sosku ja lapsi asiat

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Ajattelin ruveta kohtelemaan niitäkin samalla tavalla kun ne minua. Eikös se sanonta mene että: "miten metsään huudat niin se vastaa" :).

Lapset eivät ole päässeet kotona käymään koko kesänä????
Itse olen yrittänyt ottaa yhteyttä melkein jokaiseen joiden pitäs hoitaa asioita!
Ei vastausta.

Voinko tehdä valituksen ja mihin?
 
"hmm"
Etsi läänisi aluhallintaviraston yhteystiedot ja tee valitus sinne. Netistä pitäisi kätevästi löytyä tiedot. Voit myös soittaa sinne ja mitä sun kannattaisi tehdä asiassasi. Älä alistu vaan taistele!!!i
 
"vieras"
[QUOTE="hmm";26877532]Etsi läänisi aluhallintaviraston yhteystiedot ja tee valitus sinne. Netistä pitäisi kätevästi löytyä tiedot. Voit myös soittaa sinne ja mitä sun kannattaisi tehdä asiassasi. Älä alistu vaan taistele!!!i[/QUOTE]

just sain puhelun jonka kanssa pitäs sopia lasten tapaamiset(asiakassuunnitelman mukaan)
mutta sano vaan että ota yhteyttä
soskun eukkoon joka hoitaa sinun asioita ja se lomalla.
Siis menee syyskuulle! Siis jäissä neuvottelut kun soskun eukko lomalla.
 
"hmm"
[QUOTE="vieras";26877576]just sain puhelun jonka kanssa pitäs sopia lasten tapaamiset(asiakassuunnitelman mukaan)
mutta sano vaan että ota yhteyttä
soskun eukkoon joka hoitaa sinun asioita ja se lomalla.
Siis menee syyskuulle! Siis jäissä neuvottelut kun soskun eukko lomalla.[/QUOTE]

No kai joku tuuraa tätä lomailijaa?! Kyllä sinun asioita pitäisi silti hoitaa vaikka oma työntekijä olisikin lomalla!
 
"vieras"
[QUOTE="hmm";26877590]No kai joku tuuraa tätä lomailijaa?! Kyllä sinun asioita pitäisi silti hoitaa vaikka oma työntekijä olisikin lomalla![/QUOTE]

Olen ottanut yhteyttä ja henkilö jonka luona kävin ilmoitti että ei oikein voi puuttua näihin päätöksiin koska ei hoida minun asioita.
 
"hmm"
[QUOTE="vieras";26877646]Olen ottanut yhteyttä ja henkilö jonka luona kävin ilmoitti että ei oikein voi puuttua näihin päätöksiin koska ei hoida minun asioita.[/QUOTE]

Lapset ovat siis huostassa etkä ole saanut nähdä heitä koko kesänä? Millois ne tapaamiset sitten oli tarkoitus järjestää arvon sossun mukaan?
 
"vieras"
[QUOTE="hmm";26877581]Tuossa on tietoa kantelun tekemisestä jonka löysin Länsi-Suomen lääninhallituksen sivuilta. Rohkeasti vaan, niille eukoille pitää näyttä närhen munat koska muutoinhan ne toimii kuin kukot tunkiolla. Näin se valitettavasti monesti menee!

Länsi-Suomen lääninhallitus - Hallintokantelu[/QUOTE]

ei enää jaksa tuota pompottelua. Itse jos ilmottasin että olen lomalla sosku kertoilis omiaa esim. Ei ole vastuuntuntoinen, aika tauluun sitoutumaton, ei vastaa puheluihin ja eikä halua nähdä lapsia. Itse tekevät sitä ja minä olen sitä sun tätä.
Pitäs kyllä olla toinen soskun eukko joka voi puuttua päätöksiin. Mitä sanot lapsille kun kysyy että miksi ei päästä kotona käymään? Sosku on lomilla? en voi asialle mitään ja minä joudun sanomaan näin ei soskun eukko. Lapsista se tuntuu siltä että äiti ei halua meitä kotiin! vaikka totuus on se että en voi tehdä mitään kun "käet on sidottu" niin sanotusti!
 
"vieras"
Siis mihin päätöksiin ei voi ottaa sijainen kantaa? Onko sulla päätös että et saa tavata lapsia?
tai toisesta käydä nyt siellä sijiaiskodissa lasten luona. Pyysin että käyttävät kotona mutta päätökseen on rustattu että pitää käydä 2 kertaa sijaiskodissa että lapset voivat sitten käydä kotona! Minun pitää käydä kaksi kertaa sijaiskodissa jotta lapset voivat käydä sitten kotona? jos en käy ei lapsetkaan voi tulla kotiin! Vähän kuullostaa kiristykseltä! kävin kerran ja eikä ole rahaa käydä siellä missä ovat. Koska se lomalla oleva hoitaa nämä käynnit ja lippu rahat! Ei sijainen! Yritin kekustella sijaisen kanssa siitä että en voi käydä mutta vastaus oli että en voi puuttua päätöksiin!
 
"vieras"
Toisin sanoen sä voit tavata lapsiasi kuten on sovittu mutta sulla ei ole rahaa siihen?
mutta jos en käy siellä en! Lapset ei saa tulla kotiin jos en käy siellä niitä kertoja. Periaatteessa näin: jos haluat nähdä lapset teet mitä sanotaan jos et tee et nää lapsias. Minä kun jo luulin että pääsin siitä "tee sitä ja tätä" eroon kun en enää lasten isän kanssa asu!
 
"vieras"
Toisin sanoen sä voit tavata lapsiasi kuten on sovittu mutta sulla ei ole rahaa siihen?
lapset on jo kysynyt kesäkuusta lähtein että voivatko tulla kotiin. Soskun takia eivät
Pääse ehkä kuin syyskussa. Itsellä ei ole rahaa käydä joten sitten nähdään syyskussa. Joudun luovuttamaan. Ne käy minun äidin luona. jos on järkevä hoitaja käyttää kotona ja ilmoittaa millon ovat tulossa! siitä ei tarvitse ilmoittaa soskuun! Ja älkää kysykö miksi en mene äidin luo kun ovat siellä käymässä. En ole sen kanssa missään tekemisessä. jos ei uskota mitä sanon vaan pidetään valehtelijana ja epäonnistujana vaikka kuinka yrittäs.
 
"vieras"
eikö asiakassuunnitelmassa ole sitten sovittu, miten lapset ovat kotona? näin meillä ainakin toimitaan, että kesän lomat sovitaan yhteisessä neuvottelussa.
mitä teen ja miten nään lapsia? Valvottu tapaaminen koska ei ole nähnyt lapsiaan pitkään aikaan ja miksi en ole nähnyt mietitään?Kun sosku ei anna! ei johdu siitä että en halua vaan jotkut ei osaa hoitaa asioitaan!
 
sossu
[QUOTE="vieras";26878298]mitä teen ja miten nään lapsia? Valvottu tapaaminen koska ei ole nähnyt lapsiaan pitkään aikaan ja miksi en ole nähnyt mietitään?Kun sosku ei anna! ei johdu siitä että en halua vaan jotkut ei osaa hoitaa asioitaan![/QUOTE]

aa, aivan. jos on päätös valvotuista tapaamisista ja siitä on päätetty, että sinun on käytävä tapaamassa lapsiasi siellä sijaishuoltopaikassa niin näin on toimittava jos lapset ovat huostassa. se voi tuntua väärältä sinusta ja se, mitä voit halutessasi tehdä, niin valittaa joko huostaanottopäätöksestä tai yhteydenpidon rajoittamispäätöksestä.
 
ole aikuinen
Lainaat rahat ja menet tapaamaan lapsiasi. He odottavat sinua. Jos päätös on, että sinun tulee käydä sijaiskodissa kahdesti ennen kuin lapset pääsevät kotiin, niin sitten menet. Litraa. Lainaa rahaa
 
sossu
tuohon rahakysymykseen vielä, sehän ei voi olla este lasten näkemiselle, huostaanottopäätökseltä voidaan maksaa matkarahat vanhemmalle. eri juttu on se, jollei halua käydä sijaishuoltopaikassa katsomassa lapsiaan vaan haluaa lasten tulevan kotiin.
 
"vieras"
[QUOTE="kaisa";26878325]onko lapset kauan ollut huostassa? miksi? etkö saa keneltäkään lainattua sen vertaa rahaa että pääsisit näkemään lapsesi??[/QUOTE]

sormen se vie koko käden. Se että veivät ympäripyöreillä lapset oli jo liikaa mutta jos nyt sitten eväävät lasten näkemisen ei minusta ole enää järjellä käymistä! Niin kun sanoin aemmin että luovutan ja saan taas syytöksiä siitä että en halua nähdä lapsia on minua kohtaan väärin! Lainaa saan mutta se laina pitää maksaa! Eikä niilläkään se raha kasva puissa!
 
sossu
tässähän on nyt kaksi asiaa, ensinnä se, että lapset on otettu huostaan - perusteista en tiedä. ja sitten se, että huostaanottopäätöksen lisäksi on katsottu olevan lasten edun mukaista se, että tapaamiset ovat valvottuja. ei noita päätöksiä ihan hatusta ole revitty vaan painavista syistä. toivoisin sun ap muistavan sen, että lapsilla on oikeus tavata vanhempaansa ja siitä syystä toivoisin, että kävisit heitä katsomassa vaikka kapinoisitkin sossun päätöksiä vastaan. älä kuitenkaan tee siitä syystä kiusaa lapsillesi!
 
"vieras"
tuohon rahakysymykseen vielä, sehän ei voi olla este lasten näkemiselle, huostaanottopäätökseltä voidaan maksaa matkarahat vanhemmalle. eri juttu on se, jollei halua käydä sijaishuoltopaikassa katsomassa lapsiaan vaan haluaa lasten tulevan kotiin.
Ei voi sijainen antaa rahaa ja lippuja!!!!!voin liftata, siinä tietty menee koko päivä!

sinä syyttät minua vaikka ne voi joustaa sieltä päin koska lapset on pyytänyt kotona käymistä. Teidän mielestä sosku on oikeassa ja sillä siisti! AHA! no kun sosku teiltä vie lapset ympäripyöreillä ja kirjottelee asikaskertomuksiin höpöjä mihin ei ole asintuntijan lausuntoja tai mitään todisteita ehkä ymmärrätte!
 

Yhteistyössä