Lapsi päiväkotiin vaikka työt alkavat virallisesti vasta ensi viikolla

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "peruspirkko"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"peruspirkko"

Vieras
Vein lapsen jo tämän viikon alusta päiväkotiin vaikka työni alkaa virallisesti vasta ensi viikolla (olen opettaja). Minun täytyy kuitenkin rauhassa saada suunnitella tulevaa lukuvuotta enkä voi sitä tehdä jos lapsi on kanssani kotona. Olenko rikollinen?

Et suinkaan ole mikään rikollinen.

Arvaas, mulla alkaa opiskelu ens viikon tiistaina, ja muksut oli tänään ekaa päivää tarhassa. :) Ovat semmosen vähän lyhytpäiväsen viikon nyt alkuunsa kun tutustuvat toimintaan. Ja ai että me nautitaan miehen kans, käydään joka päivä syömässä jossain, kierrellään vähän kirppiksiä ja rentoudutaan ja nautitaan. Ollaanhan tätä perhe-elämää nyt viettettykin 5,5v niin että lapsivapaata on ollu kokonaista kolme kertaa tänä aikana. Nyt saan siitä nauttia 5h päivässä, enkä koe kyl mitään omantunnontuskia. :D

No, kyllä mä ihan oikeasti aion suunnitella työvuottani kun olen ollut yli vuoden kotiäitinä.:) Mutta käyn kyllä myös kampaajalla ja ehkä vaateostoksilla...:) Kiva etten oo ainut "lusmu". Päiväkodin hoitajat kyllä varmaan juoruilevat keskenään, että "mitä sitä tuodaan lasta hoitoon vaikka koulut alkaa vasta ens viikolla..."

Jos lapsesi on olleet vuoden kotona tai edes kunnon kesäloman kotona niin ei se haittaa ollenkaan jos otat viikon laikaa itsellesi järjestääksesi asioita. Luulen että melkein jokainen pk:n hoitaja ymmärtää tämän. Mut meitäkin hoitoalan ammattilaisia on moneen junaan =)

Opettajat laittaa vahingon kiertämään, kun ovat niin stressattuja. Harmi vaan kun se vahinko tuntuu olevan se oma lapsi. Onhan se niin kamalaa kun on joutunut melkein koko kesän olemaan oman lapsen kanssa.

Yhteistyössä