Mitä pitää tehdä, jos ei enää halua käydä töissä?

• Viestiketjun aloittaja Keittiönoita
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Onkohan muuten kenelläkään muulla samanlaisia ajatuksia? Siis että kun lapset ovat aikanaan aikuisia, voisikin tehdä elämässään jotain ihan muuta kuin mitä nyt tekee?
Minulla on ollut kohta 20 vuotta harrastukseni lähes jäissä, pikkulasten kanssa on vaikea kutoa ja virkata tms., koska he haluavat sitten "auttaa".
Lisäksi olen himokäsityöntekijä=siedän huonosti keskeytyksiä kun teen jotain.

Voisin kutoa sukkia ja lapasia, suunnitella villapaitamalleja ja toteuttaa ne, kutoa poppanoita ja shaaleja. Ja vaikka kaupata niitä torilla! =)

Aika kaukana autovaraosista ja taloushallinnosta.....

vieras
Onkohan muuten kenelläkään muulla samanlaisia ajatuksia? Siis että kun lapset ovat aikanaan aikuisia, voisikin tehdä elämässään jotain ihan muuta kuin mitä nyt tekee?
Ei. Pyrin elämään elämäni siten että olen siihen tyytyväinen jatkuvasti. Nyt vaihteeksi haluan töihin, mutta jos niitä ei löydy niin sitten olen tyytyväisenä lasten kanssa. Elämähän on täynnä kompromisseja joista pitää valita parhaat. Olet tehnyt oikean valinnan kun tunnet että teit parhaasi.

vieras
Minä voisin kuvitella keittiönoidan jonnekin lappiin asumaan pieneen mökkiin, koirien ja kissan kanssa. Mullekin kelpais elämänmuutos ja juuri tuo lappi.. (vaikka melkeen lapissa asunkin..)

Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja Phoenix:
Oliskohan Pelkosenniemi vielä Inariakin parempi vaihtoehto :D
Mun piti ihan kurkata profiiliisi ja katsoa, oletko nikkiä vaihtanut henkilö. Kun kerran Pelkosenniemestä puhuit. Mutta et ollut se, joksi epäilin =) Pelkosenniemi, Savukoski... mun serkut on sieltä :heart: Eikä se Saijakaan taida olla kuin korkeintaan parin poronkuseman päässä =)

Tule Kokkolaan (sehän laajentuu nyt muutamalla maaseutukunnalla ). Uskon ettet kuitenkaan täysin voisi luopua jonkinlaisesta "työnteosta", keikkahommia it-alalla voisi löytyä, saisit edullisesti mummonmökin maalta, voisi onnata jopa merenrannalta.
Palvelut pelaa jotenkuten, suuremmat sairaalat eivät ole kovin kaukana kun sairastut. Kaupunki on lähellä kun haluat nähdä ihmisiä, ja maaseudun rauhaa riittää. Me asutaan maalla, ja keskustaan ei kuitenkaan ole kuin 3 kilsaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Phoenix:
Oliskohan Pelkosenniemi vielä Inariakin parempi vaihtoehto :D
Mun piti ihan kurkata profiiliisi ja katsoa, oletko nikkiä vaihtanut henkilö. Kun kerran Pelkosenniemestä puhuit. Mutta et ollut se, joksi epäilin =) Pelkosenniemi, Savukoski... mun serkut on sieltä :heart: Eikä se Saijakaan taida olla kuin korkeintaan parin poronkuseman päässä =)
Juu, oon mä tällä nikillä ollu jo vuoden päivät, mut palstailemaan en ole kovinkaan paljoa ehtinyt sen jälkeen :)

Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja Huuhkajatar:
Tule Kokkolaan (sehän laajentuu nyt muutamalla maaseutukunnalla ). Uskon ettet kuitenkaan täysin voisi luopua jonkinlaisesta "työnteosta", keikkahommia it-alalla voisi löytyä, saisit edullisesti mummonmökin maalta, voisi onnata jopa merenrannalta.
Palvelut pelaa jotenkuten, suuremmat sairaalat eivät ole kovin kaukana kun sairastut. Kaupunki on lähellä kun haluat nähdä ihmisiä, ja maaseudun rauhaa riittää. Me asutaan maalla, ja keskustaan ei kuitenkaan ole kuin 3 kilsaa.
Kai tää on jotain viidenkympin villitystä, mutta mulla on ollut jo pidempään olo kuin Vatasella Jäniksen vuodessa. Siis oikeestihan tää on ihan hullun hommaa, hyvä ettei sentään tarvitse jakkupuvussa ja matalakantaisissa avokkaissa viipeltää aamusta iltaan.

vieras
Kai tää on jotain viidenkympin villitystä, mutta mulla on ollut jo pidempään olo kuin Vatasella Jäniksen vuodessa. Siis oikeestihan tää on ihan hullun hommaa, hyvä ettei sentään tarvitse jakkupuvussa ja matalakantaisissa avokkaissa viipeltää aamusta iltaan.
Entäs jos menet it-puolelle palkkahommiin ihan normaalilla työajalla?

huuhkajattarelle
öö miten niin ei voi pienten lasten kans kutoa ja virkata. :O Oonko mä sit joku ihmehemmo kun kokoajan tilaisuuden tullen neulon sukkia, lakkeja ja villavaatteita ja virkkaan liinoja, leluja, huiveja ymym

vieras
No jos yksi kuudesta osakkaasta kyllästyy työntekoon, niin yritystä ei varmaankaan sen takia lopeteta?
Ei tietenkään tartte. Sun osalta se vaan vaatii osakeluettelon toimittamista sekä kauppakirjan esittämistä että olet osakkeesi myynyt.
Työkkäri sitten tekee sulle sen selvityksen ja sä täytät liitteen. Ja tietysti YEL-vakuutuksen lopettamisesta täytyy olla sulla päätös.

Alkuperäinen kirjoittaja huuhkajattarelle:
öö miten niin ei voi pienten lasten kans kutoa ja virkata. :O Oonko mä sit joku ihmehemmo kun kokoajan tilaisuuden tullen neulon sukkia, lakkeja ja villavaatteita ja virkkaan liinoja, leluja, huiveja ymym
Olet varmaan =) , mulla palaa hermot kun en saa tehdä rauhassa. Jotain pientä olen näinä vuosina tehnyt, mutta sellaista aikaa vievää suunnittelutyötä en. Työkin haittaa jonkin verran harrastuksia, sekä nykyään opiskelu työn ohella.

Joo, eihän jatkuva työnteko mitään oikeaa elämää ole. Minä en suostuisi sellaiseen työhön joka imisi kaikki mehut ja vaatisi kaiken aikani. Enkä siihen jakkupukuun, tuli joskus kokeiltua pankkivirkailijana oloa. Jo se pukeutumiskoodi sai mulla karvat pystyyn.

ex-lieksalainen
Lieksassa ainakin asuntoja on , siellähän repivät vanhoja mutta hyväkuntoisia entisiä vuokra-asuntoja maantasalle yhden asuinalueen verran kun kukaan ei siellä enää asu eli kaikki muuttaa pois lieksasta.

Keittiönoita
Joo, eihän jatkuva työnteko mitään oikeaa elämää ole. Minä en suostuisi sellaiseen työhön joka imisi kaikki mehut ja vaatisi kaiken aikani. Enkä siihen jakkupukuun, tuli joskus kokeiltua pankkivirkailijana oloa. Jo se pukeutumiskoodi sai mulla karvat pystyyn.
Hassua, että joskus nuorena toivoi, ettei ikinä tulisi vanhaksi. Ja nyt toivoo, että voi kun tulisi äkkiä vanhaksi :D

Mutta en mä kyllä kovin montaa vuotta aio enää töitä paiskia. Kompromisseja on vaan tehtävä tässä välissä. Exä ei pidä eläimistä muutoin kuin hyvin kypsennettynä lautasellaan ja junnu taas on identtinen kaksonen ton meidän mammutin kanssa. Yksi suurimpia syitä - tai kenties se suurin - miksei junnu suostu isälleen muuttamaan, on toi koira |O

Kiituri
Keittis, etkös sää oo peruskoulutukseltasi sairaanhoitaja (kuten myös) ? Joten epäilen, ettei täältä Suomenmaasta sellaista koloa löydy, jossa ei jonkun paikallisen terveysaseman leipiin pääse (joudu)... :) Tai niin, se reuma tietysti saattaa muuttaa tilannetta.

omakokemus
jäät kylmästi sossun pummiksi eli kieltäydyt kaikenmaailman työkkärin paskakursseista sun muusta..seurauksena saat nk:ikikarenssin eli 5kk-työssä että pääset takaisin avareille..ja niihinhän et mene..seurauksena sossu maksaa liki saman kuin saisit avareilla...pienen vähennyksen kärsit kerrän vuoteen n 70e..siin' se....ite en enää ikuna mee alipakattuihin paskaduuneihin...naureskelen kun paskaa sataa vaakasuoraan ja joku paarustaa alipalkattuun vittupää duuniin mikä ei kiinnosta paskan vertaa..lähinnä vituttaa...
ja ite käyn 4x vuosi etelän lomilla..

Keittiönoita
jäät kylmästi sossun pummiksi eli kieltäydyt kaikenmaailman työkkärin paskakursseista sun muusta..seurauksena saat nk:ikikarenssin eli 5kk-työssä että pääset takaisin avareille..ja niihinhän et mene..seurauksena sossu maksaa liki saman kuin saisit avareilla...pienen vähennyksen kärsit kerrän vuoteen n 70e..siin' se....ite en enää ikuna mee alipakattuihin paskaduuneihin...naureskelen kun paskaa sataa vaakasuoraan ja joku paarustaa alipalkattuun vittupää duuniin mikä ei kiinnosta paskan vertaa..lähinnä vituttaa...
ja ite käyn 4x vuosi etelän lomilla..
Ihanan vanha ketju, en muistanutkaan tämän olemassaoloa :D Ratkaisin jo ongelman ryhtymällä downshiftaamaan, teen aiempaa vähemmän töitä, hurahdin kaikenlaiseen tuunaukseen sekä ruukku- ja laatikkoviljelyyn yms mukavaan "ituhippeilyyn". Lomaakin on tullut pidettyä :)

• Tykkää
Reactions: WhiteSnow
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;26833654:
Ihanan vanha ketju, en muistanutkaan tämän olemassaoloa :D Ratkaisin jo ongelman ryhtymällä downshiftaamaan, teen aiempaa vähemmän töitä, hurahdin kaikenlaiseen tuunaukseen sekä ruukku- ja laatikkoviljelyyn yms mukavaan "ituhippeilyyn". Lomaakin on tullut pidettyä :)
Onko vielä suunnitelmissa lopettaa työt ennen eläkeikää vai riittääkö tuo?

Keittiönoita
[QUOTE="vieras";26833721]Onko vielä suunnitelmissa lopettaa työt ennen eläkeikää vai riittääkö tuo?[/QUOTE]
Toistaiseksi riittää tämä. Mutta koskaanhan ei tiedä, miten terveyttä riittää ja miten muutoin elämä tulee viemään mukanaan.

Yhteistyössä