaan kommentointini koski ihan jotain muuta ;)

[QUOTE="vieras";26945531]No tuota, minä meillä joka tapauksessa hoidin kaikki asiaan kuuluvat tarjouspyynnöt, liittymät, vastaavat, pintamateriaalit, sisustukset, äkilliset juoksut tontilla jne. että eipä tuo mies ole juuri muuten apuna ollut kuin tekemässä tontilla polttopuita. Kyllä, olen yhdessä tietenkin kaikki päättäneet mutta minä tuon paperirumban olen hoitanut 99.9 % yksin. Mitä juuri sen MIEHEN olisi pitänyt tehdä? :D En ole väittänyt että rakennuttamisessa ei ole mitään tekemistä mutta jos sä oikeasti vertaat rakennuttamista ja ihan itse rakentamista niin...:laugh: Sulla ilmeisesti myös melkoinen lukihäiriö koska en ole missään vaiheessa sanonut ettet tiedä mistään mitään vaan kommentointini koski ihan jotain muuta ;)[/QUOTE]

olemme.

[QUOTE="vieras";26945531]No tuota, minä meillä joka tapauksessa hoidin kaikki asiaan kuuluvat tarjouspyynnöt, liittymät, vastaavat, pintamateriaalit, sisustukset, äkilliset juoksut tontilla jne. että eipä tuo mies ole juuri muuten apuna ollut kuin tekemässä tontilla polttopuita. Kyllä, olen yhdessä tietenkin kaikki päättäneet mutta minä tuon paperirumban olen hoitanut 99.9 % yksin. Mitä juuri sen MIEHEN olisi pitänyt tehdä? :D En ole väittänyt että rakennuttamisessa ei ole mitään tekemistä mutta jos sä oikeasti vertaat rakennuttamista ja ihan itse rakentamista niin...:laugh: Sulla ilmeisesti myös melkoinen lukihäiriö koska en ole missään vaiheessa sanonut ettet tiedä mistään mitään vaan kommentointini koski ihan jotain muuta ;)[/QUOTE]

Esim ne hommat mitkä mun appiukko teki mun kanssa mitkä kuului rakennuttajalle... Niinpä niin, edelleen niitä paketteja on erilaisia. Ja koitapa tehdä ne juoksevatkin asiat niin että sulla on 24/7 vastuu lapsista koko ajan ja ne pyörivät siinä mukana koko ajan.

Mut joo sovitaan niin etten ole tehnyt mitään kun en ole ollut yksin maha pystyssä nostelemassa kattotuoleja paikalleen ja huudellut lapsille että pois alta. Olet oikeassa, olen melkoinen luuseri... Pyydän anteeksi ja painun nukkumaan.

Esim ne hommat mitkä mun appiukko teki mun kanssa mitkä kuului rakennuttajalle... Niinpä niin, edelleen niitä paketteja on erilaisia. Ja koitapa tehdä ne juoksevatkin asiat niin että sulla on 24/7 vastuu lapsista koko ajan ja ne pyörivät siinä mukana koko ajan.

Mut joo sovitaan niin etten ole tehnyt mitään kun en ole ollut yksin maha pystyssä nostelemassa kattotuoleja paikalleen ja huudellut lapsille että pois alta. Olet oikeassa, olen melkoinen luuseri... Pyydän anteeksi ja painun nukkumaan.

Voi luoja mikä marttyyri. Sinähän tässä vouhkaat että mun olisi pitänyt tehdä sitä ja tätä ja tuota enkä tiedä kaikkea kun mies elää meidän kanssa :D Minä en ole väittänyt ettet ole tehnyt MITÄÄN vaan sanonut että naurettavaa verrata rakennuttamista ja rakentamista. Mietihän nyt itsekin millainen työ siinä itse rakentamisessa on. Meillä ei ole talopakettia, mutta edelleen rakennuttamisen vertaaminen itse tehtynn on naurettavaa. Ja kun kerran noista lapsista sanoit niin toinen on koulussa mutta toinen on juossut mukana missä milloinkin ihan jo sen takia että mies tekee niin paljon pitkää päivää välillä ja sen takia että harvassa paikassa pystyy iltaisin juoksemaankaan. Mutta seuraavaksi pääsetkin sanomaan että mä en tiedä mistään mitään kun mulla on vaan 2 lasta :xmas:

[QUOTE="mona";26945757]Ihan off topic, mä ainakin puhun et me ollaan rakennettu talo vaikka se on oikeesti rakennutettu. Oli siinä meillekin ihan riittävästi hommaaa..[/QUOTE]

Peesi. Tuo "vieras" inttäjä vaikuttaa kyllä hieman vajaalta. Jos minulle joku kaveri kertoisi, että "minä ja mieheni rakensimme viime vuonna talon järven rannalle", niin ei sitä tarvitsisi erikseen vatvoa, että "siis ei me sitä tietenkään itse rakennettu vaan tarkoitin, että RAKENNUTIMME sen", tmv. Asia olisi kyllä päivänselvä minulle muutenkin.

Joillekin ne asiat vaan pitää vääntää rautalangasta.

En edes lukenut koko viestiketjua läpi, mutta lähinnä ihmettytti tuo, että pitäisi jotenkin erityisesti ottaa yhteyttä johonkin, jos vastaajaan on tullut viesti.Eihän kaikki edes kuuntelee vastaajaa.

[QUOTE="vieras";26933513]No tietenkin soitat. Ihan idioottimaista ja lapsellista, jos ei soita.[/QUOTE]

Ai miksi? Miksi ihmeessä pitäisi soittaa, siksikö että omistaa puhelimen ja vastaajan, voi herran jumala sentään....

[QUOTE="Rainbow";26951556]Peesi. Tuo "vieras" inttäjä vaikuttaa kyllä hieman vajaalta. Jos minulle joku kaveri kertoisi, että "minä ja mieheni rakensimme viime vuonna talon järven rannalle", niin ei sitä tarvitsisi erikseen vatvoa, että "siis ei me sitä tietenkään itse rakennettu vaan tarkoitin, että RAKENNUTIMME sen", tmv. Asia olisi kyllä päivänselvä minulle muutenkin.

Joillekin ne asiat vaan pitää vääntää rautalangasta.[/QUOTE]

Ymmärrän vieraan kommentit ihan täysin. Itseänikin ärsyttää kun puhutaan kuinka rakennetaan ja sitten onkin kyse rakennuttamisesta. Siinä itse rakentamisessa kun on ihan eri hommat kyseessä. Ja kun lähipiirissä on molempia niin, kyllä, pitää vääntää rautalangasta että tietää kumpaa tarkoitetaan.

Soita ihmeessä ja kerro tilanne :) Hienoa kun joku välittää kun aina puhutaan että ihmiset ei välitä.

Musta oli kiva kun oltiin lapsen kanssa päivystyksessä, kummatkin nesteytyksessä ja päästiin sieltä sitten kotiin. Lääkäri soitti vielä illalla kymmenen aikaan että miten voimme, kun häntä sekä hoitajia oli jäänyt mietityttämään.

[QUOTE="Rainbow";26951556]Peesi. Tuo "vieras" inttäjä vaikuttaa kyllä hieman vajaalta. Jos minulle joku kaveri kertoisi, että "minä ja mieheni rakensimme viime vuonna talon järven rannalle", niin ei sitä tarvitsisi erikseen vatvoa, että "siis ei me sitä tietenkään itse rakennettu vaan tarkoitin, että RAKENNUTIMME sen", tmv. Asia olisi kyllä päivänselvä minulle muutenkin.

Joillekin ne asiat vaan pitää vääntää rautalangasta.[/QUOTE]

Onneksi sinä kuitenkin vaikutat täysipäiseltä. *tirsk* Jos minä keskustelen meidän talon rakentamisesta tai siis rakennuttamisesta niin kyllä minäkin puhun rakentamisesta. Mutta kun se ei ollut se asian pointti. Ihmetyttää miten tosiaan joillekkin pitää rautalangasta vääntää eikä ne tajua kuitenkaan. Naurettavaa että Blue tulee tähän ketjuun itkemään kuinka raskasta rakentaminen on kun he rakennuttavat kun omasta rakennuttamisesta huolimatta mulla maalaisjärki ja omat silmät kertoo todellakin sen että kaikista isoimman ja kovimman työn tekee ne rakentajat ja niiden verrattuna mua hävettäisi jos itkisin täällä miten rankkaa tämä rakennuttaminen on :D

[QUOTE="vieras";26952461]Onneksi sinä kuitenkin vaikutat täysipäiseltä. *tirsk* Jos minä keskustelen meidän talon rakentamisesta tai siis rakennuttamisesta niin kyllä minäkin puhun rakentamisesta. Mutta kun se ei ollut se asian pointti. Ihmetyttää miten tosiaan joillekkin pitää rautalangasta vääntää eikä ne tajua kuitenkaan. Naurettavaa että Blue tulee tähän ketjuun itkemään kuinka raskasta rakentaminen on kun he rakennuttavat kun omasta rakennuttamisesta huolimatta mulla maalaisjärki ja omat silmät kertoo todellakin sen että kaikista isoimman ja kovimman työn tekee ne rakentajat ja niiden verrattuna mua hävettäisi jos itkisin täällä miten rankkaa tämä rakennuttaminen on :D[/QUOTE]

niihin verrattuna. Ja koittakaa kestää ja ymmärtää kun pilkut puuttuu :xmas:

[QUOTE="vieras";26952461]Onneksi sinä kuitenkin vaikutat täysipäiseltä. *tirsk* Jos minä keskustelen meidän talon rakentamisesta tai siis rakennuttamisesta niin kyllä minäkin puhun rakentamisesta. Mutta kun se ei ollut se asian pointti. Ihmetyttää miten tosiaan joillekkin pitää rautalangasta vääntää eikä ne tajua kuitenkaan. Naurettavaa että Blue tulee tähän ketjuun itkemään kuinka raskasta rakentaminen on kun he rakennuttavat kun omasta rakennuttamisesta huolimatta mulla maalaisjärki ja omat silmät kertoo todellakin sen että kaikista isoimman ja kovimman työn tekee ne rakentajat ja niiden verrattuna mua hävettäisi jos itkisin täällä miten rankkaa tämä rakennuttaminen on :D[/QUOTE]

Ei kai Blue tai kukaan muukaan nyt niin tyhmä ole, että ihan tosissaan väittäisi rakennuttamisen olevan raskaampaa työtä kuin rakentaminen? Joko sinä et nyt vaan ymmärrä lukemaasi tai sitten vittuilet ihan vaan huviksesi.

Joo-o, tosi täysipäiseltä vaikutat. *tirsk tirsk*

Mielettömän hyvä ja poikkeuksellisen 'tunnollinen' työssään toi hoitajasi.
Ehdottomasti soitat maanantaina takas ja ilmoitat että tilanne on nyt hyvä ja kiität huolenpidosta.

joo tottakai jos ajattelee siltä kantilta asiaa että heidän kuuluu tarkkailla koko perheen hyvinvointi. Itseäni ärsyttäisi tollanen holhoaminen!

kun oot lapseton voit laittaa viestin hei en jaksakkaan lähtee tänään sinen sienimetsään. Mutta jos sulla on lapsia, pitäs aina vaan jaksaa. ÄLYTÖNTÄ.

Väsymys kyll äon ihan normaali-ilmiö jos on vauva/pieni lapsi/etenkin jos sairastaa

[QUOTE="Rainbow";26953963]Ei kai Blue tai kukaan muukaan nyt niin tyhmä ole, että ihan tosissaan väittäisi rakennuttamisen olevan raskaampaa työtä kuin rakentaminen? Joko sinä et nyt vaan ymmärrä lukemaasi tai sitten vittuilet ihan vaan huviksesi.

Joo-o, tosi täysipäiseltä vaikutat. *tirsk tirsk*[/QUOTE]

Nyt on pakko kysyä että oletko provo vai tyhmä kuin saapas? :) Väitinkö jossain että Blue sanoi että rakennuttaminen on _raskaampaa_ kuin rakentaminen?

Ymmärrän vieraan kommentit ihan täysin. Itseänikin ärsyttää kun puhutaan kuinka rakennetaan ja sitten onkin kyse rakennuttamisesta. Siinä itse rakentamisessa kun on ihan eri hommat kyseessä. Ja kun lähipiirissä on molempia niin, kyllä, pitää vääntää rautalangasta että tietää kumpaa tarkoitetaan.

Jos on itse rakentanut talon hartiapankilla tietää että se on ihan fyysistä duunia eikä mitään sisustusmateriaalien valintaa. Mutta joo, työtä varmasti on rakennuttamisessakin. Hiukan erilaisista asioista kuitenkin kyse.

[QUOTE="Lotta";26933478]Neuvolasta oli jätetty vastaajaani keskiviikkona viesti, että, miten voin, kun viimeksi vaikutin väsyneeltä jne. Kuuntelin viestin vasta eilen ja mietin, pitääkö tuohon vastata vai voinko vain ignoorata? Seuraava käynti on kolmen viikon päästä lääkärille. Seuraava neuvolakäynti on seitsemän viikon päästä, mutta muutetaan tässä välissä, joten en tuota neuvolantätiä enää näkisi. Voin ihan hyvin ja en yhtään viitsisi palata tuohon viestiin. Viimeksi, kun olin neuvolassa, olin tosi väsynyt, kun edellisen viikon olin ollut flunssassa ja vauva heräili tunnin välein. Tuon käynnin jälkeen olen parantunut normaaliksi ja vauva lisäruualla nukkuu hyvin, joten tuo väsymys ohi.[/QUOTE]

Argh kun nousi niskavillat pystyyn kun luin tuota, tuli niin mieleen esikoisen vauva-aika.
JOKA HELVATUN KERTA kun käytiin neuvolassa, soittivat seuraavana päivänä että "olisiko sulla jotain sydämellä" "vaikutit väsyneeltä" jne jne jne. Sanokaapas yksikin pienen vauvan äiti joka on aina pirteä kuin peipponen.
Aikani tota kuuntelin kunnes paloi hihat, kysyin miksei tästä suurestä huolesta KOSKAAN mainittu käynnin aikana, vaan pelkurimaisin vastaajaviestein. Neuvolantäti meni ihan änkäksi ja mutisi ettei hän kehannut päin naamaa kysyä. Sanoin lopuksi, että jos häirintä sieltä ei lopu vaihdan neuvolaa, ja ainoa mikä silloin väsytti ja stressasi oli heidän soittonsa. Siihen loppui ne soitot.

Hitto, anteeksi vuodatus, mutta kolmen vuoden jälkeenkin pistää niin saakutin vihaksi miksei näitä voinut kysyä suoraan!! Prkl. X/

[QUOTE="madame";26955446]joo tottakai jos ajattelee siltä kantilta asiaa että heidän kuuluu tarkkailla koko perheen hyvinvointi. Itseäni ärsyttäisi tollanen holhoaminen![/QUOTE]

Ei neuvolajärjestelmä ole mikään henkilökohtainen mielipidekysymys. Neuvolatoimintaa säätelee kansanterveyslaki ja kunta on velvoitettu järjestämään neuvolapalvelut. Perheen hyvinvoinnin seuranta kuuluu osana neuvolatyöhön.

Ap on valittanut väsymystään ja on saanut th:n "varoituskellot" soimaan. Mitä pahaa siinä on, jos th on kysynyt tilanteesta uudestaan. Usein valitetaan, että ei ole mitään apua mistään saanut tai ketään ei ole kiinnostanut.

Miten ihmeessä tämä ketju on vielä elossa? Nyt on pakko tunnustaa, että unohdin tuon vastaajaviestin viikonloppuna ja koko asia palasi mieleen, kun tulin palstailemaan ja selailin aloituksia. En palaa asiaan ellei soita uudestaan. Kuittaan sitten lääkärille, että olen ok, kun lääkärikäynti vauvalle.

ps. ihan mahtava tuo talokeskustelu. Ehdottomasti oman ketjun arvoinen

[QUOTE="vieras";26955636]Nyt on pakko kysyä että oletko provo vai tyhmä kuin saapas? :)[/QUOTE]

Samaa voisi kysyä sinulta.

[QUOTE="vieras";26955636]Väitinkö jossain että Blue sanoi että rakennuttaminen on _raskaampaa_ kuin rakentaminen?[/QUOTE]

Huoh. Ei, et sanonut sellaista suoraan, mutta sinä kirjoitit näin: "Naurettavaa että Blue tulee tähän ketjuun itkemään kuinka raskasta rakentaminen on kun he rakennuttavat kun omasta rakennuttamisesta huolimatta mulla maalaisjärki ja omat silmät kertoo todellakin sen että kaikista isoimman ja kovimman työn tekee ne rakentajat ja niiden verrattuna mua hävettäisi jos itkisin täällä miten rankkaa tämä rakennuttaminen on"

Tästä saa sellaisen käsityksen, että sinun mielestäsi Blue on joku idiootti, joka pitää rakennuttamista raskaampana työnä kuin rakentamista. Totesin siihen sitten vain, että luultavasti ymmärsit Bluen viestit väärin. Aivan varmasti hän tietää, että rakennuttaminen ei ole raskaampaa työtä kuin rakentaminen, mutta tarkoitti vain, että myös rakennuttamisessa on paljon tekemistä.

Mutta joo, sori sitten, jos ymmärsin tuon ylempänä lainaamani viestin väärin, vaikka en kyllä käsitä, millä muulla tavalla tuon maailman pisimmän lauseen voisi ymmärtää. Opettele ilmaisemaan itseäsi paremmin, niin ei synny väärinkäsityksiä (ja lisäksi voisit opetella pilkkujen ja pisteiden käyttöä. Yleensä en kiinnitä näissä keskusteluissa huomiota toisten kirjoitusvirheisiin, mutta tuo lainaamani teksti on kyllä aivan helvetin rasittavaa sotkua). Tähän sinä nyt tietenkin nokkelana heität takaisin, että "sinä puolestasi voisit opetella luetun ymmärtämistä", joten vastaan tähän jo valmiiksi: kiitos samoin.

Yhteistyössä