Lontooseen lapsen kanssa ensi vuonna. Alan säästää jo nyt

  • Viestiketjun aloittaja PoorMama
  • Ensimmäinen viesti
Noi teidän matkustuspäivät taitaa olla yhdet huonoimmista jos meinaa jotenkin edullisesti reissata. Jos sattuu iltalento ja paluu aamulla (=edulliset lennot) niin reissua on edes turha tehdä kun olette Lontoossa vain sen kaksi päivää.
Mä taas olen toista mieltä siitä, ettei kannata lähteä jos on vain kaksi päivää. Siinäkin ajassa ehtii vaikka mitä. Meillä ainakin oli mahdottoman hauskaa likan kanssa Riiassa vaikka oltiin vain kaksi yötä siellä. Viikonloppuna oltiin siis, pe aamulla lähtö ja su iltäpäivällä takaisin Suomeen.
Totta, ettei aikaa ollut mihinkään museoihin mutta tarkoitus oli mennä vain ostoksille ja syömään.
 
  • Tykkää
Reactions: Akaatti ja Zarppa
"vieras"
[QUOTE="Vieras";26852725]Mutta ei sitä Lontoon fiilistä.[/QUOTE]

Lapselle on yks lysti minkä maan tihkusateessa hän joutuu jonottamaan. Itsekästä kun vähävarainen äiti maksaa tuhansia hetken fiilistelystä.
 
plm
[QUOTE="vieras";26852858]Lapselle on yks lysti minkä maan tihkusateessa hän joutuu jonottamaan. Itsekästä kun vähävarainen äiti maksaa tuhansia hetken fiilistelystä.[/QUOTE]

WTF?
 
PoorMama
[QUOTE="vieras";26852858]Lapselle on yks lysti minkä maan tihkusateessa hän joutuu jonottamaan. Itsekästä kun vähävarainen äiti maksaa tuhansia hetken fiilistelystä.[/QUOTE]

Vähävarainen äiti ei matkusta. Meillä ON varaa. Äläpä huoli.
Lämpimäänkin voidaan mennä sit kun huvittaa. Ens syksynä huvittaa Lontoo !
 
Mä taas olen toista mieltä siitä, ettei kannata lähteä jos on vain kaksi päivää. Siinäkin ajassa ehtii vaikka mitä. Meillä ainakin oli mahdottoman hauskaa likan kanssa Riiassa vaikka oltiin vain kaksi yötä siellä. Viikonloppuna oltiin siis, pe aamulla lähtö ja su iltäpäivällä takaisin Suomeen.
Totta, ettei aikaa ollut mihinkään museoihin mutta tarkoitus oli mennä vain ostoksille ja syömään.
Meillä myös oli Riiassa aikaa 2 yötä, tosin lennot meni loistavasti, Air Baltic oli lauantaina klo 9.30 jo perillä, ja maanantaina lähti kone klo 19.30. Hyvin ehdittiin kiertää kaupat ja ravintolat, ja perinteinen eläintarhareissukin ehdittiin tehdä :) jäi jopa luppoaikaa vähäsen, ennen koneen lähtöä. Asennekysymys sanon mä, jos joku on sitä mieltä että 2 päivää Lontoossa on vähän. Onhan se vähemmän kuin 3 tai 4 päivää, mut kaikkea ei ehdi Lontoossa näkemään viikossakaan...
 
  • Tykkää
Reactions: BootyPeppi
Meillä myös oli Riiassa aikaa 2 yötä, tosin lennot meni loistavasti, Air Baltic oli lauantaina klo 9.30 jo perillä, ja maanantaina lähti kone klo 19.30. Hyvin ehdittiin kiertää kaupat ja ravintolat, ja perinteinen eläintarhareissukin ehdittiin tehdä :) jäi jopa luppoaikaa vähäsen, ennen koneen lähtöä. Asennekysymys sanon mä, jos joku on sitä mieltä että 2 päivää Lontoossa on vähän. Onhan se vähemmän kuin 3 tai 4 päivää, mut kaikkea ei ehdi Lontoossa näkemään viikossakaan...
Kaikkea ei tarvitse nähdäkkään ekalla kerralla...kun jotain jää niin haluaa mennä uudelleenkin. Itse en paljoa Riiasta tykännyt mutta lasten kanssa kyllä suunnistellaan reissua sinne, Jurmalaan ja juuri eläintarhaa yms. Ja niitä museoita. Kaksi niistä kiinostaa minua mutta tietenkin ne olivat viikonloppuna kiinni.
 
Mä taas olen toista mieltä siitä, ettei kannata lähteä jos on vain kaksi päivää. Siinäkin ajassa ehtii vaikka mitä. Meillä ainakin oli mahdottoman hauskaa likan kanssa Riiassa vaikka oltiin vain kaksi yötä siellä. Viikonloppuna oltiin siis, pe aamulla lähtö ja su iltäpäivällä takaisin Suomeen.
Totta, ettei aikaa ollut mihinkään museoihin mutta tarkoitus oli mennä vain ostoksille ja syömään.
Mä lähinnä ajattelen matkan kustannuksia, aikaa ja sitä mitä loppupeleissä noiden yhdistelmällä tulee saamaan. +-1500 € budjetti parin päivän perillä oloon Lontoossa ei mun mielestä ole kannattava sijoitus.
 
Meillä myös oli Riiassa aikaa 2 yötä, tosin lennot meni loistavasti, Air Baltic oli lauantaina klo 9.30 jo perillä, ja maanantaina lähti kone klo 19.30. Hyvin ehdittiin kiertää kaupat ja ravintolat, ja perinteinen eläintarhareissukin ehdittiin tehdä :) jäi jopa luppoaikaa vähäsen, ennen koneen lähtöä. Asennekysymys sanon mä, jos joku on sitä mieltä että 2 päivää Lontoossa on vähän. Onhan se vähemmän kuin 3 tai 4 päivää, mut kaikkea ei ehdi Lontoossa näkemään viikossakaan...
Riika ei ole iso kaupunki. Sen keskustan kävelee. Pari päivää Riiassa niin ehdit jo nähdä paljon verrattuna pariin päivään jossain suurkaupungissa.
 
[QUOTE="vieras";26852564]Mieti mitä hauskaa, kehittyvää ja hyödyllistä voisit ostaa 2000 eurolla. Matkasta lapselle ei jää kun mahatauti.[/QUOTE]


Mun lapsi on ollut ensimmäisen kerran ulkomailla nelikuukautisena ja nyt pian 6-vuotiaana reissanut jo monia maita. IKINÄ ei ole vielä saanut mitään tautia reissuilta. Enkä minäkään lapsena ikinä saanut mitään tauteja matkoilta.
Matkustelu on kehittävää ja avartavaa. On tutkittua ja olen itsekin käytännössä saanut todeta, että matkailu edistää monen eri aiheen ja aineen oppimista. Matkailu on oikeasti ainut asia, josta maksat, mutta joka maksaa sinulle kokemuksina rahan takaisin monin kerroin.

AP: Ryan Airilla saa todella halpoja lentoja Lontooseen
 
"Vieras"
[QUOTE="vieras";26852858]Lapselle on yks lysti minkä maan tihkusateessa hän joutuu jonottamaan. Itsekästä kun vähävarainen äiti maksaa tuhansia hetken fiilistelystä.[/QUOTE]

Oletko kokeillut?

Meille on sattunut hyvä tuuri joulukuussa, maaliskuussa, huhtikuussa.... Ei sadetta, ei jonoja.
 
"Åsa"
Tässä ketjussa on selvästikin joku todella katkera ja kateellinen ihminen. :D

Kyllä mun 9-vuotias lapseni haluaisi Lontooseen. Jos varaa olisi, niin sinne myös lähtisimme.
 
[QUOTE="Åsa";26853317]Tässä ketjussa on selvästikin joku todella katkera ja kateellinen ihminen. :D

Kyllä mun 9-vuotias lapseni haluaisi Lontooseen. Jos varaa olisi, niin sinne myös lähtisimme.[/QUOTE]

Ja minun likka halusi nimenomaan Riikaan kun kyseltiin synttärilahjaa. Samoin poika haluaa Tallinnaan nyt kun täyttää 12v
 
Minusta tuo 1500 kuulostaa ihan riittävältä. Itse kävin kaksi vuotta sitten Lontoossa ja olin siellä 10 päivää. Matkaan meni kahdelta ihmiseltä noin 2000 euroa ja mistään ei tinkitty. Hotelli oli Hyde Parkin lähellä, Earl's Courtin metroasemalle oli muutaman sadan metrin kävelymatka. Kävimme Thorpe Parkissa, Madame Tussaudsissa, London Eyessa, British Museumissa, Natural History Museumissa jne. Lippujen hinnat sisältyvät tuohon rahasummaan, siis kaikki oli tuossa rahassa mukana eli lennot, hotelli, metroliput, kaikki nähtävyydet, ruoat, ostokset jne. Liput kannattaa tilata internetistä, saa paljon halvemmalla kuin paikan päällä. Esimerkiksi Thorpe Park olisi paikan päällä maksanut 50 euroissa laskettuna, mutta netistä sai 25 eurolla sinne lipun. Kyseessä on siis huvipuisto Lontoon lähellä.

Muutenkin ostelin sieltä paljon kaikkea, vaatteita, joista osa maksoi yli 100 euroa/kpl. Ihmettelen miksei 1500 euroa riittäisi pe-ma ajalle.
 
[QUOTE="Åsa";26853317]Tässä ketjussa on selvästikin joku todella katkera ja kateellinen ihminen. :D

Kyllä mun 9-vuotias lapseni haluaisi Lontooseen. Jos varaa olisi, niin sinne myös lähtisimme.[/QUOTE]

Meidän lapsi haluaa Salzburgiin. Sille on jäänyt takaraivoon yksi mielettömän kokoinen liukumäki josta se haluaa vielä laskea :D
 
  • Tykkää
Reactions: BootyPeppi

Yhteistyössä