Työvuoro ja ripuli

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vatsatautinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vatsatautinen

Vieras
Nyt tarvitsisin teidän neuvojanne.

Olin eilen iltavuorossa, joka oli kaamein iltavuoro ikinä. Minulla nimittäin alkoi ripuli, mutta sinnillä olin työvuoron loppuun saakka, koska sijaista ei siihen hätään olisi saatu mistään. Soitin kuitenkin eilen työvuoroni aikana työnantajalleni ja kerroin voinnistani. Lisäksi sanoin, että olisi hyvä hommata sijainen seuraavalle päivälle jos näyttää siltä etten kykene töihin.

Aamulla vointini kuitenkin tokeni ja ilmoitin työnantajalleni, että tulen töihin, koska maha on enää vain vähän kipeä. Nyt kuitenkin sijainen on tulossa töihin vaikka itsekin olen sinne menossa. Tässä ei siis mitään ongelmaa

Nyt vatsani on taas vetkulalla ja vessassa on rampattava taukoamatta. Viitsinkö nyt ilmoittaa työnantajalle, että enpäs nyt enää pääsekään töihin? Pitäisikö minun siis lähteä jonnekin päivystykseen sairaslomalappua hakemaan sen uhallakin että paskon housuni?

Nyt tarvitsisin teidän neuvojanne.

Olin eilen iltavuorossa, joka oli kaamein iltavuoro ikinä. Minulla nimittäin alkoi ripuli, mutta sinnillä olin työvuoron loppuun saakka, koska sijaista ei siihen hätään olisi saatu mistään. Soitin kuitenkin eilen työvuoroni aikana työnantajalleni ja kerroin voinnistani. Lisäksi sanoin, että olisi hyvä hommata sijainen seuraavalle päivälle jos näyttää siltä etten kykene töihin.

Aamulla vointini kuitenkin tokeni ja ilmoitin työnantajalleni, että tulen töihin, koska maha on enää vain vähän kipeä. Nyt kuitenkin sijainen on tulossa töihin vaikka itsekin olen sinne menossa. Tässä ei siis mitään ongelmaa

Nyt vatsani on taas vetkulalla ja vessassa on rampattava taukoamatta. Viitsinkö nyt ilmoittaa työnantajalle, että enpäs nyt enää pääsekään töihin? Pitäisikö minun siis lähteä jonnekin päivystykseen sairaslomalappua hakemaan sen uhallakin että paskon housuni?

en lähe kouluun jos vähänkin maha oikuttelee.ei viiti istua koulun vessassa monta tuntia sen takia että maha kuralla ja ilmottaa meni kura vellit housuun! Onneks on ripuli lääkettä! Ne auttaa ja suotavaa ois jos kävisit terkkarilla.

Mulla oli juuri viimeviikolla samanlainen tilanne, kävin viiden juuri näihin aikoihin terveystalolla hakemassa sairastodistuksen ja lääkäri antoikin heti 3 päivää sairaslomaa.

Alkuperäinen kirjoittaja sairaalassa töissä;26918997:
Ei meillä ainakaan saa olla ripulitautisena töissä, sehän tarttuu muihinkin! Meillä kyllä se helpotus, että saa flunssa, oksu- ja ripaskataudeissa olla 3pvää omailmoituksella.

itsellä heikko vatsa . En vaan kestä joitain vieraita ruokia. Jos syön jonkun vieraan luona niin melko varma että ripulia seuraava päivä.

Juuri tulin päivystyksestä. Odottelin yli kaksi tuntia odotusaulassa (vessassa ravaten) ja sain kuin sainkin sairasloman =) Kolmea päivää ehdottivat mutta kieltäydyin kolmannesta. Tämä ja huominen siis vapaata

Mä en tajua näitä työpaikkoja joissa ei saa olla vatsataudin takia pois, vaan pitää mennä hakemaan sairaana joku lääkärintodistus ja tartuttaa samalla joukko ihmisiä.

Siis mitä helvettiä??? Ripulissa töihin? Oksutaudissa töihin? Hei haloo! Missä on teidän työntekijöiden (koskee myös ketjun aloittajaa) VASTUU SIITÄ, ETTÄ SAIRASTUTATTE KAIKKI MUUTKIN???

Siis ei helvetissä ripulissa olla töissä. Yksi täysin terve ja oireeton välipäivä välissä. Vai haluaisitteko itsekin, että vieressä oleva työkaveri oksentelisi sinne tänne ja roiskisi pärskeet päin teidän naamaa? Vahinkoja kun voi sattua!

Tai haluaisitko sinä, että naapuri toisi Nicopetterinsä hoitoon oksennustaudissa? Juuri siihen päiväkotiin ja ryhmään, jossa sinun oma lapsesi olisi. Ja oma lapsesi olisi sitten seuraavan viikon samassa taudissa.

Järki käteen AIKUISET ihmiset. Kukaan teistä ei ole korvaamaton, vaikka niin kuvittelettekin! Pomo ei voi päättää sitä, oletko saikulla vai ei, sen päättää lääkärii/th.

Ps. Miltä teistä tuntuisi syödä kinkkusiivuja, joita joku ripulitautipotilas on pakannut pakettiin. (itse kun olen elintarvikealalla töissä, eipä kävis mieleenkään tulla tarttuvassa taudissa töihin).

Sama koskee muitakin tarttuvia tauteja, esim. influenssaa. Ei tartunta-aikana olla töissä!

Ripulitaudit tarttuu todella helposti eteenpäin. Ei se niin kiva tauti ole, että sitä välttämättä itselle haluaisi. Varsinkin kun tietää, että se käy useimmiten koko perheen läpi, vaikka kuinka taudin iskiessä desinfioit pintoja kotona. Töihin menemällä saat työkaveritkin sairaslomalle ja vielä pidemmäksi aikaa, jos heidän perheessä lapsetkin sairastuu.

Mun työpaikalla osa ihmisistä on niin "korvaamattomia", että töihin tullaan vaikka kuinka huonossa kunnossa. Onpa kiva itse sitten olla kanssa kipeenä vaan sen takia, että aikuiset ihmiset ei voi pysyä kotona sairastamassa :(

Mun työkaverillakin oli vaihtovaatteet mukana, kun paskoi housuihinsa työpäivän aikana, mutta kotiin ei voinut mennä. Sitten tää korvaamaton olikin yksin töissä monta päivää, kun onnistui sairastuttamaan koko osaston porukan samaan tautiin. Siinä sitten sai tehdä muidenkin työt ja oli entistäkin korvaamattomampi.

[QUOTE="kerttu";26922935]Siis mitä helvettiä??? Ripulissa töihin? Oksutaudissa töihin? Hei haloo! Missä on teidän työntekijöiden (koskee myös ketjun aloittajaa) VASTUU SIITÄ, ETTÄ SAIRASTUTATTE KAIKKI MUUTKIN???

Siis ei helvetissä ripulissa olla töissä. Yksi täysin terve ja oireeton välipäivä välissä. Vai haluaisitteko itsekin, että vieressä oleva työkaveri oksentelisi sinne tänne ja roiskisi pärskeet päin teidän naamaa? Vahinkoja kun voi sattua!

Tai haluaisitko sinä, että naapuri toisi Nicopetterinsä hoitoon oksennustaudissa? Juuri siihen päiväkotiin ja ryhmään, jossa sinun oma lapsesi olisi. Ja oma lapsesi olisi sitten seuraavan viikon samassa taudissa.

Järki käteen AIKUISET ihmiset. Kukaan teistä ei ole korvaamaton, vaikka niin kuvittelettekin! Pomo ei voi päättää sitä, oletko saikulla vai ei, sen päättää lääkärii/th.

Ps. Miltä teistä tuntuisi syödä kinkkusiivuja, joita joku ripulitautipotilas on pakannut pakettiin. (itse kun olen elintarvikealalla töissä, eipä kävis mieleenkään tulla tarttuvassa taudissa töihin).

Sama koskee muitakin tarttuvia tauteja, esim. influenssaa. Ei tartunta-aikana olla töissä![/QUOTE]

Samaa mieltä olen periaatteessa minäkin. Ja samaa toitotin kaikille edellisessä työpaikassani. Mutta kas, nyt tajuan miten hyvin edellisessä työpaikassa asiat sairastamisien suhteen olivat.
Periaatteessahan joka työssä ja työpaikassa pitää olla oikeus sairastaa, mutta käytännössä näin ei ole.
Viime kuussa kykin viikon töissä yksin kakkataudissa. Eilen löi taas vatsan kuralle ja nytkin velloo ikävästi vatsassa, mutta tällä taas kykin.
Olen yksin töissä ja vastuulla pieni kuntoutuskoti. Minkäänlaista sijaislistaa ei ole olemassa ja sitä ei ilmeisesti hankita, koska sellaisia ei ole varaa palkata. Viime talvena jouduin olemaan pois jonkin verran lapsen vakavan sairastelun vuoksi ja sain pomolta puhelun että vaarannan yksikön tulevaisuuden. Harkitsivat kuulemma siirtoani muualle ja muihin hommiin! Ja tämä oli siis sama kuin: irtisano itsesi, koska ne toiset hommat ovat minulle mahdottomia. Sosiaali- ja terveysalan yksityisellä sektorilla, jossa rahaa yritetään tehdä nyhjää tyhjästä meiningillä, pätee valitettavan usein viidakon lait. Ihmisellä ei ole väliä.

Etsin kyllä uutta työpaikkaa, mutta siihen asti yritän sinnitellä töissä vaikka olisin sairaana, käsiä jatkuvasti kuuraten tietenkin. Koen olevani pakko raossa enkä tosiaan haluaisi toimia näin.
Olkaa onnellisia jos teillä on työpaikka josta voi olla pois sairaana. Sen luulisi olevan itsestään selvyys, mutta ei ole.

Ripuli on ikävän tarttuvaa sorttia - sinuna jäisin rehellisesti kotiin. Se on lähinnä työnantajan ongelma, miten tilanteen hoitaa. Jos sijainen on kumminkin tulossa niin eihän siellä ole mitään hätää. Työnantajan pitää hoitaa hommat vaikka itse jos työntekijä sairastuu.

Yhteistyössä