Aivan mahtava tunne kun usko uudistaa elämän!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja UniQuePopPy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
miksi minä vastaisin sinun kysymykseen, kun sinä et vastaa minun? Tuputatko itse lapsillesi ateistien aatteita, tukit korvat ristiäisissä ja häissä, joissa vähänkään puhutaan Jumalasta?

Sinun juttujen perusteella sinulla ei ole paljoakaan kokemusta oikeista uskovista. Minä en pakota lapsiani mihinkään, kerron kyllä ja neuvon. saavat tehdä sitten lopullisen ratkaisun itse. Pitäisikö minun kiikuttaa lapset hoitoon siksi aikaa kun käyn kokouksissa? Pitää ne kokonaan ulkona asioista, mitkä kuuluu minun normaaliin arkeen. Eipähän niitä lapsia noin vaan aivopestä ,kyllä ne osaavat sitten itse valintansa ja päätelmänsä tehdä.

Kyllä, minä kerron lapsilleni eri uskonnoista, evoluutiosta, ja olivatpa juuri buddhalaishäissä. Ei tulisi mieleenkään kertoa että tämä on totuus. Toinen tyttöni haluaa uskoa jumalaan, poikani taas ei usko. Molemmat ihan ok. Hihhuliperheissä tämä tuskin onnistuu..

Kyllä, sinun pitäisi viedä lapset hoitoon, eikä hihhulikokouksiin. Sinä olet valinnut hihhuloinnin, lapset eivät.

Ja kuule usko pois, kokemusta hihhuleista riittää. Enemmän kun sulla, taatusti. Ja taatusti kriittisemmin silmin.

Kyllä, minä kerron lapsilleni eri uskonnoista, evoluutiosta, ja olivatpa juuri buddhalaishäissä. Ei tulisi mieleenkään kertoa että tämä on totuus. Toinen tyttöni haluaa uskoa jumalaan, poikani taas ei usko. Molemmat ihan ok. Hihhuliperheissä tämä tuskin onnistuu..

Kyllä, sinun pitäisi viedä lapset hoitoon, eikä hihhulikokouksiin. Sinä olet valinnut hihhuloinnin, lapset eivät.

Ja kuule usko pois, kokemusta hihhuleista riittää. Enemmän kun sulla, taatusti. Ja taatusti kriittisemmin silmin.

miksei onnistu?

Tuli vaan muuten mieleen, yleensä sellaiset ihmiset alkavat keskustella ja esittävät vastalauseita, joita oikeasti Jumala puhuttelee ja uskon asiat koskettavat. Tulevat sitten tänne tukemaan omaa päätöstään olla erossa Jumalasta ja naureskelemaan uskon asioille, koska se on niille arka paikka.
Tämä on siis ihan yleisessä tiedossa tämä tieto, että miettikääs sitä...
En minäkään mene naureskelemaan ja pilkkaamaan mitään pimeyden palvojien juttuja, sehän kertoisi vaan omasta epävarmuudesta koska osallistuisin keskusteluun...

:laugh: Niin mikä sun koulutustaso on? Tämmöstä skeidaa voi kuulla vain uskovaisilta. Kuulitkos jossain kokouksessas noin hienon teorian? :D

A: Kerrotko lapsille että jumala on olemassa?
B: Kerrotko että tämä mihin sinä uskot on totuus?
C: Pakotatko heidät hihhulikokouksiin mukaan?

Siksei onnistu.

en pakota, miks musta tuntuu että tämä keskustelu ei etene minnekään. en pakota lapsiani tekemään mitään. olet kyllä nimimerkkisi ansainnut. pidät itseäsi muita ylempänä ja olet ennakkoluuloinen.

Ja tietenkin kerron että Jumala on olemassa, mutta kerron myös että sitten kun ovat tarpeeksi isoja voivat itse päättää uskovatko vai ei! Moneenko kertaan pitää tämä kirjoittaa että se menee perille?
Ja kokouksiin on välillä vähän pakko ottaa mukaan, ei 3 ja 1vuotiasta voi yksin kotiinkaan jättää.

Kerrotkos nyt minulle, mitä pahaa ja kauheaa tämä usko meille aiheuttaa?

[QUOTE="vieras";26932751]Blogi ei ole hullumpi idea. Voisit kertoa ihan kaiken tuosta miten tulit uskoon, missä ja mistä se lähti. Lukisin kyllä. Itse oen tiedä olenko uskossa, tavallaan kyllä. En nyt ehdi paneutua tuohon koko tekstiisi mutta harkitse sitä blogia. :) Olen iloinen puolestasi.[/QUOTE]

Minäkin! Elämä niin vaikeaa ja rahat aina loppu. Olisi ihanaa, kun 'joku' huolehtisi, mutta voiko sen varaan laskea. Itse on laskunsa maksettava. Eräänlaista huumetta tuo uskoontulo ja elämä niin ihanaa.

[QUOTE="trolli";26934953]säkin tappaisit lapsesi jos lapsi ei tottele? Haluat palvoa tyyppiä, joka noin tekisi? Eikö sen jumalan rakkaus omiin lapsiinsa pitäisi olla paljon suurempaa kuin ihmisen vaillinaiset kyvyt rakastaa? Miksi sitten jumala pystyy murhaamaan lapsensa, jos minä en pysty?

Ja mistä tiedät, jospa islam onkin oikeassa, ja sinä kaikesta rukoilusta huolimatta joudut helvettiin koska et kääntynyt islamiin ja palvoit väärää jumalaa?
Siellähän sitten kökötät meidän ateistien kanssa. :laugh:[/QUOTE]

Mä en nyt ihan täysin ymmärtänyt tätä.
Mutta aattele asiaa siitä näkökulmasta että sinulla on monta lasta kaikki yhtä rakkaita. Sitten toiset alkavat tekemään pahojaan: tappamaan, raiskaamaan jne. Kaikki ovat edelleen yhtä rakkaita mutta pahuus saa valtaansa ja ihmisiä kuolee. Kukaan ei kunnioittaisi enää sinua eikä uhrauksiasi ja antamaasi hyvää. Kai siinä jotain haluaa tehdä. Pyyhkiä pois ne pahat ihmiset ja antaa tilaisuuden uusille.

Mutta eipä ihminen opi, ihminen on aina vaan paha ja ahne. Satuttaa toista ihmistä. Maailma on hyvin pahasti vinksallaan. Suomessa on asiat vielä suht hyvin. Mutta niin paljon sorretaan ihmisiä ympäri maailmaa ties mistä syistä. Kyllä se tekee pahaa jo mulle, saati sitten Jumalalle joka jokaista ihmistä rakastaa kuin omaa lastaan.

toivottavasti ei ollut kovin epäselvä sepustus.. hieman väsynyt jo näin illalla.. :)

Joo, ehkäpä Jumala tosiaan kuuli mun toiveen. En siis tiennyt rukoilevani kun toiveen esitin, mutta ehkä...

Ystävällä oli rankkaa miehensä kanssa ja talous ihan kuralla. Toivoin, että ystävä pääsisi miehestään vihdoin eroon ja alkaisi pärjätä taloudellisesti. No, miespä sitten otti ja tappoi itsensä. Nyt ystävä on vihdoin päässyt miehestä eroon ja rahaa satelee kaikkien eläkkeiden ja korvauksien muodossa. Kaikki siis kunnossa! Toive toteutui! Rukoukseen vastattiin!

Voisi tosin kuvitella, että Jumala olisi lempeämmän tavan keksinyt toteuttaa mun toiveen, mutta minkäs teet. Tutkimattomia ovat Herran tiet vaimitensemenee. Lapset jäivät isättömiksi, vanhemmat menettivät ainoan lapsensa, ystävät hyvän ystävän. Melko rankkaa.

Joten olepa varovainen kun esität niitä toiveita. Jumala olisi ehkä ratkaissut teidän auto-ongelman silleen että miehesi olisi lapset kyydissä ajanut kuolinkolarin. Sillähän olisitte päässyt kerralla koko autosta eroon! Ja mitä nyt siitä että mies ja lapset meni samalla. Jumalalla olisi varmasti ollut siihenkin joku hyvä syy. Kaikki on osaa jotain suurta suunnitelmaa. Varmasti olisi sua arkkujen ääressä lohduttanut se tieto. Että sun rukoukseen vastattiin. Eiks jeah?

Mutta aattele asiaa siitä näkökulmasta että sinulla on monta lasta kaikki yhtä rakkaita. Sitten toiset alkavat tekemään pahojaan: tappamaan, raiskaamaan jne. Kaikki ovat edelleen yhtä rakkaita mutta pahuus saa valtaansa ja ihmisiä kuolee. Kukaan ei kunnioittaisi enää sinua eikä uhrauksiasi ja antamaasi hyvää. Kai siinä jotain haluaa tehdä. Pyyhkiä pois ne pahat ihmiset ja antaa tilaisuuden uusille.

Mutta eipä ihminen opi, ihminen on aina vaan paha ja ahne. Satuttaa toista ihmistä. Maailma on hyvin pahasti vinksallaan. Suomessa on asiat vielä suht hyvin. Mutta niin paljon sorretaan ihmisiä ympäri maailmaa ties mistä syistä. Kyllä se tekee pahaa jo mulle, saati sitten Jumalalle joka jokaista ihmistä rakastaa kuin omaa lastaan.

toivottavasti ei ollut kovin epäselvä sepustus.. hieman väsynyt jo näin illalla.. :)

Pahuus poistuu listimällä pahat? Ääriopilta kuulostaa.

• Tykkää
Reactions: trolli

Muuhun puuttumatta, en ainakaan tappaisi omia lapsiani. Kyllä sen muiden vahingoittamisen saa estettyä muutenkin, jos vain halua on. Eikö Jumalalla sitten ollut muuta keinoa?

• Tykkää

Olen sanonut tämän ennenkin, mutta tuon tekstin perusteella JHWH:ssa on narsistin vikaa.

• Tykkää
[QUOTE="vieras";26935604]Joo, ehkäpä Jumala tosiaan kuuli mun toiveen. En siis tiennyt rukoilevani kun toiveen esitin, mutta ehkä...

Ystävällä oli rankkaa miehensä kanssa ja talous ihan kuralla. Toivoin, että ystävä pääsisi miehestään vihdoin eroon ja alkaisi pärjätä taloudellisesti. No, miespä sitten otti ja tappoi itsensä. Nyt ystävä on vihdoin päässyt miehestä eroon ja rahaa satelee kaikkien eläkkeiden ja korvauksien muodossa. Kaikki siis kunnossa! Toive toteutui! Rukoukseen vastattiin!

Voisi tosin kuvitella, että Jumala olisi lempeämmän tavan keksinyt toteuttaa mun toiveen, mutta minkäs teet. Tutkimattomia ovat Herran tiet vaimitensemenee. Lapset jäivät isättömiksi, vanhemmat menettivät ainoan lapsensa, ystävät hyvän ystävän. Melko rankkaa.

Joten olepa varovainen kun esität niitä toiveita. Jumala olisi ehkä ratkaissut teidän auto-ongelman silleen että miehesi olisi lapset kyydissä ajanut kuolinkolarin. Sillähän olisitte päässyt kerralla koko autosta eroon! Ja mitä nyt siitä että mies ja lapset meni samalla. Jumalalla olisi varmasti ollut siihenkin joku hyvä syy. Kaikki on osaa jotain suurta suunnitelmaa. Varmasti olisi sua arkkujen ääressä lohduttanut se tieto. Että sun rukoukseen vastattiin. Eiks jeah?[/QUOTE]

Tässä selvitys, mikä kanta kristityillä on itsemurhasta:
Mik

Mmh, Jumala tietää mitä me tarvitsemme ja mikä on meille parasta, ennen kuin sitä ehdimme toivoa. Mies vaan totesi "pääsisipä vielä tuosta autosta eroon", tuohon minä en ollut millään tavalla osallinen. Ja ennen tuota pyysin rukouksessa, että Jumala puhuttelisi minun miestäni ja näyttäisi ettei mikään ole Jumalalle mahdotonta. Minun miestä tuo auto asia "kosketti" tai tiesin, että se varmasti laittaa miettimään.

Ei Jumala anna minulle käärmettä, jos haluan leipää. Näin vertauskuvallisesti sanottuna.

Viimeksi muokattu:
Muuhun puuttumatta, en ainakaan tappaisi omia lapsiani. Kyllä sen muiden vahingoittamisen saa estettyä muutenkin, jos vain halua on. Eikö Jumalalla sitten ollut muuta keinoa?

Jeesuksen kohtalo olisi jäänyt toteutumatta ilman roomalaisia, jotka suorittivat teloituksia. Jos jumala olisi pyyhkäissyt roomalaiset pois ennen tätä, ei olisi tullut ristikuolemaa. Oliko roomalaisilla vapaan tahdon mahdollisuus vai kohtalo määrätty ennalta? Oliko heidän teloitustuomionsa kuitenkin pyhä ja hyvä, koska se pelasti maailman uskovat? Jumalahan ei ole kaihtanut edes vastasyntyneiden joukkomurhia oman agendansa ajamisessa.

Meillä soi requiemit täällä...

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä