Kysymys: Kumman miehen/naisen valitsisit?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kumman kaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kumman kaa

Vieras
Jos sinun pitäisi valita kahden ihmisen väliltä, kumman kanssa seuraavista olisit parisuhteessa, miksi?:

1. Kumppani on elämäsi rakkaus, jonka haluat lastesi isäksi/äidiksi. Teillä on paljon todella hyviä hetkiä, mutta myös riitelette usein. Tasainen arki puuttuu, suhteessa mennään jompaa kumpaa laitaa. Kuitenkin rakastat häntä enemmän kuin ketään muuta koskaan.

2. Kumppanin kanssa on hyvä olla. Et rakasta häntä, mutta ette riitele koskaan. Yhdessä asuminen on kuin kaverin kanssa asuisi. Arki on tasaista. Et ole erityisen onnellinen, mutta et onnetonkaan.

Kakkonen mulla oli, ykköseen vaihdoin, tosin ykkönenkin on 11 v aikana saanut jotain kakkosmaisia piirteitä (ei riidellä juurikaan ja arki on tasaista).

Eli ykkönen, ehdottomasti. Kakkosen kanssa tunsin olevani koomassa.

[QUOTE="vieras";26877238]En huolisi kumpaakaan. Jos tunteet menee vihan puolelle siinä toisessa laidassa se tarkoittaa että suhteessa on jotain mätää.[/QUOTE]
Jossain lehdessä muistan nähneeni että rakkauden vastakohta ei ole viha vaan välinpitämättömyys. Olen kyllä jokseenkin samaa mieltä.

• Tykkää
Reactions: Sanna80 ja Anatolia
Siis ykkösvaihtoehdossa on joko todella hyviä hetkiä tai sitten riidellään. Ei siis kyse ollut vihaamisesta. Kakkosessa oli koko suhde tasaista arkea, mikä ykkösestä taas puuttui.

Itse valitsisin ykkösen. Rakkaus on minulle elämän tärkein asia.

[QUOTE="vieras";26877302]Sitäköhän ap tarkoitti, että välillä rakastaa ja välillä on väliinpitämätön?

Alkuperäinen kysymys on erikoinen koska nainen voi helposti vihata miestä jota rakastaa, mutta mies ei voi koskaan vihata rakastamansa naista.[/QUOTE]

Hmm.. aika mielenkiintoinen väite. Miksi mies ja nainen toimisivat tunnemielessä niin eri tavalla?

Alkuperäiseen kysymykseen: en äkkiseltään kumpaakaan, rakkaus on tietysti kiva asia mutta inhoan vuoristorataa.

[QUOTE="vieras";26877610]Miehen rakkauteen kuuluu ylimääräinen ulottuvuus koska miehen tehtävä on suojella herkkää ja haavoittuvaa naista. Tämä estää vihan kohdistumista naiseen.[/QUOTE]

En nyt kyllä ihan usko tätä. Kyllä minusta ihmisellä kuin ihmisellä vihastuminen kuuluu siihen tunneskaalaan, mitä lähimpiä ihmisiä kohtaan kokee. Jos kerran evoluutio olisi jo keksinyt keinon, millä viha vältettäsiin, olisi se varmaan sellainen ihminen 2.0 keksintö, että se olisi käytössä naisissakin.

Ei kumpaakaan. Kummassakaan ei ole rakkautta vaikka ykkönen kovin sitä toitottaa. Se on vain rakkautta siihen riitaan, riitoihin, sopimiseen, kinaamiseen, taistoon. Voittoon ja häviöön. Ei rakkautta ihmistä kohtaan. Ja ennen kaikkea Se on kuitenkin helvetti lapsille.

[QUOTE="vieras";26877678]Nainen voi olla vaikka kuinka hankala (ja usein ovatkin) mutta kun hänet rakastaa on käytännössä mahdotonta vihata, halveksia tai lyödä. Voi ehkä verrata äidin rakkeuteen omaa lasta kohtaan?

Naisella ei ole samanlaista tarvetta suojella miestä, siksi miestä on helppo vihata.[/QUOTE]

Eihän oo! :O

[QUOTE="tuuli";26877673]Ei kumpaakaan. Kummassakaan ei ole rakkautta vaikka ykkönen kovin sitä toitottaa. Se on vain rakkautta siihen riitaan, riitoihin, sopimiseen, kinaamiseen, taistoon. Voittoon ja häviöön. Ei rakkautta ihmistä kohtaan. Ja ennen kaikkea Se on kuitenkin helvetti lapsille.[/QUOTE]

Joo oikeasti kumpikaan ei oo ideaali. Ja oon samaa mieltä, että tasaista arkea riidat mausteena, niin se on paras.

Ykkösestä tulee kyllä mieleen joku "tauski ja henna" suhde seiskan tapaan. Heti ollaan rakkaudesta pykäämässä jälkeläistä maailmaan, kun on niin ihanaa. Ja seuraavassa hetkessä onkin helvetti irti. Ei kiitos mulle. Näistä sanon melkein, että kakkonen. Ja siihenhän se suhde suurimalla osalle menee, kun tarpeeksi kauan ollaan yhdessä. Paitsi ykkösillä, kun ollaan jo erottu ja lapsia riepotellaan sinne tänne. Mutta mielummin ei täysin kumpikaan noista.

[QUOTE="Sanna";26877949]Tasainen arki on parempi kuin jatkuva vuoristorata. Myös lasten kannalta.[/QUOTE]

Elämän rakkaus on parempi kun joku perseaivo jonka toivois asuvan jossain muualla kun saman katon alla. :D

• Tykkää
Reactions: lakaisukone
[QUOTE="vieras";26877610]Miehen rakkauteen kuuluu ylimääräinen ulottuvuus koska miehen tehtävä on suojella herkkää ja haavoittuvaa naista. Tämä estää vihan kohdistumista naiseen.[/QUOTE]

Kuulostaa siltä, kuin naiset olisivat jotain humanoideja. Ja yleensä tuolla tavoin ajatteleville ne sitä suunnilleen ovatkin...

Yhteistyössä