Kiire! Mitä mustikka maksaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mustikkainen"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Yksi mustikka mainaa noin 0,27 grammaa. Yhteen litraan mahtuu noin 500 grammaa mustikoita eli 1851,851851851852 mustikkaa. Jos litra maksaa 7 euroa niin yhden mustikan hinta on 0,00378 euroa eli 0,378 senttiä.

[QUOTE="mustikkainen";26847753]Älykkyytesi on häikäisevää.[/QUOTE]

Niin sinunkin. Metsästä saa ilmaiseksi ja kaupasta tai torilta on helppo tarkistaa, hiivatistako me voisimme tietää, mitä ne siellä maksavat missä sinä asut.

• Tykkää
Reactions: Sanna80
[QUOTE="mustikkainen";26847760]Onko täällä yhtään täysjärkistä ihmistä??

Mitä mustikka maksaa torilla? Siis torilta ostettuna? €/kg? E/litra?[/QUOTE]

Täysjärkiset kysyvät myyjältä, koska tämä ei ole mustikanmyyntipalsta.

[QUOTE="Xxxx";26847992]Oliko täällä aamulla juttua että poimijat saa 1,5€ /kg ja torilla 8-10/kg?[/QUOTE]

Mä saan ainakin myytyä ämpärillisen viidelläkympillä, kaikki menee. Tunnissa saa ämpärin täyteen ja tämän perkaamiseen menee viitisen minuuttia. Aika hyvä tuntipalkka, vieläpä nettona.

[QUOTE="äiti";26848003]Mene metsään, ei maksa mitään. Ite olen jo 48L kerännyt![/QUOTE]

Just näin! Metsät on täynnä marjaa, samalla saa hyötyliikuntaa parhaasta päästä.

Eli läskit saa kyytiä, marjaa pakkaset täyteen ja vieläpä rahaa myydyistä marjoista, eikö kuulosta hyvältä?

Parisataa litraa olen poiminut.

[QUOTE="vieras";26848027]Just näin! Metsät on täynnä marjaa, samalla saa hyötyliikuntaa parhaasta päästä.

Eli läskit saa kyytiä, marjaa pakkaset täyteen ja vieläpä rahaa myydyistä marjoista, eikö kuulosta hyvältä?

Parisataa litraa olen poiminut.[/QUOTE]

Miekin myisin, mutta olen töissä, enkä jaksa kun viikonloppuna kerätä. Työ on fyysisesti raskasta,töissä joudun 7h juosta.

[QUOTE="vieras";26848008]Mä saan ainakin myytyä ämpärillisen viidelläkympillä, kaikki menee. Tunnissa saa ämpärin täyteen ja tämän perkaamiseen menee viitisen minuuttia. Aika hyvä tuntipalkka, vieläpä nettona.[/QUOTE]

Miten saat tunnissa ämpärin täyteen ja perattua viidessä minuutissa? Minkä kokoinen ämpäri? Eilen oltiin poimimassa pari tuntia ja tuloksena oli 1/3 ämpäriä ja kaksi kerääjää siis.. Ja käsin putsaamiseen meni varmaan se 20 minuuttia. Kysyn siis oikeasti ihan vain kokemattomuuttani

Miten saat tunnissa ämpärin täyteen ja perattua viidessä minuutissa? Minkä kokoinen ämpäri? Eilen oltiin poimimassa pari tuntia ja tuloksena oli 1/3 ämpäriä ja kaksi kerääjää siis.. Ja käsin putsaamiseen meni varmaan se 20 minuuttia. Kysyn siis oikeasti ihan vain kokemattomuuttani

Itse modifoidulla poimurilla, ja kyykkyasennossa poimii kaikki marjat 180 asteelta ja sirtyy metrin eteenpäin tai sivulle ja toistaa tämän. Tekniikasta se on kiinni. Kymmenen litran ämpäreitä ja ennätys tämän täyttämiseen on puolisen tuntia.

Itse putsaan marjat ensin itsetehdyllä isolla siivilällä ja siirrän siivilän veden alle, kauhon pintaan nousevat roskat pois ja siirrän puhtaat mustikat hetkeksi kuivumaan.

Rutiinista ja sen oman tekniikansa löytämisestä on paljon apua.

Yhteistyössä