Köyhä on ostamassa käytettyä autoa ja haluaisi neuvoja

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap.

Vieras
Olen katsonut viime vuosien käytettyjen autojen katsastustilastoja ja tullut siihen tulokseen, että jos käytetyn ostaa, niin sen kannattaa olla Toyota.

Kuinka vanha auto kannattaa ostaa? Paljonko te ajatte autoa vuodessa kilometreinä?

Tuleeko diesel kalliimmaksi vai halvemmaksi, jos autoa käytetään vähän?

No eikös se ole niin että diesel tulee halvemmaksi paljon ajavalle.
Eli jos autoa käytetään vähän, kannattaa ottaa bensalla käyvä.

Mutta eipä siihen käytetyn auton ostoon voi mitään takuuvarmoja vinkkejä antaa, koska ne on ns. yksilöitä ;)

Kannattaa ostaa sellainen auto mihin on varaa. Itse en ostaisi vanhaa toyotaa, mutta tuntuuhan niihinkin jotkut olevan tyytyväisiä. Dieselin ja bensan kannattavuutta on vaikea sanoa tietämättä mitä autoja tulisi vertailla ja minkälaisilla kilometrimäärillä.

Eipä se merkki Toyota mitään takaa.. Mun mielestä hyvin tärkeä juttu on ainakin katsoa auton huoltohistoria, onko asianmukaisesti huollettu? Jos on huollettu ja hyvin pidetty, auton PITÄISI pysyä suht kuosissa. Toki autosta aina osat kuluu, mutta se nyt on ihan normaalia.
En kiinnittäisi niinkään huomiota siihen että kuinka vanhan auton ostaa, kyllä vanhallakin autolla pystyy ajamaan hyvin kunhan vaan asianmukaisesti huoltaa ja korjaa.

Olen katsonut viime vuosien käytettyjen autojen katsastustilastoja ja tullut siihen tulokseen, että jos käytetyn ostaa, niin sen kannattaa olla Toyota.

Kuinka vanha auto kannattaa ostaa? Paljonko te ajatte autoa vuodessa kilometreinä?

Tuleeko diesel kalliimmaksi vai halvemmaksi, jos autoa käytetään vähän?

Köyhän ei kannata hankkia autoa, se tietää vaan ylimääräistä rahanmenoa.

Vanhat Toyotat ovat teknisesti perusvarmojen autojen maineessa, joskin ruosteen raiskaamiahan ne ovat.

Kuinka vanhako? Ajattele mieluummin hinnan ja kunnon suhdetta, älä auton ikää. (Moni 400tkm ajettu vanha taksi on teknisesti paremmassa kunnossa kuin 150tkm ajettu pikkuauto; taksit huolletaan säännöllisesti ja kilometritkin ovat karttuneet ajallisesti varsin nopeasti).

Dieseliä kannattaa harkita, kun vuosittainen ajomäärä ylittää 15tkm.

Jos haluaa saada halvalla hyvän auton, niin lähtisin liikkeelle b-mallin opel vectrasta.

Halpoja, hyviä, tehokkaita, taloudellisia, "aikaansa edellä" olevia autoja. MUTTA! hyvää yksilöä kannattaa etsiä maltilla.

[QUOTE="vieras";26856465]Jos haluaa saada halvalla hyvän auton, niin lähtisin liikkeelle b-mallin opel vectrasta.

Halpoja, hyviä, tehokkaita, taloudellisia, "aikaansa edellä" olevia autoja. MUTTA! hyvää yksilöä kannattaa etsiä maltilla.[/QUOTE]

Älä ikinä, toistan, älä ikinä hanki vanhaa ooppelia! Väitetään tosin, että kaikista autoista tulee vanhoina ooppeleita... :)

Kyllä Toyota aika varma on ja varaosatkin käsittääkseni aika edulliset. Meillä on ollut muutama Toyota eikä niiden vuoksi kyllä koskaan tarvinnut sormiaan liata :)
Itse en ostais vm.2000 vanhempaa ainakaan. Millainen budejetti sulla on?

Diesel on niin kallis, että jos et aja vuodessa jotain 30 000km niin ei kannata. Polttoaineena se on halvempaa kuin bensa, mutta dieselvero on norm. henkilöautossa tosi kallis!

[QUOTE="Rellu";26856501]Kyllä Toyota aika varma on ja varaosatkin käsittääkseni aika edulliset. Meillä on ollut muutama Toyota eikä niiden vuoksi kyllä koskaan tarvinnut sormiaan liata :)

Diesel on niin kallis, että jos et aja vuodessa jotain 30 000km niin ei kannata. Polttoaineena se on halvempaa kuin bensa, mutta dieselvero on norm. henkilöautossa tosi kallis![/QUOTE]

Käsirahaa 8.000 e, lainaa ajateltiin ottaa max. 7.000 e. Eli auto saisi maksaa max 15.000 e.

[QUOTE="Rellu";26856501]Kyllä Toyota aika varma on ja varaosatkin käsittääkseni aika edulliset. Meillä on ollut muutama Toyota eikä niiden vuoksi kyllä koskaan tarvinnut sormiaan liata :)

Diesel on niin kallis, että jos et aja vuodessa jotain 30 000km niin ei kannata. Polttoaineena se on halvempaa kuin bensa, mutta dieselvero on norm. henkilöautossa tosi kallis![/QUOTE]

Ja köyhänä minä miettisin sitä, että mitä uudempi auto, sitä enemmän kaikenlaista härpäkettä = lisää kuluja huolloissa ja korjauksissa.

Riippuu mikä on "halpa". Ostettiin vm 89 Toyota Carina puoli vuotta sitten hintaan 600e. On palvellut erinomaisesti ja tuuletuskin toimii paremmin kuin monissa uudemmissa. Ei näytä uudelta tai sporttiselta, mutta toimittaa virkansa :)

Ohhoh. Viimeisimmät viestit lukeneena täytyy todeta, että vastasin selkeästi väärään ketjuun... Ap:n määritelmä köyhästä on aika löyhä, jos köyhällä on varaa laittaa 15 000 autoon... Eiköhän tuolla rahalla saa jo vaikka millaisen auton ja on varaa korjatakin jos vikaa tulee.

• Tykkää
Reactions: Sanna80

Yhteistyössä