Kaupassa nähtyä osa 2000050

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huvittavaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huvittavaa

Vieras
Itse seurasin tilannetta sivusta ulkopuolisena ja kyllä minua hiukan lievästi sanottuna pisti naurattamaan kahden törpön toiminta :laugh:
Äidillä oli noin 3v lapsi nostettu sinne ostoskärriin vaikka kyseisessä kaupassa siis lukee ne kiellot että sinne kärrin sisäosaan sitä tenavaa ei saa nostaa.
Tulee eräs toinen äiti ja hänen tenavansa sitten päättikin jostakin syystä juosta tämän toisen äidin kärrien eteen jolloin tämä äiti kenellä kärrissä oma tenava alkaa mesoamaan kuinka kaupassa ei saa juosta,
toinen äiti siihen totesi vain että ei täällä kyllä tenavia kärrin sisäosissakaan saa kuljettaa, paskaantuu kärrit :laugh:
Pikkasen pisti huvittamaan kuinka äiti ihmiset on valmiita toisille valittamaan toisten virheistä jos samaan aikaan itsekään ei osaa kaupassa olla rikkomatta sääntöjä.

Hih. En tiedä onko provo, mutta mistähän sekin johtuu että mammat tulevat kaksplussalle valittamaan, jos oma kersa joutuu muiden samanlaisten kurittomien kanssa jonnekin kurittomille tarkoitettuun pienryhmään tai erityisluokkaan.

kun sehän on vaan kivaa ja suloista kun vilkas mattieelmeli hakkaa muita päähän ja huutaa ja esiintyy, mutta se onkin sitten VÄÄRIN kun joku toinen samanlainen hemmoteltu hakkaa mattieemeliä.

no joo kyllä mie niitä ihan ostoskärreiksi kutsun. Naurakaa vaan. Mut ei meillä yksikään muksu istu ostosKÄRREISSÄ, sinne ei tartte paskasten kenkien kaa mennä. Toisinaan kyllä juostaan. Mikä ottaa otsalohkoon, neiti 8 v. osottaa mieltään. Mutta näppärästi kyllä väistää vastaantulevia. Pienin istuu autokärrissä, joko siellä auton puolella vaikka ikä ei sitä vielä sallikkaan herra täyttää 2 v. Ikä taitaa olla 3 v. mitä suositellaan. Tai sitten istuu siinä, mihin on istumaan tarkoitettu ostoskärreissä

Kerran kaupassa oli Nicopetteri n. 6 v, joka juoksi hullun lailla ympäriinsä pikkukärryjensä kanssa. Ihan sekopäistä menoa.

Nicopetteripä sitten törmäsi erään naisen ostoskärryihin. Nainen seisoi paikoillaan hyllyn edessä tuotteita katsellen, kärryt vieressään, selkä Nicopetterin tulosuuntaan päin. Rämpsis. Nicopetterille tuli pipi, yhyy ja kyynel.

Nicopetterin vanhemmat eivät vieläkään sanoneet pojalleen, että kaupassa ei saa juosta, tajuatko nyt että miksi ei saa. Ehei. He inisivät tuolle naiselle, että "katso minne menet, pieni lapsi loukkasi!".

Nainen katsoi vanhempia hivenen huvittuneena, ja totesi että enhän minä mennyt yhtikäs mihinkään, vaan seisoin paikallani. Sanoi, että kurjaa jos lapseen sattui, mutta naisella ei ole silmiä selässä joten hän ei voinut tapahtumaa estää. Kun vanhempien ulina jatkui, niin nainen totesi että ehkä tästä voi oppia jotain; kaupassa ei saa juosta, ja joskus kipumuisti on paras muisti, kantapään kautta kun oppii niin muistaa paremmin.

Ei ne vanhemmat tajunneet siltikään. Daijuja olivat.

No mutta kärrit ne on ollu miullekin ikäni. Mikä on oikea sana?
kärryt ja minulle

Puhekielessä voitte käyttää niitä murteitanne ihan vapaasti mutta onko niitä oikeasti pakko tunkea kirjallisen ilmaisun sekaan? Eikö ihmiset todellakaan osaa puhua normaalia kieltä edes kirjoitettuna? Puhdasta kirjakieltä ei tietenkään tarvitse käyttää mutta en käsitä näitä joilla murre väkisin tunkee kirjoitettuun kieleen muka läpi noin vahvasti.

[QUOTE="vieras";26887308]kärryt ja minulle

Puhekielessä voitte käyttää niitä murteitanne ihan vapaasti mutta onko niitä oikeasti pakko tunkea kirjallisen ilmaisun sekaan? Eikö ihmiset todellakaan osaa puhua normaalia kieltä edes kirjoitettuna? Puhdasta kirjakieltä ei tietenkään tarvitse käyttää mutta en käsitä näitä joilla murre väkisin tunkee kirjoitettuun kieleen muka läpi noin vahvasti.[/QUOTE]

No olen mie nähnynnä murretta väännettävän pahemminkin kun tässä tapauksessa. Kärrit kärryt. Ompahan taas oikiasti niin suur ero, että sitä kannattaa useemman viestin verran naureskella.

[QUOTE="vieras";26887308]kärryt ja minulle

Puhekielessä voitte käyttää niitä murteitanne ihan vapaasti mutta onko niitä oikeasti pakko tunkea kirjallisen ilmaisun sekaan? Eikö ihmiset todellakaan osaa puhua normaalia kieltä edes kirjoitettuna? Puhdasta kirjakieltä ei tietenkään tarvitse käyttää mutta en käsitä näitä joilla murre väkisin tunkee kirjoitettuun kieleen muka läpi noin vahvasti.[/QUOTE]

Kiitos rakas "vieras" tästä luvasta :flower:

Ja ei, en osaa puhua kirjoitettuna :saint:

Tuli ihan näin mieleen, että olisiko jollakin jotain hyvää vinkkiä, mihin lapsen voisi laittaa jos ei kärryn sisäosassa saa kaupassa kuljetta.. Siis mä en oikeesti tiennyt, ettei sinne saa lasta laittaa ja oma järki ei jostain syystä kertonut tätä, vaikka nyt kun mietin niin eihän se kiva ole ihmisten sen jälkeen paskasten kenkien tahrimaan KÄRRIIN nostella esim salaatteja jotka usein ovat "avopakkauksissa".

Ja mun ongelma on ton mun 1,5-vuotiaan kanssa se, ettei pysy istuinosassa vaan kinkeää itsensä siitä alas, ja muutaman kerran on ollut tosi läheltä piti-tilanne kun viimehetkellä olen saanut kiinni ettei putoa lattialle. Jos antaa olla kävellen mukana, niin joudun kiitämään tukka putkella perässä hyllyväleissä ottamassa poikaa kiinni, ja kauppareissu kestää 5h. Autokärryt ovat olleet yleensä pelastus, koska niissä pysyy, mutta niitäkään ei aina ole saatavilla :/

Sinun täytyy vain saada se lapsesi opetettua noudattamaan sääntöjä ja joko istumaan siinä istuinosassa tai kävelemään vierelläsi.
Sinä olet aikuinen ja sinä päätät missä lapsi on,
ja ostosvaunujen sisäosa ei muutenkaan ole turvallinen paikka kuljettaa lasta.
Vähän enemmän päättäväisyyttä sinulle äitinä jos teillä tähän asti lapsi on saanut asiat päättää.
Tiedätkö kuinka harvoin niitä ostosvaunuja pestään joten ei tosiaan ole kiva kun joku tenava istuu siellä likaisilla kengillään ja toiset käyttävät niitä elintarvikkeiden kuljetukseen.

:vampire: kärri... :vampire:

oli kaikkein hauskinta kun joku viitsi nillittää yhdestä pikku sanasta. Ihan varmasti sinullekkin selväksi tuli mistä on kyse ja jos ei niin ole ihan vitun tyhmä. Niin siis olet jo nytkin,mut vielä tyhmempi :D

Lisää vitutuksen aihetta sulle
kärri, kärri, kärri , kärri, kärri, kärri, kärri, kärri, kärri, kärri , kärri, kärri, kärri, kärri, kärri, kärri, kärri , kärri, kärri, kärri, kärri, kärri, kärri, kärri , kärri, kärri, kärri, kärri, kärri, kärri, kärri , kärri, kärri, kärri, kärri, kärri, kärri, kärri , kärri, kärri, kärri, kärri, kärri, kärri, kärri , kärri, kärri, kärri, kärri, kärri, kärri, kärri , kärri, kärri, kärri, kärri......................................................................

Yhteistyössä