elatusmaksut isältä+kelalta, isän osuus hoitamatta, kuka tietää näistä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "huh"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"huh"

Vieras
eli lastenvalvojan päätös elatusmaksusta 300e. Isä jätti maksamatta n. vuosi sitte. hain elareita kelasta ja saan sieltä 146e/kk. Siitä jää siis yli puolet saamatta, joka on käräjillä. Isä ei ole nyt töissä, mutta ilmeisesti on sinne palaamassa. Saatavaa on kertynyt nyt yli 1000e. Kun isä aloittaa työt ja aletaan perimään kelalle saatavia, ni saanko mä ensin nuo maksamatta jääneet vai ottaako kela ensin? miten se menee?

Sun pitää itse ne hakea ulosoton kautta. Helppoa ja yksinkertaista, ihan oikeasti. Niitten sivuilta löytyy valmiit kaavakkeet, jotka täytät ja lähetät/viet isän asumiskunnan ulosottoon.

[QUOTE="...";26895862]Sun pitää itse ne hakea ulosoton kautta. Helppoa ja yksinkertaista, ihan oikeasti. Niitten sivuilta löytyy valmiit kaavakkeet, jotka täytät ja lähetät/viet isän asumiskunnan ulosottoon.[/QUOTE]

Mä hain ulosoton kautta. Isä oli työttömänä joten ei kauheesti auttanu uo. Sitte hain kelalta ja saan edes vajaa puolet siitä. Loput on ulosotossa jotka kelan kautta joskus tulee.

Yhteistyössä