Kuinka ihmeessä hoikka jaksaa syödä enemmän kuin minä, pläski?!

  • Viestiketjun aloittaja "pläski"
  • Ensimmäinen viesti
"pläski"
Tänään olimme eräissä juhlissa, joissa tarjoiltiin ruoka. Anoppini, hyvin hoikka nainen, veti napaansa paljon isomman annoksen ruoka kuin minä, omenavartaloinen 30kg ylipainoa omaava. Eikä sitä edes ahistanut ruokailun jälkeen! Jäin miettimään, että miten ihmeessä tuo on mahdollista? :O

Olin ennen tuota ateriaa syönyt vain aamupalan (2 kuppia kahvia + leipäpalaa) ja siitä huolimatta mulle tulee nykyisin ähky tosi helposti. Luulisi sen olevan juuri toisinpäin...
 
ap.
[QUOTE="vieras";26843234]No sä syöt useammin ja kaloripitoisempaa ruokaa?[/QUOTE]

Mä syön yhden lämpimän aterian päivässä ja sekin oli siis pienempi annos kuin anopilla. Lisäksi aamupala, päiväkahvi ja iltapala.
Tuon aterian jälkeen anoppi jaksoi vetää vielä 2 isoa kuppia kahvia ja lasillisen viiniä. Mä en ymmärrä mihin mahaan :D
 
"vieras"
Minä olen normaalipainoinen, suht timmissä kunnossa oleva naisihminen, mutta pystyn syömään esim. ravintolassa helposti suuremman annoksen kuin mieheni, joka on 190cm ja lähemmäs 100kg. Yleensä olen syönyt annokseni jo ennen kuin mieheni on edes puolivälissä omaansa. Pystyn ihan kevyesti syömään esim. Kotipizzan perhepitsan yksin. Normaalipainoni salaisuus on raskas hikiliikunta ja se, että herkkuja vetelen harvakseltaan ja vähän.
 
Tästä tuli mieleeni, että mihinköhän perustuu ylipäänsä se, että "toiset lihoo helpommin kuin toiset"... Eikö tän pitäis olla ihan silkkaa rakettitiedettä, että kalorimäärät/ruoan laatu ratkaisee?

Itse olen puputtanut VUOSIA VUOSIA herkkuja joka ikinen päivä. Karkkia, jätskiä, sipsiä.. mitä nyt milloinkin mieli tekee. Syön todella epäterveellisesti ja terveellisesti, vaihtelevasti. Kalorimäärät ovat mielestäni hurjan suuria mutta silti olen normaalin kokoinen enkä vain liho. 164/53 kg... Vai kostautuuko tämä kun ikä tulee lisää enkä saa ruokatapojani muokattua.....
 
ap.
Itse olen puputtanut VUOSIA VUOSIA herkkuja joka ikinen päivä. Karkkia, jätskiä, sipsiä.. mitä nyt milloinkin mieli tekee. Syön todella epäterveellisesti ja terveellisesti, vaihtelevasti. Kalorimäärät ovat mielestäni hurjan suuria mutta silti olen normaalin kokoinen enkä vain liho. 164/53 kg... Vai kostautuuko tämä kun ikä tulee lisää enkä saa ruokatapojani muokattua.....

en tykkää
 
"vieras"
Mun kavereista kyllä niillä hoikimmilla on pienimmät mahalaukutkin.
Huomaa kun mennään yhdessä syömään niin laihemmat usein jättää hiukan syömättä tai voivottelevat täyttymistään kun me tuhdimmat syödään hyvällä halulla.

Tietenkin poikkeuksiakin on jossain olemassa,mutta pääsääntöisesti menee näin.
 
"Vieras"
Tästä tuli mieleeni, että mihinköhän perustuu ylipäänsä se, että "toiset lihoo helpommin kuin toiset"... Eikö tän pitäis olla ihan silkkaa rakettitiedettä, että kalorimäärät/ruoan laatu ratkaisee?

Itse olen puputtanut VUOSIA VUOSIA herkkuja joka ikinen päivä. Karkkia, jätskiä, sipsiä.. mitä nyt milloinkin mieli tekee. Syön todella epäterveellisesti ja terveellisesti, vaihtelevasti. Kalorimäärät ovat mielestäni hurjan suuria mutta silti olen normaalin kokoinen enkä vain liho. 164/53 kg... Vai kostautuuko tämä kun ikä tulee lisää enkä saa ruokatapojani muokattua.....
Kyllä ikä tekee tehtävänsä, joillakin. Tätini on yhä mitoissasi, vähän yli 60v. Itse olen 50v ja nyt 10kg painavampi kuin sinä. En ole ihan varma, ehkä painon nousu alkoi 45v.
 
nohh
[QUOTE="vieras";26843470]Mun kavereista kyllä niillä hoikimmilla on pienimmät mahalaukutkin.
Huomaa kun mennään yhdessä syömään niin laihemmat usein jättää hiukan syömättä tai voivottelevat täyttymistään kun me tuhdimmat syödään hyvällä halulla.

Tietenkin poikkeuksiakin on jossain olemassa,mutta pääsääntöisesti menee näin.[/QUOTE]

Yksi ystäväpiiri ei ole kovin hyvä otos. ;) Minun kokemukseni on täysin päinvastainen.
 
Hoikka jaksaa syödä, koska hoikan mahalaukku on isompi. Normaalisti hän täyttänee sen esim. kasviksilla pääosin.

Itsekin voin syödä melkoisia määriä, ihan tuossa ohimennen voin napostella yli kilon kasviksia ja parit hedelmät päälle. Valitettavasti toisinaan syön valtavia määriä jotain ihan muutakin... :ashamed: Viitisen kiloa onkin jo kertynyt pudotettavaa, kun ruuan laatu on liian usein ollut huono.
 
nohh
Normaalisti hän täyttänee sen esim. kasviksilla pääosin.
Tai sitten ei. ;) Luonnostaan hoikka/laiha on vaan sitä sorttia, ettei liho millään. Vaikka kuinka söisi, ei paino kasva. Onko sitten syynä tehokas aineenvaihdunta vai mikä, en tiedä.

Laihduttamalla hoikat ovat sitten kai eri asia. He ovat luultavasti noita isojen kasvismäärien syöjiä.
 

Yhteistyössä