Mistä saa selville kuka on asunut vuokra-asunnossa minua ennen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Oisko kuitenkin tarkoituksella jättänyt? Voithan ilmoittaa vuokranantajalle, jos hänelläkään on uusia yhteystietoja, että saa hakea jos haluaa tavaransa pois.

Mä jätin myös tavaroita ja muutaman huonekalun entiseen kämppään kun muutin, tosin uusi vuokralainen (mies) oli juuri eronnut ja kaikki puuttui. Oli hyvillä mielin kun sai sellaista mitä olin itse hävittämässä pois. Muuten en olisi kyllä asuntoon mitään jättänyt.

Ja tavarat on sellaisia, mitä varmasti kaipaa: kännykkä (joka toimii ja on verkossa), lompakko ja vaatelaukku... en usko, että ovat romukoppaan joutavia. Ja vuokraisäntää ei kuulemma kiinnosta eikä aio toimittaa tavaroita edelliselle asukkaalle. Vuokraisäntä on siis kaupunki.

Ja tavarat on sellaisia, mitä varmasti kaipaa: kännykkä (joka toimii ja on verkossa), lompakko ja vaatelaukku... en usko, että ovat romukoppaan joutavia. Ja vuokraisäntää ei kuulemma kiinnosta eikä aio toimittaa tavaroita edelliselle asukkaalle. Vuokraisäntä on siis kaupunki.

kiva kun tulee tälleen pikkuhiljaa lisää tietoa ;) ota se kännykkä, katso sieltä jonkun nimi ja soita/laita tekstari, että tämän kännykän omistajan tavaroita on vanhassa asunnossa, josko tulisi hakemaan pois..tai ota lompakosta mahdolliset henkkarit ja nimen perusteella saat ( ellei ole salainen ) uuden osoitteen..

Kerroitko että siellä on noinkin tarpeellista tavaraa? Kummallista jos ei sitten kaupunki itse ota entiseen vuokralaiseen yhteyttä.

Muutin asuntoon kuun puolivälissä (15. päivä) ja huomasin eilen illalla tavaroita paikalle laittaessani, että keittiön kaapissa on nämä edellä mainitut unohdetut tavarat... soitin kaupungin vuokra-asunnoista vastaavalle isännöitsijälle, hän oli erittäin vittuuntunut että vaivaan häntä tällä asialla kun ei kuulemma kiinnosta (näin sanoi, taisi olla huono päivä) ja ei hän saa eikä halua antaa tietoa kuka asunut ennen. Kyselin naapureilta, eivät tiedä nimeä. Vuokrasihteeri on lomalla eikä hänkään kai saa antaa tietoja. Uskoisin, että a) ex-asukas kaipaa tavaroitaan eikä tiedä minne unohti ne tai b) on joku huumehörhö joka ei edes tajua hävittäneensä tavaroita. Mutta joka tapauksessa olisi mukava saada jostain tietoon nimi ja puh.numero jos se vaan mahdollista olisi.

Jos on känny ja lompakko niin kai nyt niistä tiedot löytyy. Soita siitä kännystä sun puhelimeen niin näet numeron, jos et kehtaa kelleen viestiä laittaa. Tai jos veisit ne poliisille. Huijausta on tämänkin pakko olla, ei ihminen voi olla noin avuton. Jos se edellinen onkin murhannut jonkun viime töikseen ja ne on sen uhrin tavaroita.. ;)

kiva kun tulee tälleen pikkuhiljaa lisää tietoa ;) ota se kännykkä, katso sieltä jonkun nimi ja soita/laita tekstari, että tämän kännykän omistajan tavaroita on vanhassa asunnossa, josko tulisi hakemaan pois..tai ota lompakosta mahdolliset henkkarit ja nimen perusteella saat ( ellei ole salainen ) uuden osoitteen..

No sehän tässä on ongelma, että puhelimessa ei ole yhtään nimeä/numeroa tallennettu (outoa) ja o vain muutama soitettu numero, enkä ala satunnaisesti soittelemaan että kukas tästä numerosta on teille soitellut että voisinko saada nimen... ja lompakossa on vain visa electron (jossa nimi niin yleinen että ei saa varmasti selville kuka niistä monesta tuhannesta ihmisestä on kyseessä), rahaa (reilu 200e), kirjastokortti, kuitteja ja tarroja (joo, tarroja!) eikä niistä henkilöllisyyttä selviä. Ei ajokorttia, ei muuta missä enemmän tietoja. Mutta nää nyt taas ei liity alkuperäiseen kysymykseeni, joten on parempi kun en anna lisätietoja enää. :)

No olisiko sitten jonkun lapsen tavarat jääneet. Viet ne poliisille. Tai soita siitä numerosta sun kännyyt ja saat numeron selville ja sitten laitat sen hakuun ja saat mahdoollisesti selville kenen ne on..

[QUOTE="jep";26928800]Jos on känny ja lompakko niin kai nyt niistä tiedot löytyy. Soita siitä kännystä sun puhelimeen niin näet numeron, jos et kehtaa kelleen viestiä laittaa. Tai jos veisit ne poliisille. Huijausta on tämänkin pakko olla, ei ihminen voi olla noin avuton. Jos se edellinen onkin murhannut jonkun viime töikseen ja ne on sen uhrin tavaroita.. ;)[/QUOTE]

Itse asiassa testasin just tätä, kun tajusin että voinhan aina itselleni soittaa kun en muille soitetuille numeroille halua soittaa... no, tuntematon numero soittaa mulle, kun soitan unohdetusta puhelimesta itselleni. Joo, vaikeeksi menee. :/

Yhteistyössä