Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Läppärin tavallinen elinikä ei liene paria vuotta enempää. Me ostettiin 2000-luvun alussa 1000 euron läppäri, joka hajoili jatkuvasti kahden vuoden takuun aikana. Kurjaahan se oli, kun kone loju jatkuvasti korjaamolla, ja maksettiin muun muassa turhaan nettiliittymästä. Lopulta saatiin takuuseen uusi kone. Oliskos toi kone nyt 7 - 8 vuotta vanha ja toimii yhä, tosin vain verkkovirtaan kytkettynä ja hitaaaaasti. Mutta on kuulemma todella harvinaista, että läppärit kestää noin kauan.
Akut ovat lyhytikäisiä kun ne itse pilaa. Jos läppäri on jatkuvasti piuhassa eikä akkua käytetä lähes tyhjiin, sen varauskyky putoaa merkittävästi.Ihan mielenkiinnolla kyselisin noiden koneiden merkkejä
Onko tähän toimivaan kuitenkin kokeiltu vaihtaa akkua? Nehän kuitenkin taitaa olla aika lyhytikäisiä.
Ihan mielenkiinnolla kyselisin noiden koneiden merkkejä
Onko tähän toimivaan kuitenkin kokeiltu vaihtaa akkua? Nehän kuitenkin taitaa olla aika lyhytikäisiä.
Oma mini teki semmoset temput että toimi pelkästään verkkovirralla siinä vuoden iässä vaikka kuinka sitä akkua ränkläs. Sit reppureissulle ku meni, niin maagisesti alkoi taas akulla toimimaanEn tiedä josko se kosteus sitten teki jonkin tempun sille vai mikä.
Jep, akku yksinään maksaa enemmän kuin on itse koneen arvo. Vanhalla koneella käyttöarvokin alkaa olemaan jo vahvasti laskemaaan päin.Ja mä siis luulen, että on kannattavampaa ostaa kokonaan uusi kone kuin investoida uuteen akkuun. Kone on kuitenkin melko vanha....
Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;26874057:Työkone mulla on sitten asia erikseen ja se pyöriikin jo ihan eri hintaluokassa mutta se ei onneksi ole minun päänsärkyni![]()
Juu, tuollaisia kolmen tonnin koneita meilläkin on ja vaihdetaan parin vuoden välein.Pitipäs mennä katsomaan paljon tuo työkone maksaa uutena. Huhhuh, 3000 sais pulittaa :O
Ihan mielenkiinnolla kyselisin noiden koneiden merkkejä
Oma mini teki semmoset temput että toimi pelkästään verkkovirralla siinä vuoden iässä vaikka kuinka sitä akkua ränkläs. Sit reppureissulle ku meni, niin maagisesti alkoi taas akulla toimimaanEn tiedä josko se kosteus sitten teki jonkin tempun sille vai mikä.
Miniläppärit nyt muutenkin on aivan turhia kapistuksia. Mun lähipiiriin ei ole ainakaan osunut ensimmäistäkään kunnolla toimivaa miniläppäriä.
Läppäreihin kannatas ottaa Intelin suoritin,eikä Amd:ta. Amd käy kuumana,joten käyttöikä voi olla huonohko?? Tosin poikkeuksia on,mut ite suosin inteliä läppäriin.
Oletko kokeillut eri selaimia?
Suomi24 löytyi mahdollinen vika. Joku "ohjelmabugi taivaspalvelimissa" tjs. Voi apua kun en osaa yhtään näitä tietokonejuttuja, ihan hepreaa kaikki!
koneen hankinta ois taas eessä. Mutta mulla pitää läppärin pystyy pyörittään moitteettomasti uusinta photaria ja piirtopöytää, lapsen pelejä, nettiä.
nyt lähinnä merkki hakusessa. Ollu kaks acerin konetta, nykynen hp ja kummassaki on plussat ja miinukset.
Heikoin kohta lienee näytön saranointi joka saattaa alkaa hajoamaan ehkä kolmen vuoden iässä. Riippuu tietysti ihan käytöstä. Ei kannata joka välissä renata kantta kiinni ja auki.
Virtajohdot murtuvat helposti liittimen vierestä mutta niitä saa uusia eli ei vaikuta varsinaisesti itse koneen käyttöikään. Paljon kirjoittavan koneesta voi näppäinhattujen kiinnikkeet murtua jolloin näppäimet irtoaa. Tämäkin vaatii kyllä muutaman vuoden tai "painavat sormet".
Toki sisällä on myös paljon osia jotka voivat hajota mutta suht perusvarmaa tekniikkaa siellä on.
Yleisesti ottaen arvioisin läppärin käyttöiäksi 3-4 vuotta. Siinä ajassa jo ohjelmistojen tehovaatimukset kasvavat niin paljon että kone menee "vanhaksi" vaikka vielä toimiva olisikin.
Olet hyvä asiakas, juuri näin me teemme tiliäOstan 1200-1600 euron arvosen (ovh) läppärin joka kolmas vuosi. Kyse on ihan siitä, mitä pitää tärkeänä ja mihin haluaa käyttää rahaa. Tietokoneissa laatu maksaa aina. En halua painavaa muovikuorista rimpulakonetta vaan ohuen ja kevyen, tukevasta alumiinista valmistetun työkoneen.
Kyllä oli kalliita mut osia saattoi vaihtaa, vaikka korjauksen jälkeen saattoivat unohtaa kiinnittää jonku kortinItse kun olen ajatellut, että ne tietokoneet ja muu elektroniikka olisi nykyään halpaa.
Muistan kun se meidän 486 Compaq maksoi lähemmäs 15 000mk...![]()
hyvin toimii. Moni ei tiedä nykyään, mikä on cd-asemamikä on läppärin elinikä? kuinka monta vuotta se toimii jos kohtelee hyvin? kertokaa