Äidit: Ymmärrättekö (hyvinkin?) naisia, jotka omasta tahdostaan päätyvät lapsettomaan elämään koko iäkseen?

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
jupsis
Toisaalta joo ja toisaalta en. Ymmärrän että ihmiset tekevät omat valinta niin tässä asiassa kuin muissakin. Mutta itse kun olen valinnut toisen tien niin sen toisen valinnan syyt tuntuvat oudoilta. En syyllistä eikä se minua haittaa, mutta itse kokisin elämän jotenkin tyhjäksi. Työssä näen paljon vanhuksia joilla ei ole ollut perhettä. Kovin ovat yksinäisiä nyt :/
 
"vieras"
Kyllä. Äitipuoleni ei koskaan halunnut omia lapsia, vaikka on empaattinen, "äidillinen" ihminen. Ajoittain mietin, että oliko järkevää itsekään hankkia :D Järkevyydestä en tiedä, mutta tunnetasolla oli kaiken arvoista.
 
Blue
[QUOTE="vieras";26858557]Eivät halua yhtäkään lasta. Eivät pidä lapsiperhe-elämästä, tietävät sen jo ilman kokeiluakin.[/QUOTE]

Tottakai ymmärrän. Mieheni veljenvaimo on tuollainen (ja siten toki myös mieheni veli) ja hyvin ymmärrän heitä. Ovat silti mm meidän lasten kummeja.

Välillä treffataan lasten kanssa, välillä ilman heitä. :)
 
"Vau"
En ole ikinä halunnut lapsia, en ole ikinä tykännyt lapsista. Täytin juuri 40 vuotta, enkä toistaiseksi ole katunut päätöstäni. Suvussamme on "geenivirhe" ja siitä voi seurata kehitysvammaisia lapsia, joten sekin on varmaan ollut osa syynä. Ja eiköhän noita lapsia ole ihan tarpeeksi, näkyy jotkut tekevän ihan urakalla...
 

Yhteistyössä