Millaista asua Vantaalla?? (Hakunila tai Tikkurila)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tiina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kyllä sieltä länsivantaalaiset huutelee ilman kokemuksia itä- Vantaalla asumisesta. Itse olen asunut omistusasunnossa täällä itä-Vantaalla 15 vuotta ja voin todeta että rauhallista on. Tosin yöaikaan en ole paljon seuduilla kuljeskellut mutta lapseni ovat teiniaikana päässeet kotiinsa ehjinä kotiin yöaikaan. Ja ainakin täällä Länsimäessä on lapsille leikkipuistoja ja avoin päiväkotikin taitaa toimia. Maahanmuuttajat ei ainakaan oo koskaan liiemmin häirinneet.Taitaakin olla niin että täällä maahanmuuttajat on enimmäkseen Virosta tai Venäjältä.

Olen asunu tikkurilassa 5vuotta, jonka jälkee muutin hakunilaan. Täällä olen asunut 7vuotta. Esikoinen on nyt 3,7v ja musta kolmen lapsen äitinä alue on mukava. Lapsiperheitä asuu paljon. On avoin päiväkoti ja hyvät ulkoilu/puistoilu mahdollisuudet ja päiväkoteja löytyy joka kulman takaa :). Mutta se mitä tikkurila nykyää on, nii betonihelvetti ilman että ajatellaa niitä uusia sukupolvia. Koko ajan tikkurilaan rakennetaan uutta ja puistoja yms.. tuhotaan.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti hakunilasta;28237332:
Olen asunu tikkurilassa 5vuotta, jonka jälkee muutin hakunilaan. Täällä olen asunut 7vuotta. Esikoinen on nyt 3,7v ja musta kolmen lapsen äitinä alue on mukava..

No kai nyt musta kotiäiti siellä pärjääkin..

Aloitus vuodelta 2007.
Mutta.. Tämäkin tyttö perheineen asui muutaman vuoden jokiniemessä tikkurilan kyljessä. Ja hyvin viihdyttiin. Puistoja löytyi, hyvä avoin päiväkoti. Iltamyöhään ei yksikseen viittiny paljoa liikuskella, mutta eipä ollut tarvettakaan.. Naapureina pääasias ulkomaalaisia (opiskelijasunto) mutta mukavaa porukkaa hekin pääasiassa..

Hakunilan ostarin lähitalot on ainakin aila järkkyjä ja se ostari itsessään. Kännisiin virolaisiin törmäsin usein kun kävin kaverin luona siellä ja ihan keskellä päivää.. Vähän semmonen "vantaan kontula" taitaa olla..

Tiksistä tykkäsin huomattavasti enemmän, työskentelin siinä aseman lähistöllä 2 vuotta aspa työssä ja oikein mukavaa porukkaa kävi suurimmaksi osaksi vaikka pari nistiä sieltäkin toki löytyi.. Ja onhan tiksissä liikenneyhteydet huomattavasti paremmat (ainakin jos noiden paikkojen keskustoja vertaa).. Ulkonäöllisesti mun mielestä tiksi siistimpää / kivempaa seutua, vaikka hakunilassa on kyllä se ponihaan ympäristö ainakin mikä on nättiä..

vantaa parhaimmat okt alueet ruskeasanta ja ilola. kuninkaanmäki kans kiva. en martsariin tms ikinä muuttaisi. Hämeenkylä lännestä kiva okt alue. huom junaratakin kohta illan ja ruskeasannan kohdaltani kulkee.

Asuin aikoinaan Kaskela-Vaaralassa Hakunilan kupeessa, Hakunilan sekä itä-Hakkilan koulut tulivat tutuksi.
Ongelma on siellä ollut sama jo silloin ja näen syyksi sen, että sinne on alustapitäen asutettu vähävaraisempaa porukkaa, josta ongelmat kumpuavat. Ainaista kiusaamista ja heikompien härnäämistä. Muutimme pois ja sitä suosittelen kaikille niille jotka haluavat elää rauhassa ja kokea turvallisen lapsuuden.

Haistakaa hyvismamat vittu. Täällä on jost hyvä olla, lähdettiin Töölöstä ja Hakunilan keskus on aidosti rauhallisempi paikka. Suomenruotsalaiset Hankenin opiskelijat pahempaa remusakkia kuin Hakunilan puliukoT.

Kyllähän se on itsestäkin pitkälti kiinni miten käyttäytyy muita ihmisiä kohtaan. Minulla ei ole ikinä ollut vaikeuksia asua missään,ja monessa paikassa olen asunut. Ystävällisyys vastataan ystävällisyydellä. Jos menet ihmisiä haukkumaan niin varmasti tulee hämminkiä. Olen kävellyt töistäkin yksin ilta-aikaan, kukaan ei ole ikinä häirinnyt minua.
Joskus tuntuu olenko vaarallisiksi kutsutuilla alueilla näkymätön. Olen kulkenut ulkomaillakin öiseen aikaan, enkä osaa pelätä. Itse pidän tärkeänä ettei provosoi ketään niin se auttaa kyllä asiaa.
Mutta nuorison kannattaa olla varovaisia tänäpäivänä. Hyvä olla seuralainen mukana, eikä pidä kulkea hyvin myöhään.

Kyllä sieltä länsivantaalaiset huutelee ilman kokemuksia itä- Vantaalla asumisesta. Itse olen asunut omistusasunnossa täällä itä-Vantaalla 15 vuotta ja voin todeta että rauhallista on. Tosin yöaikaan en ole paljon seuduilla kuljeskellut mutta lapseni ovat teiniaikana päässeet kotiinsa ehjinä kotiin yöaikaan. Ja ainakin täällä Länsimäessä on lapsille leikkipuistoja ja avoin päiväkotikin taitaa toimia. Maahanmuuttajat ei ainakaan oo koskaan liiemmin häirinneet.Taitaakin olla niin että täällä maahanmuuttajat on enimmäkseen Virosta tai Venäjältä.
Länsi tai Itä, aivan sama.
Pääkaupunkiseudullakin on perse ja se perse on Vantaa.

Punikkien johtama konkurssikypsä ongelnakeskittymä, missä ihan kaikki lasten päivähoidosta koulutukseen ja terveydenhuollon palveluihin on huonommin kuin missään muualla pääkaupunkiseudulla.

Päihdeongelmien määrässä Vantaa sentään on ykkönen, niitä on selkeästi eniten.

Vaan köyhällä ei useinkaan ole varaa valita, valtaosa Vantaalla asuvista on ihan fiksuja, sääliksi vaan käy heitä.

Yhteistyössä