Suuttuisitko tästä? Lapset oli viikoloppu kylässä...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "tigru"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
En suuttuisi, ihan kiva että pääsivät reissuun. Mutta silti haluaisin tuollaisesta tietää ja varmuudeksi muksuille jotkut henkkarit ja lupalaput mukaan. Pelottava ajatus myös jos ei saisi noin yllättäin lapsia houtaviin ihmisiin/lapsiin yhteyttä. Lähinnä kuitenkin pistäisin tuon ajattelemattomuuden piikkiin ja terottaisin että vastaisuudessa ilmoitetaan etukäteen tuon tyyppisistä reissuista.

Mitä laivayhtiöihin tulee, ollaan paljon reissattu lasten kanssa näinä 7v aikana ja kertaakaan matkaa varatessa ei ole kysytty onko lapset omia. Silloinkaan kun minulla oli vielä eri sukunimi kuin lapsella kenen kanssa matkustin. Tosin matkat varattu ruotsista.

No, ensin kiehahti mutta sit luin Mummeliisan viestit.
En suuttuisi.
Mutta keskustelisin asiasta ja sanoisin että haluan jatkossa tietää jos tämmöistä tehdään.

No en usko että suuttuisin, mutta olisin aika tyrmistynyt, siis siitä ettei minulle olisi ilmoitettu. Tottakai se olisi ok, mutta kyllä ilmoitusta asiasta odottaisin. Ja ihmettelen suuresti että joillekin on ihan sama missä lapset ovat, niinkuin 7-vuotiaskin, huh huh!

Mutta tiedän ettei omat sukulaiseni noin tekisi eli vähän tulee mieleen minkälaisia ap:n sukulaiset oikein ovat..

En itse reissusta suuttuisi, mutta se, että siitä on jätetty kysymättä/ilmoittamatta siitä kyllä suuttuisin ja luottamus kyseisiin ihmisiin menisi. Mitä muuta he voivat keksiä seuraavaksi, mistä ei meille kerrota?

Jos minun sisarukseni, lapseni tai vanhempani/apivanhempani saisivat päähänsä viedä nuorimmat lapseni jollekin reissule esim. silloin kun itse olisin ulkomailla, Ei tulisi mieleenkään paheksua vaan olisin vain ja ainoastaan kiitollinen.

:)

Eiköhän tässä ole kyse ilmoittamatta jättämisestä, ei reissuun menosta.

Itse pidän hyvänä tietää missä alaikäiset lapseni ovat ja jos joku pimittää sen tiedon minulta, on vaikeaa luottaa ihmiseen. Reissuun viejäthän olisivat vaikka laittaa terminaalista tekstiviesti. "Käydään pikaisella risteilyllä, ethän säikähdä jos et saa meihin yhteyttä, kaikki kunnossa. Ollaan laivalla sejaseje ja tullaan huomenna takaisin maihin. XOXO"

On eri asia, jos on jättänyt vastuun lapsistaan (käytännössä antaa toisen holhoukseen) pidemmäksi aikaa toiselle, jolloin toisen tulee tehdä päätökset lapsien hoidosta/kasvatuksesta.

Kiitosta vaan...olen halunnut vaan auttaa teitä teidän hankalassa tilanteessa ja olen ajatellut että muksuillekin on kiva saada välillä vähän "luksusta" Illalla saimme päähämme että lähdemme käymään miniristeilyilyllä Ruotsin puolella. Olet valittanut väsymystäsi niin ajattelen etten herätä jos olet nukkumassa!! Reissu oli lyhyt eikä edes käyty maissa. Asia tuli kuitenkin selväksi ja saat tästä lähtien hoitaa itse lapsesi etten tee aina jotain väärin!

Ottaen huomioon, että sukulaiset hyvää hyvyttään ja lasten riemuksi veivät lapset laivalle niin en varsinaisesti suuttuisi. Tekisin tietysti selväksi, että haluan tietää missä lapset hoidossa ollessaan on, ja että olisi riittänyt vaikka se tekstari silloin 23:30 kun saivat päähänsä liput varata.

Se on mun mielestä selvä ja normaalia, että vanhemmat haluavat tietää missä lapset ovat ja haluavat saada yhteyden hoitajiin. En loukkaantuisi/suuttuisi hoitajille tällä kertaa, vaan kertoisin mitä toivon jatkossa tehtävän. Ja kiittäisin heitä kuitenkin reissusta joka ilmeisesti oli lapsille mieluinen.

Ap:n ei minusta(kaan) tarvitse mitään anteeksi pyydellä, ihmiset reagoivat näihin asioihin eri tavoin. Voihan olla että edellisistä poiketen itsekin kuitenkin suuttuisin jos noin kävisi, mene ja tiedä. Mutta ulkopuolisena tuntuu siltä, että hoitajat olivat vähän ajattelemattomia (onko omia lapsia?), mutta eivät kuitenkaan välinpitämättömiä.

Eiköhän tässä ole kyse ilmoittamatta jättämisestä, ei reissuun menosta.

Itse pidän hyvänä tietää missä alaikäiset lapseni ovat ja jos joku pimittää sen tiedon minulta, on vaikeaa luottaa ihmiseen. Reissuun viejäthän olisivat vaikka laittaa terminaalista tekstiviesti. "Käydään pikaisella risteilyllä, ethän säikähdä jos et saa meihin yhteyttä, kaikki kunnossa. Ollaan laivalla sejaseje ja tullaan huomenna takaisin maihin. XOXO"

On eri asia, jos on jättänyt vastuun lapsistaan (käytännössä antaa toisen holhoukseen) pidemmäksi aikaa toiselle, jolloin toisen tulee tehdä päätökset lapsien hoidosta/kasvatuksesta.

Nimenomaan. Kivahan se on jos lapsilla on sukukaisia tai muita läheisiä jotka hoitavat heitä, ottavat mukaan reissuun jne. Siltikin koen äitinä että haluan edes noin suurinpiirtein tietää missä liikutaan, ei se meinaa että olisin menemisiä kieltämässä.

Jos joku on liikkeissään spontaani ja haluaa tarjota lapsille kivaa tekemistä niin mikäs siinä. En usko että se tekstiviesti vanhemmille olisi kuitenkaan niin työläs tai rajoittava juttu että sellaisenaan jo veisi ilon reissusta.

[QUOTE="vieras";26882947]Kiitosta vaan...olen halunnut vaan auttaa teitä teidän hankalassa tilanteessa ja olen ajatellut että muksuillekin on kiva saada välillä vähän "luksusta" Illalla saimme päähämme että lähdemme käymään miniristeilyilyllä Ruotsin puolella. Olet valittanut väsymystäsi niin ajattelen etten herätä jos olet nukkumassa!! Reissu oli lyhyt eikä edes käyty maissa. Asia tuli kuitenkin selväksi ja saat tästä lähtien hoitaa itse lapsesi etten tee aina jotain väärin![/QUOTE]

Jos olet oikeasti aloituksessa puhuttu sukulainen, niin ethän heittäydy marttyyriksi. AP kuitenkin piti hyvänä, että reissussa ollaan, mutta kritisoi ilmoittamatta jättämistä ja sitä, että yhteyttä ei saatu lapsiin.

Miksi ei voinut laittaa tektiviestiä tai sähköpostia?

Jos olet oikeasti aloituksessa puhuttu sukulainen, niin ethän heittäydy marttyyriksi. AP kuitenkin piti hyvänä, että reissussa ollaan, mutta kritisoi ilmoittamatta jättämistä ja sitä, että yhteyttä ei saatu lapsiin.

Miksi ei voinut laittaa tektiviestiä tai sähköpostia?

En heittäydykään. Ei vaan ole eka kerta kun kuulen jälkeen päin valitusta eikä reissut ole ainoa josta valittaa. Tähän asti olen silti ajatellut että otan lapsia mutta enää en kyllä ota. En tarkoita että tarvitsisi kiitellä tai mitään koska itse olen halunnut ottaa mutta joka ikinen kerta nykyään kuulen muilta että on jostakin valittanut. Saimme tosiaan idean niin myöhään etten ehtinyt laittaa kun lähdimme hirveällä kiirellä ja laivalla unohdin koko asia...:(

[QUOTE="vieras";26883100]En heittäydykään. Ei vaan ole eka kerta kun kuulen jälkeen päin valitusta eikä reissut ole ainoa josta valittaa. Tähän asti olen silti ajatellut että otan lapsia mutta enää en kyllä ota. En tarkoita että tarvitsisi kiitellä tai mitään koska itse olen halunnut ottaa mutta joka ikinen kerta nykyään kuulen muilta että on jostakin valittanut. Saimme tosiaan idean niin myöhään etten ehtinyt laittaa kun lähdimme hirveällä kiirellä ja laivalla unohdin koko asia...:([/QUOTE]

En ota muihin tilanteisiin mitään kantaa, mutta tiedät siis itsekin toimineesi väärin ja ymmärrät miksi siitä voi hyvinkin suuttua. Miksi et siis pyydä siitä anteeksi?

Voisin kuvitella, että tässä olisi keskustelun paikka teillä. Miksi on aina valittamisen aihetta, voiko sille tehdä jotain?

[QUOTE="Vilma";26878919]Olisin todellakin suuttunut! Tosin en antaisi lapsiani hoitoon ihmisille, joihin en 100% luottaisi. Ruotsiin riittää lapsen "henkkariksi" kuvaton kelakortti, kun laivalla menee. Tuo on pelottavaa, että lapset olivat päässeet laivaan ja takaisin, ettei laivayhtiössä oltu kyselty kenen lapsia ovat!!!![/QUOTE]

No kuinka monta kertaa teiltä on kysytty laivaan mennessä että kenen lapsia kuljetatte?? Että ihan pelottavaa :D :D

[QUOTE="vieras";26883100]En heittäydykään. Ei vaan ole eka kerta kun kuulen jälkeen päin valitusta eikä reissut ole ainoa josta valittaa. Tähän asti olen silti ajatellut että otan lapsia mutta enää en kyllä ota. En tarkoita että tarvitsisi kiitellä tai mitään koska itse olen halunnut ottaa mutta joka ikinen kerta nykyään kuulen muilta että on jostakin valittanut. Saimme tosiaan idean niin myöhään etten ehtinyt laittaa kun lähdimme hirveällä kiirellä ja laivalla unohdin koko asia...:([/QUOTE]

Jep, ikävää käytöstä tulla tunnistettavasti vielä valittamaan tänne. Te kuitenkin maksoitte kaiken, ja lapset pääsi turvallisesti perille :D

[QUOTE="tigru";26878942]Laitettiin sähköpostia kun eivät vastanneet puhelimeen. Taisivat itsekkin tajuta että suututtiin. Kun toivat lapset olin niin hölmistunut etten saanut sanaa suustani. Enkä viitsinyt pilata lasten iloa reissusta.

Meidän sukulainen on halunnut auttaa ja ottaa isompia lapsia välillä hoitoon kun itse olen sairastellut ja meillä nuorin lapsi on vasta vuoden vanha. Mutta ei tää nyt oikein näinkään toimi :( Pitäs meidän olla selvillä mitä tekevät ja missä ovat. Onhan se tietty hienoa että lapset pääsivät lomareissulle kun minun on vaikea kävellä ja se rajoittaa perheen kanssa liikkumista. Mutta silti![/QUOTE]

Noh, varmasti saatte jatkossa hoitaa lapsenne. ole huoleti :D

En ota muihin tilanteisiin mitään kantaa, mutta tiedät siis itsekin toimineesi väärin ja ymmärrät miksi siitä voi hyvinkin suuttua. Miksi et siis pyydä siitä anteeksi?

Voisin kuvitella, että tässä olisi keskustelun paikka teillä. Miksi on aina valittamisen aihetta, voiko sille tehdä jotain?

Ensinnäkin, mä en tosiaankaan tajunnut tekeväni väärin. Ajattelin etten soita koska ap on valitellut väsymystään enkä halunnut herättää. Oltiin sitten siinä jotenkin niin innoissamme että kerta kaikkiaan unohdin laittaa viestin, ajattelin että ok kun kävästiin vaan ruotsin puolella. Varmaan olisi voinut tehdä mutta kun minulle ei ole kertaakaan valitettu päin naamaa! Aina saan kuulla muualta, kaiken huippuna tämä. Kerran oli jopa tullut valitusta kun käytiin syömässä roskaruokaa...
Mutta anteeksi sitten että vein ilman lupaa lapsenne risteilylle!! Ei tule varmasti toistumaan!

[QUOTE="vieras";26883205]Ensinnäkin, mä en tosiaankaan tajunnut tekeväni väärin. Ajattelin etten soita koska ap on valitellut väsymystään enkä halunnut herättää. Oltiin sitten siinä jotenkin niin innoissamme että kerta kaikkiaan unohdin laittaa viestin, ajattelin että ok kun kävästiin vaan ruotsin puolella. Varmaan olisi voinut tehdä mutta kun minulle ei ole kertaakaan valitettu päin naamaa! Aina saan kuulla muualta, kaiken huippuna tämä. Kerran oli jopa tullut valitusta kun käytiin syömässä roskaruokaa...
Mutta anteeksi sitten että vein ilman lupaa lapsenne risteilylle!! Ei tule varmasti toistumaan![/QUOTE]

Siis jos olisin ajatellut että täytyy lupa olla mutta kun ajattelin että varmaan ok niin se viestin lähetys sitten jotenkin jäi...

[QUOTE="äitee";26883200]Muistutan ettei AP suuttunut reissusta vaan siitä ettei siitä ilmoitettu. Tekstarin kirjoittaminen veisi about 30 sekkaa[/QUOTE]

Tätä minäkin ihmettelen että onko tekstarin laitto vaikeaa

Alkuperäinen kirjoittaja näin;26883145:
Jep, ikävää käytöstä tulla tunnistettavasti vielä valittamaan tänne. Te kuitenkin maksoitte kaiken, ja lapset pääsi turvallisesti perille :D

Totta, asia pitäisi voida keskustella kunnioittaen molempia osapuolia. Kuitenkin tässä tilanteessa voi kaivata tukea, kun kokee itse, että on toimittu väärin, mutta toinen osapuoli vähättelee (?) sitä. Perinteiseen marttyyri argumenttiin, ihan minkä teon jälkeen tahansa, "hyvää hyvyyttäni on kaikkeni teidän eteen tehnyt ja tässä kiitos" on monesti hankala keksiä vastinetta. En siis sano, että sitä on tässä käytetty.

Jos ei keskustelu onnistu molempia tyydyttävästi, niin tuskin hoitosuhdetta kannattaa jatkaa. Kuitenkin pidän itse tärkeänä, että lasten vanhempien päätösvaltaa kunnioitettaisiin kun on kyse alaikäisistä lapsista. Ei niin, että hoitaja tekee mitä mieli tekee, vaikka lapsen vanhempi (lue lakisääteinen holhooja, se jolla on vastuu lapsesta) on eri mieltä.

Vitsit. Minun mielestäni olisi aivan mielettömän upeaa, jos joku luotettava hoitaja kysyisi saisiko viedä lapseni pyörähtämään Disneylandissa viikonloppuna, all expensives paid. Wohoo! Mutta tilanne jossa jälkeenpäin kuulen, että lapseni on viety sinne kysymättä tai ilmoittamatta minulle, ollessaan vielä tavoittamattomissa matkalla, niin ei hemmetti.

[QUOTE="äitee";26883200]Muistutan ettei AP suuttunut reissusta vaan siitä ettei siitä ilmoitettu. Tekstarin kirjoittaminen veisi about 30 sekkaa[/QUOTE]

Niin ei aloittaja pitänyt reissua pahana tai muutenkaan ollut laivareissua vastaan. Lapsilla oli ollut hauska reissu jne

en suuttuisi, mutta käytännössä tätä ei voisi tapahtua koska heillä olisi pitänyt olla kirjalliset luvat vanhemmilta.

laivayhtiö siis toimi väärin tai sitten sukulainen on tehnyt petoksen valehdellessaan lasten olevan omiaan.

Voisin kuvitella meidänkin vakilastenhoitajien tekevän vastaavasti, vaikka he hyvin tietävät etten asiaa noin vaan sulattaisi, joten minusta AP:n suuttumus on ihan aiheellista. Kysymys ei ole mistään lyhyt risteily "big deal" asiasta vaan siitä ettei ilmoiteta. Laivoja on uponnut ennenkin, mitä JOS niin olisi käynyt tällä risteilyllä ja mitään hajua näiden sukulaisten ja lasten olosta siellä ei olisi ollut? Karmiva ajatuskin että joku ilmoittaisi hyvässä hoidossa olevien lasten hukkuneen jonkun paatin mukana jossa niiden ei edes pitänyt olla. Aikuiset hyvin käyttäytyvät ihmiset osaavat käyttää puhelinta ilmoittaakseen vastaavista reissuista. Tuskimpa AP:kaan olisi reissua kieltänyt tai siitä pahastunut jos siitä olisi ilmoitettu etukäteen.

en suuttuisi, mutta käytännössä tätä ei voisi tapahtua koska heillä olisi pitänyt olla kirjalliset luvat vanhemmilta.

laivayhtiö siis toimi väärin tai sitten sukulainen on tehnyt petoksen valehdellessaan lasten olevan omiaan.

Kysytäänkö teiltä oikeasti matkaa varatessa onko mukana olevat lapset omia?

Meillä ei ole kysytty koskaan. Netistä kun matkan varaa siinä kysytään vain nimeä, syntymävuotta ja kansalaisuutta. Ei sitä kuka on huoltaja ja jos matkustaa jonkun muun kanssa onko lupalappua huoltajilta.

Yhteistyössä